شاعرانی را که ۳۰ اردیبهشت در حضور رهبر انقلاب شعر می‌خوانند چه کسی انتخاب می‌کند؟

کیهان نوشت: دیدار شاعران و اهالی فرهنگ و اساتید شعر و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، امشب دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ و در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

عباس محمدی، شاعر و مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص دیدار شاعران با مقام معظم رهبری گفت: امسال هم قرار است مانند سال‌های گذشته شاعران در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) با مقام معظم رهبری دیدار کنند و حوزه هنری کار انتخاب شاعران را برعهده ‌دارد.

وی افزود: کسانی که این گزینش را انجام می‌دهند تلاش می‌کنند انتخاب‌ها به عدالت نزدیک باشد. برخی از انتخاب‌ها از فعالان ادبی و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف خواهد بود از این رو شاعران متفاوتی در این دیدار حاضر می‌شوند.

محمدی گفت: با توجه به محدودیت در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری ممکن است اسامی بسیاری از شاعران در فهرست نباشد یا اسامی برخی شاعران پیشکسوت که چهره هستند در این فهرست دیده شود؛ به هرحال این امری اجتناب ناپذیر است. اسامی بزرگان پیشکسوتی که سال‌های قبل حضور داشتند امسال نیز به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به سید علی موسوی گرمارودی و محمدجواد محبت ‌اشاره کرد.

۲۳۳۰۲
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1261909

برچسب‌ها