منتقد اصولگرا: ۱۷ شبکه از ۲۰ شبکه تلویزیون را تعطیل کنید و پول مردم را هدر ندهید

روزنامه جوان نوشت: با شروع ماه مبارک رمضان، صدا و سیما پخش سه سریال را در دستور کار خود قرار داده است؛ «از یاد رفته‌ها» از شبکه یک، «دلدار» از شبکه دو و «بردار جان» از شبکه سوم پخش می‌شود. اما تا امروز چند قسمتی از این سریال‌ها به نمایش گذاشته شده است، جذابیت آن‌چنانی برای مخاطبان خود به‌همراه نداشته و مورد نقد بسیاری از بینندگان نیز قرار گرفته است.

 سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون  سریال‌های امسال ماه رمضان را کسل‌کننده و تکراری می‌داند و می‌گوید: «بازی‌ها در هر سه سریال ماه رمضانی امسال ضعیف است و داستان‌های آن نیز حوصله مخاطب را سر می‌برد.»

او ادامه می‌دهد: «موضوعات تکراری از بالا کشیدن پول یک نفر تا درگیری‌های خانوادگی هر بار در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود و هیچ پیام خاصی نیز ندارد. این سریال‌ها با بدترین اجرا به خورد مخاطب می‌روند و هیچ خروجی مثبتی ندارند.»

رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است

مستغاثی به نقد سریال شبکه یک می‌پردازد و می‌گوید: «بازی‌های پیش‌پا افتاده و نحوه دیالوگ‌گویی رضا یزدانی در سریال از یاد رفته بینندگان را دچار انزجار می‌کند و به نظر می‌رسد که رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است.»

او اظهار می‌دارد: «گویا مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند و افسار را رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها برای مثال ۵ میلیون تومان بودجه برای سریال تعیین می‌کنند و هیچ توجی به خروجی سریال‌ها ندارند. در نتیجه نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که دردی از مردم دوا نمی‌کند و هیچ پیامدی هم ندارد.»

مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟
این منتقد سینما به گنگ بودن داستان سریال شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در فیلم «دلدار» می‌بینید که برخی اصرار می‌کنند که برو ازدواج کن و دختر قبول نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند نباید ازدواج کنی و در این‌باره بحث و جدل می‌کنند. اصلا مشخص نیست که ماجرا چیست و سریال چه چیزی را می‌خواهد بگوید؟»

مستغاثی با بیان اینکه وقتی تلویزیون به تهیه سریال‌های جذاب اهمیتی نمی‌دهد پس چه توقعی است که مردم سراغ امثال ساسی مانکن نروند، می‌گوید: «با وضعیت فعلی برنامه‌های تلویزیون، مدیران صدا و سیما بیایند و بگویند که مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ اصلا این مدیران می‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟»

شبکه‌های تلویزیون را ببندید و بیشتر از این پول مردم را هدر ندهید
او می‌گوید: «بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. اگر این اتفاق بیفتد تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند برنامه‌های مفرح‌تر و جذاب‌تری را مشاهده کنند.»

این منتقد سینما با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده از سوی صدا و سیما در چند سال اخیر، تصریح می‌کند: «رسانه ملی سال‌هاست توجهی به دغدغه امروز جامعه نداشته و متاسفانه به جای توجه به هدفمندتر کردن برنامه‌ها و آموزنده بودن آنها، فرهنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند که این مسئله آسیب زیان‌باری را به جامعه وارد کرده است.»

متاسفانه باید گفت که دو سه سالی است که صدا و سیما عملکرد ضعیفی نسبت به ساخت سریال‌های ماه رمضان داشته است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1259734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    59 4
    چه عجب از اصول گرایان بعید بود انتقاد از زیر مجموعه های خودی
  • محمد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    31 2
    تلویزیون ما چند روز پیش سوخت ، اما این دلیل نمی شود شبکه های بی کیفیت سیما همچنان زیاد بشوند .
  • عباس IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    58 2
    همه شبکه هاراکه بزنیدبرنامه ای که شماراجذب کندنمیبینیدبعدهم ناامید وخسته سروقت یک سی دی فیلم میروی وخیال خودت راراحت میکنی.البته این مشکل کسانی مانندبنده است که مخاطب تلویزیون داخلی هستیم وحهت جلوگیری ازبدآموزی های ماهواره برای بچه هاماهواره رادرخانه نصب نکرده ام وگرنه الان ازهرده خانواده ایرانی نه خانواده ماهواره دارندوکلاشبکه های داخلی راندارندکه نگاه کردن این شبکه هاناراحتشان کند.محتوای سریالها که اورژانس،سی سی یو،بخش، بیمارستان،مرده شورخانه،مرده کشی،قبرستان،لباس سیاه وتعزیه وگریه وناله وزاری و...است تا شبکه های خبری که صحنه جنگ وکشت وکشتاروزخمیهارا نشان می دهندیادراکثرشبکه هاکه دوتا سه نفرنشسته اندوبا هم حرف الکی میزنندکه مخاطبی نداردیامسابقات خسته کننده بذل وبخشش مفتکی پول بیت المال به شرکت کنندگان که اکثرا ازآشنایان گروه تولیدهستند.صدا وسیمابرنامه هایش رابراساس دیدگاه وتفکرات مدیران صداوسیما تهیه میکندنه براساس نظرات ونیازهای مخاطبین به همین دلیل مخاطبین صداوسیماخیلی محدود شده اند.دلیلی که خیلی ازخانواده هابه طرف ماهواره رفته اندنبودعنصرشادی دربرنامه های تلویزیونی است.
    • GB ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      34 4
      بد اموزی تلویزیون ایران بیشتر از ماهواره هست
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      1 29
      با یکی از خودش آمار در کرد و خودش رو نماینده هشتاد میلیون نفر جا زد!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
      6 23
      دیگه دوران ماهواره هم به سر اومده
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    7 1
    نویسنده ها تو هپروتن گویا
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    25 1
    اصلا هدف از ساخت این سریالها چیست؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    14 2
    دويست شبكه الكي داخلي و خارجي بعضي شبكه ها فكر كنم بيست و چهار ساعته پخش ميشوند بيست و چهار مخاطب نداشته باشند
  • پگی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    15 3
    سریالهای عید و ماه رمضون دهه هشتاد خیلی پرمخاطب بودن هر ۵ شبکه سریال داشت. آخه بازیگرام مثل سابق نیستن . ناچاریم بعد افطار دست به دامن پایتختا بشیم . ۱ تا ۵ .
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 22
    آخ جون!!!این از اون خبر هاست که خیلی خوش به حال خبر آنلاین و مخاطبانش می کنه!!!تلوزیون رو زده.چی بهتر از این؟آخ جووون!!!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    2 24
    اتفاقا هر سه سریاله امسال سریالهای خوبی اند مخصوصا برادر جان.ولی وقتی انتقاد الکی به تلوزیون تبدیل میشه یه یک پوز دیگه نه سازنده های اون سریالها مقصرند نا مدیرانش!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    25 0
    حرف این منتقد فارغ از تعلق حزبیش درسته ولی متاسفانه بعد ماه رمضان صدا و سیما میاد اعلام می کنه که بله این سریال ها در نظرسنجی ساختگی بیش از ۹۰ درصد مخاطب داشته اند و چند ماه که گذشت دوباره تکرار این ها رو از آی فیلم و تماشا و نسیم و .... پخش می کنند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    14 1
    دل تون رو به انتقاد روزنامه جوان به صدا و سیما خوش نکنید. منظورشون این هست که چرا بقیه شبکه ها مثل شبکه افق نیستند.
  • DE ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 1
    دمت گرم با بستن ١٧ شبكه موافق هستم . ٩٠٪؜ ملت ايران ماهواره دارند . براي ١٠٪؜ ملت هم ٣ تا كانال با كانال قران كافي است.
  • کوهیار IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    آره والله
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    0 0
    تا کی می خواهید بندازید گردن ماهواره؟ این همه ادم در دنیا ماهواره میبین این همه جرم و گرفتاری ندارن دلیلش اینه که از برخی مسائل تابو ساختیم نمیذاریم که روال طبیعی خود را بروند