طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات امسال می رسد؟

خانه ملت نوشت: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت فکر نمی‌کنم قانون اصلاح قانون انتخابات به انتخابات سال جاری مجلس برسد چراکه در خصوص بحث استانی و تناسبی شدن انتخابات مجلس همچنان ابهاماتی وجود دارد و به احتمال قوی مجددا این طرح باید در مجلس بررسی شود.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به شورای نگهبان تقدیم شده است. بحث شرایط انتخاب شوندگان، بحث تبلیغات، بحث تخلفات انتخاباتی و بحث استانی و تناسبی بودن انتخابات مجلس در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است و می‌توان گفت کل موارد مربوط به انتخابات مجلس در این طرح دیده شده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: اکنون باید این طرح در شورای نگهبان نیز بررسی شود و اگر ایراداتی به آن وارد بود در کمیسیون و صحن مجلس اصلاح شود. بنده فکر نمی‌کنم این قانون به انتخابات سال جاری مجلس برسد چراکه در خصوص بحث استانی و تناسبی شدن انتخابات مجلس همچنان ابهاماتی وجود دارد و قبلاً نیز پنج ایراد به اینگونه طرح‌ها گرفته شده که از نظر من در این طرح نیز این ایرادات وجود دارد. لذا فکر نمی‌کنم با رفت و برگشتی که این طرح بین مجلس و شورای نگهبان داشته باشد برای انتخابات سال جاری آماده شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =