تلاش مجلس برای اصلاح قانون انتخابات بیهوده بود؟

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: اگر قانون جدید انتخابات مجلس اجرایی نشود، ممکن است گفته شود مجلس کار عبثی را انجام داده و قانون به انتخابات ۲ اسفندماه نرسیده است.

یحیی کمالی‌پور، در خصوص وضعیت سرنوشت قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: با وضعیتی که در بررسی این طرح به وجود آمده، بعید است طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات اجرایی شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جدول زمان‌بندی نیز مشخص شده است و حتی اگر شورای‌نگهبان ایراد نگیرد، بعید است به زمان بندی انتخابات برسد مگر اینکه ساز و کاری تعیین شود و زمان‌بندی‌ها تغییر کند.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت کشور جدول زمان بندی را اعلام کرده است، بنظر می‌رسد که انتخابات ۲ اسفند ماه بر مبنای این قانون برگزار نشود.

کمالی‌پور ادامه داد: طبیعتا اجرای قانون جدید به لحاظ سیاسی تبعاتی را داشته باشد اما این طرح مزایایی نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی و تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، وقت مجلس را گرفته است و اگر نظر شورای نگهبان بر تایید قانون باشد، ساز و کار اجرایی شدن آن نیز فراهم شود خوب است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس بیان کرد: اگر این قانون اجرایی نشود، ممکن است گفته شود مجلس کار عبثی را انجام داده و قانون به انتخابات 2 اسفندماه نرسیده است.

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =