سامان گرفتن فعالیت سیاسی شرافتمندانه و شفاف ضرورت اساسی امروز استان مرکزی

به خوبی می‌توان دریافت که بسیاری از مشکلات جامعه و حتی همین مسایل اقتصادی ریشه در بی‌توجهی به توسعه سیاسی، عدم آگاهی مناسب عمومی، نبود احزاب شناسنامه‌دار و قوی، وجود فرهنگ‌ حزب‌ستیزی و در یک کلام ممانعت از ورود نخبگان است که مردم را با چنین مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.

سرانجام پس از گذشت ماه‌ها از انتخابات خانه احزاب استان مرکزی علیرغم برخی کارشکنی‌ها سرانجام هیات ریسه خانه احزاب انتخاب و مشغول بکار شد. شاید به دلیل مشکلات فراوان جامعه بویژه در مسایل اقتصادی تلقی این امر که پیگیری مسایل سیاسی از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست در افکار عوام، از طرفداران بیشتری برخوردار باشد اما با اندک دقتی به خوبی می‌توان دریافت که بسیاری از مشکلات جامعه و حتی همین مسایل اقتصادی ریشه در بی توجهی به توسعه سیاسی، عدم آگاهی مناسب عمومی، نبود احزاب شناسنامه دار و قوی، وجود فرهنگ‌حزب ستیزی و در یک کلام ممانعت از ورود نخبگان است که مردم را با چنین مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است.

واقعیت این است که عدم توسعه سیاسی متوازن در ایران در شرایط کنونی آزاردهنده است اما  استان مرکزی به گواه بسیاری از فعالان سیاسی و حتی مدیران این حوزه با خشونت سیاسی وسیعی روبروست که به طور خلاصه در تنگ نظری و حسادت و واپس گرایی و عدم آگاهی برخی فعالان این حوزه مربوط می‌شود که همین امر به نوعی موجب کناره گیری بسیاری از نخبگان از این عرصه شده و آنها را به گوشه نشینی و یا به مهاجرت از استان به پایتخت  وامی‌دارد.

مواردی همچون فعالیت‌های زیر زمینی سیاسی و پنهانی در پشت نقاب ارزشهای انقلابی و اسلامی و یا به نام اصلاح طلبی و هر نوع تفکر دیگر مطابق آنچه در قالب ساخت فیلمهای مستهجن برعلیه شخصیتهای سیاسی(در سنوات گذشته) و یا  فعالیت  کانالهای بی هویت مجازی در یکی دوسال اخیر توسط چند جوان پرشور اما فریب خورده زورمدارن پشت صحنه، شاهد بوده  هستیم همگی حکایت از یک موضوع دارد و آن عقب ماندگی سیاسی در استانی است که در پیشینه خود سرشار از وجود بزرگان سیاسی کشور در قالب صدر اعظم و نخست وزیر و وزیر و وکیل و... و. و بی حساب نیست اگر استان مرکزی را پایتخت فرهنگ و سیاست بنامیم.

چه باید کرد که با نازیدن به گذشته مشکلی از امروز استان حل نمی‌شود و باید فعالان سیاسی رسمی و شناسنامه دار استان دست در دست هم برای ارتقای این خطه پر آوازه بکوشند و با تشویق و ترغیب آحاد جامعه زمینه فعالیت شرافتمندانه سیاسی را فراهم‌کنند که ایران امروز ما بسی تشنه حضور آگاهان و دلسوزانی است که منافع ملی را عمیق‌تر درک کرده و برای ایران و در جزئی کوچک‌تر برای استان دل بسوزانند. امید آن دارم که خانه احزاب استان مرکزی جایگاهی باشد برای حضور و ظهور افکار مترقی و برای توسعه استان.
باشد که چنین بادا

* رئیس خانه احزاب استان مرکزی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =