ثبت ۱۵ وقف جدید در لرستان / ثبت ۲۷۰۰ موقوفه در سامانه جامع

مدیرکل اوقاف و امور خیریه از ثبت ۸۵ موقوفه طی سال گذشته در لرستان خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته نیز ۱۵ وقف جدید در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که در یک ماه گذشته ۱۵ وقف جدید در لرستان به ثبت رسیده است، گفت: در سال گذشته از مجموع یک صد مورد وقف سهیمه لرستان، ۸۵ مورد آن محقق و به ثبت رسید.

 وی با بیان این که وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به «صدقه جاریه» تعبیر شده دارای ثواب و فضیلت های فراوانی است،افزود: به طور کلی نظر اسلام این است که مسلمانان علاوه بر این که باید وجودشان در زندگی منشأ خیر و برکت باشد بکوشند که پس از مرگ خود نیز آثار نیکی که در یکی از ابعاد زندگی انسان ها به درد می خورد و موجب رفاه و سعادت زندگی آن ها می گردد به یادگار بگذارند که این موضوع در حساب خداوند بسیار پُر ارزش است و به حساب خواهد آمد.

بیش از دوهزار و ۷۰۰ موقوفه در لرستان در سامانه ثبت شد

طباطبایی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از دوهزار و ۷۰۰ موقوفه در لرستان در سامانه ثبت شده است، گفت: این موقوفات در همه شهرستان های استان ازجمله دلفان، الیگودرز و خرم آباد ثبت شده اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1258407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =