ایرنا نوشت: یک مهندس فضایی معتقد است که می توان زمین را به اندازه کافی از خورشید دور کرد و به این ترتیب از خاکستر شدن آن به هنگام انفجار خورشیدی محتمل، جلوگیری کرد؛ امکانی که در زمان حاضر چندان عملی به نظر نمی رسد.

تا حدود 5 میلیارد سال دیگر، خورشید شروع به از بین رفتن کرده و زمین را خاکستر خواهد کرد. اگرچه این اتفاق به این زودی ها روی نخواهد داد اما بشر برای فرار از این نابودی کیهانی باید از قبل طرح و برنامه خوبی را تدبیر کند.
ماتئو سریوتی مهندس فضایی گلاسکو در نوشتاری در مجله Conversation می نویسد که اگرچه بهترین گزینه بشر در چنین شرایطی کوچ به یک سیاره دیگر است اما اگر برنامه ریزی های کافی صورت گیرد، می توان مدار زمین به دور خورشید را به فاصله ای کشاند که از شعاع انفجار در امان باشد. 

** بررسی گزینه های پیش رو 
اگرچه تکنولوژی سفرهای فضایی تا 5 میلیارد سال آینده پیشرفت خواهد کرد اما سریوتی فرضیه خود را براساس استانداردهای امروزی بیان کرده است. 
بشر برای دور کردن سیاره زمین از خورشید با استفاده از پرتابگرهای فضایی فالکن سنگین اسپیس ایکس، باید از 85 درصد از جرم این سیاره استفاده کرده تا بتواند 300 میلیارد موشک لازم برای حرکت دادن 15 درصد باقی مانده آن را بسازد. 
طرح های دیگر مثل استفاده از بمب اتم و ماهواره های پیرامون برای حرکت دادن زمین، نیز به همین میزان غیرعملی هستند. 
به عقیده سریوتی، استفاده از رانشگرهای لیزری توسعه نیافته یا توسل به جاذبه سیارک های گذری برای دور کردن زمین از خورشید از استفاده از موشک های فالکن سنگین موفق تر خواهند بود. هرچند آن طور که این مهندس فضایی می گوید، واقع گرایانه ترین گزینه همان کوچ به یک سیاره دیگر است. 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =