اسم «شورای نظارت بر صداوسیما» را بگذارید «شورای حمایت بی‌قیدوشرط از صداوسیما»!

ایران نوشت: وقتی پرمخاطب‌ترین برنامه تلویزیون با انتخاب مردم و حتی به اذعان خود مسئولان تلویزیون تعطیل شد و عادل فردوسی‌پور مجری محبوب آن به اجبار کنار رفت، انتقادهای بسیاری از سوی اهالی ورزش، هنرمندان، حقوقدان‌ها، استادان دانشگاه و... صورت گرفت و نامه اعتراضی با امضای بیش از یک هزار و 500 روزنامه‌نگارها و دست‌اندرکاران رسانه انتشار یافت و برخی نمایندگان مجلس نیز به انتقاد از این اقدام و پخش بعضی برنامه‌ها که می‌گفتند به قمار شباهت دارد، پرداختند.

 با ادامه اعتراض‌ها قرار شد مجموعه‌ای که نامش «شورای نظارت بر صدا و سیما» است و در نظرسنجی خود این شورا 80 درصد بر ادامه پخش برنامه ۹۰ با فردوسی‌پور تأکید کرده بودند، جلسه‌ای با مسئولان تلویزیون تشکیل دهد و سؤال‌های مردم و نخبه‌های جامعه را مطرح کند و پاسخ‌های لازم را بگیرد. این جلسه روز دوشنبه تشکیل شد، اما خبرهای پس از پایانش بسیار عجیب بود.
شورای نظارت اعلام کرد: «تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صدا و سیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است» و بعد البته چند درخواست به دفعات تکرار شده و مورد عمل قرار نگرفته نیز مطرح شد و هیچ کس حتی یک انتقاد و سؤال افکار عمومی را هم مشاهده نکرد!

مگر تلویزیون ایران متعلق به چند نفر از مسئولانش است که هر تصمیم آنان- ولو نادرست- را باید پذیرفت و نتوان حتی درباره دلیل واقعی تعطیلی پرمخاطب‌ترین برنامه آن هم سؤال کرد؟ مگر در همین شرایط سخت اقتصادی برای بسیاری از مردم، باز هم تلویزیون علاوه بر پخش آگهی و درآمدهای کلان از «ستاره- فلان عدد- مربع» هر سال بیش از هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور یعنی از جیب و سفره ده‌ها میلیون ایرانی دریافت نمی‌کند؟ آیا این مردم به عنوان صاحبان اصلی تلویزیون فقط باید پول و بودجه‌اش را بپردازند و آنقدر «نامحرم» هستند که دلیل اصلی تعطیلی پرمخاطب‌ترین برنامه دو دهه اخیر تلویزیون را نباید بدانند؟ آیا مردم ایران نباید بدانند که آن «تخلف بزرگ و آشکار» معروف در تغییر آرای مردم برای معرفی برترین برنامه سال ۹۷ تلویزیون به چه جهت و توسط کدام فرد یا افراد انجام شد و آیا برخوردی با متخلف‌ها صورت گرفت؟ آیا به سؤال بزرگ مردم (صاحبان اصلی تلویزیون) نباید پاسخ داده شود که چرا وقتی نحوه عمل و کسب درآمد برخی از برنامه‌های موسوم به «ستاره -فلان عدد- مربع» را خیلی‌ها نوع جدیدی از رواج «قمار» در تلویزیون دانستند و حتی یکی از برنامه‌ها به طور موقت تعطیل شد، آن روند و رویه در بعضی برنامه‌های دیگر ادامه دارد؟

بدیهی است که وقتی شورای نظارت به رغم دریافت هزار و اندی میلیارد تومانی تلویزیون از بودجه عمومی کشور و بیت‌المال، نمی‌خواهد یا نمی‌تواند پرسش‌های بسیار و متعدد همین مردم و صاحبنظران و کارشناسان رسانه را مطرح کند و به صراحت می‌گوید: «تعطیلی یا تعلیق هر یک از برنامه‌های صدا و سیما از اختیارات سیاستی و اجرایی مدیران ارشد سازمان است»، معلوم نیست که به چه دلیل جلسه روز دوشنبه تشکیل شده و چرا برخی اعضای این شورا از هفته‌ها قبل وعده مطرح کردن انتقادها و سؤال‌های مردم در مورد علت اصلی تعطیلی پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون و منبع و میزان درآمد بعضی برنامه‌های جدید تا دریافت پاسخ‌های منطقی و پذیرفتنی را می‌دادند و حتی دو، سه نفر از اعضای همین شورا نیز مواضع انتقادی شدید در مقابل تعدادی از تصمیم‌ها و عملکردهای اخیر مسئولان تلویزیون اتخاذ کرده بودند؟ و پرسش آخر؛ آیا بهتر نیست که این مجموعه نام خود را به «شورای حمایت از همه تصمیمات صدا و سیما» تغییر دهد؟
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    61 2
    هر چی شورای نظارتی داریم همش الکیه، همه شون با هم دوست و همکار هستند . از بالا بگیر تا بیا پایین
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
      27 0
      وقتی ناظر هم دستش در همون کاسه هست دیگه چه توقعی دارین
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    4 54
    خدارا شکر که شورای نطارت یک قدم خوبی برداشت برنامه مبتذل و استعماری نود و مسابقه طاغوتی و امریکای برنده باش را از آنتن پایین آوردو روزنامه امریکایی ایران را عصبانی کرد
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      0 0
      واقعا خدا رو شکر
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    50 1
    شورای حمایت از صدا وسیمای میییلی
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    36 2
    از این شوراها زیاد داریم تو کشور
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    47 0
    شما مردم انتظاري بيش از اين از سيستم مريض ... داريد؟اگه غير از اين بود كه الان وضعيت اين نبود برادر من؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    4 21
    خیلی جالبه برای دفاع از برنامه نود هی از مردم مایه میذارن ولیهمه برای تعطیلی برنده باش که اون هم بیننده هاش کمتر از نود نیست خوشحالن.بیننده های برنده باش براشون حکم کشک رو داره لابد.بعد توقع دارن صدا و سیما و مسئولانش باورشون بشه که اینها طرفدار مردم اند و حرف مردم رو می زنن
  • هادی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    19 0
    خیلی جالبه : تصمیم گیری از اختیارات مدیران ارشد!! سازمان است. نمردیم و دیدیم مدیران ارشد کیا هستن!! و چه کسانی با چه سن و سال و رزومه ای برای مردم تصمیم میگیرند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
    0 6
    مدیری که نتونه کسی رو جابجا کنه یا عزل کنه یا نصب کنه ب چه دردی میخوره. مشخصه حسابی سوخته اید ....