۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
۱۰ مرکز دیالیز در اردبیل فعالیت می‌کند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۰ مرکز دیالیز با ۱۰۱ تخت در این استان و تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی و فعالیت می‌کند.

قدرت اخوان اکبری اضافه کرد: در این مراکز ۹۰ دستگاه فعال برای ۵۰۵ بیمار ثابت دیالیزی در سه و یا حتی چهار شیفت خدمات می‌دهند.

وی از راه اندازی اولین مرکز دیالیز بخش خصوصی با ۳۰ تخت در اردبیل خبر داد و یادآور شد: با فعالیت این مرکز در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش تراکم کاری در بخش‌های دیالیز تحت پوشش مخصوصاً مرکز استان خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با این وجود از نظر تعداد تخت و دستگاه همچنان کمبود داشته و نیاز به تعدادی دستگاه نو جهت جایگزینی دستگاه‌های فرسوده دیالیز داریم که در این خصوص نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان استانی و خیرین استان هستیم.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از بیماران خاص، بخش پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی ره اردبیل راه اندازی شده است، تاکید کرد که با ایجاد این بخش به زودی شاهد اولین پیوند کلیه در اردبیل خواهیم بود.

به گفته اخوان اکبری با تحقق این مهم از جابجایی بیماران دیالیزی به سایر استان‌ها و تحمیل هزینه‌های جانبی کاسته و همچنین تبعات ناشی از انجام دیالیز بیماران و هزینه‌های مرتبط نیز به شدت کم خواهد شد.

وی در عین حال راه اندازی و بهره برداری از بخش‌های غربالگری سرطان در دو مرکز امام خمینی (ره) اردبیل و بیمارستان شهدای پارس آباد را از برنامه‌های اولویت دار در سال ۹۸ برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: با این برنامه و تشخیص زودرس بالطبع درمان این بیماران نیز به صورت سریع در مراکز سطح دو و سه سرطان اردبیل به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: علاوه براین راه اندازی درمانگاه سرپایی شیمی درمانی بیمارستان امام اردبیل به ۲۴ تخت فعال کمک بزرگی جهت پذیرش بیماران مراجعه کننده جهت انجام شیمی درمانی بوده و همچنین راه اندازی بخش رادیوتراپی مرکز فوق که اتفاق بزرگ و کمک چشمگیری به بیماران می‌باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =