حسین انتظامی چگونه ساختار سینما را چابک می‌کند؟

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد که رویکرد نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌ها فرهنگی است و اگر چه ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد، اما با نظارت همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با حضور ابراهیم داروغه‌زاده (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) و مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی سازمان) صبح امروز (۳۰ اردیبهشت) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین انتظامی در ابتدای این نشست با اشاره به انتشار برنامه سازمان سینمایی و موسسات تابعه گفت: «اصرار ما این است که وقتی دستگاهی برنامه‌اش و بودجه مرتبط به آن را منتشر می‌کند باید در همان چارچوب حرکت کند، این اتفاق از رفتار و تصمیمات ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده جلوگیری و انضباط ما را تثبیت می‌کند. پاسخگویی ما هم در همین چارچوب است، کسانی که می خواهند خیرخواهانه نقد کنند کارشان راحت‌تر خواهد بود.»

او در ادامه گفت: «بعضی رویکردها در این برنامه ها قابل رهگیری است، از جمله توجه جدی به فعالیت فیلمسازان در خارج از تهران. شعاری در سازمان سینمایی مطرح است که ایران تهران نیست. گرایش‌های ما باید به سمت حمایت از استعدادهای غیرتهرانی متمرکز شود. ما باید تلاش کنیم تا هزینه‌های پشتیبانی برنامه‌ها نسبت به خود برنامه‌ها کمتر شود، با صرفه جویی، ادغام، تجدید ساختار و رویکردهای جدید این هدف را باید دنبال کنیم. رویکردی که وزارت فرهنگ به عنوان پیشتاز نسبت به سایر دستگاه‌ها دنبال می‌کند و از رویکردهای اصلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همه زیرمجموعه‌ها موظف به تبعیت از آن هستند، شفافیت است. فقط منظور از شفافیت، انتشار آمار مالی فلان جشنواره نیست. شفافیت یعنی پیش‌بینی‌پذیری، این است که اصرار داریم دستورالعمل‌هایمان را منتشر کنیم و از همه بخواهیم در چارچوب آن عمل کنند و افراد، شخصیت‌ها و موسسات بدانند در صورت ارائه درخواست یا فیلمنامه‌ای رفتار ما چه خواهد بود.»

رویکرد نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌ها فرهنگی است

انتظامی با اشاره به اصول رسانه‌ای بیان کرد: «به عنوان یکی از پیشگامان مجموعه روابط عمومی، آقای نجفی منشور رسانه‌ای سازمان سینمایی را منتشر کردند که طبق آن پاسخگوی اصحاب رسانه هستیم. در طی چندماه گذشته برخی از مواردی که فکر می‌کردیم اطلاعات غیرقابل دسترس است، منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت. از جمله انتشار میزان مخاطب و فروش همه سینماها بر اساس هر سانس. رفتار رسانه‌ای در جهت اطلاع رسانی پیش دستانه است، مثل اینکه آمار را خودمان زودتر منتشر می‌کنیم که همه بتوانند استفاده کنند.»

آثاری که به نحوی گروه‌های آسیب‌پذیر را بخواهند تحت تاثیر قرار دهند قطعا در نظام درجه‌بندی محدودیت خواهند داشت اما به صورت کلی رویکرد این اقدام فرهنگی است و خیلی با نظارت همخوانی ندارد.

رییس سازمان سینمایی در ادامه این نشست که به پرسش خبرنگاران اختصاص داشت، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره نظام درجه‌بندی فیلم‌ها و تاثیر آن بر نظارت سازمان سینمایی، توضیح داد: «گرچه این نظام فعلا می‌تواند منطبق با نظارت باشد اما رویکردمان کاملا متمایز است. این نظام برای ارتقای سواد رسانه‌ای در خانواده ایجاد شده است، قطعا محدودیت‌هایی هم خواهد داشت، یعنی آثاری که به نحوی گروه‌های آسیب‌پذیر را بخواهند تحت تاثیر قرار دهند قطعا در نظام درجه‌بندی محدودیت خواهند داشت اما به صورت کلی رویکرد این اقدام فرهنگی است و خیلی با نظارت همخوانی ندارد.»

انتظامی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تولید فیلم‌های فرهنگی گفت:‌ «در برنامه منتشر شده توسط سازمان سینمایی، در کنار بودجه اعلامی تعدادی از فعالیت‌ها، ستاره‌ای در نظر گرفته شده و قول دادیم که در خردادماه جزییات آن برنامه‌ها را منتشر می‌کنیم. اگر ادعا می‌کنیم که طرفدار سینمای اندیشه و فرهنگی هستیم باید اثر آن در برنامه‌های‌مان وجود داشته باشد. در برنامه‌مان رویکرد برنامه حمایتی از سینمای فرهنگی، سینمای مستند،‌ فیلمسازان جوان و... دیده خواهد شد و قابل ردگیری است.»

او درباره حمایت از این آثار در اکران هم بیان کرد:‌ «تشکیل گروه هنر و تجربه یکی از سیاست‌های خوبی بود که در سال‌های گذشته انجام شد. سازمان نباید اجازه دهد فیلم‌های فرهنگی در نظام خشن اکران از دست بروند. ما باید این سیاست را تقویت و شفاف‌تر کنیم.»

پاسخ شفاف به وضعیت جشنواره جهانی و ملی فجر پس از انتشار آیین‌نامه

رییس سازمان سینمایی درباره تغییرات در انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی عنوان کرد:‌ «موضوعی که پیش از ورود من در دستور کار سازمان بود،‌ اصلاح ساختارهاست، طبعا این موضوع متوجه موسسات هم می‌شود. بعضی از موسسات در شرایط فعلی نسبت به ماموریت‌هایی که از روز اول داشتند دچار تغییر شرایط شده‌اند. طبیعتا برای این دو موسسه هم اصلاح ساختار در حال انجام است.»

او درباره تفکیک یا ادغام جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر با تاکید بر اینکه این مقوله هنوز جمع بندی نشده است، گفت: «ما مشغول ارزیابی هر پنج جشنواره سازمان هستیم، قول داده بودم و متاسفانه موفق نشدم به وقت این کار را انجام بدهم و در روز ۲۹ اسفند هم از همه عذرخواهی کردم. اینکه قرار بود آیین‌نامه‌های این جشنواره‌ها را منتشر کنیم، شیوه ما اول تهیه پیش‌نویس است و سپس استفاده از اصحاب خرد و در نهایت جمع بندی است. وقتی این کار انجام بشود این سوال را می‌شود پاسخ داد که چه اتفاقی برای جشنواره‌های مختلف رخ خواهد داد.»

انتظامی در ادامه افزود: «به عنوان مثال در جشنواره اصفهان یک نهاد به عنوان مشارکت‌کننده وارد شد و ما حتما استقبال می‌کنیم. پاسخ شفاف به زمان انتشار این آیین‌نامه‌ها بر می‌گردد. جشنواره جهانی برای ما، موقعیت منطقه‌ای کشور و ایجاد بازاری برای سینمای ایران مفید است.»

کار پسندیده سازمان سینمایی در دو سال گذشته تدوین برنامه جامع سازمان سینمایی بود.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر مطلوب نبودن خروجی بنیاد سینمایی فارابی، توضیح داد: «کار پسندیده سازمان سینمایی در دو سال گذشته تدوین برنامه جامع سازمان سینمایی بود. در آنجا هشت رویکرد مهم و سیاست‌های اصلی سازمان سینمایی بیان شد، وقتی برنامه راهبردی برای یک مجموعه نوشته می‌شود معنایش این است که همه جهت‌گیری‌ها باید به سمت آن باشد. یکی از آنها توسعه بازار بین‌المللی در حوزه اکران و سایر بسترهای پخش است.»

رییس سازمان سینمایی در ادامه گفت: «این جزو رویکردهای اصلی سازمان است و باید خودش را در برنامه‌ها نشان دهد. در برنامه‌های منتشر شده می‌بینید که تعداد قابل توجهی از برنامه‌ها در همین جهت است. به جای اینکه بین‌الملل فقط در فارابی متمرکز باشد همه بخش‌های سازمان که فعالیت بین‌المللی دارند با هم هماهنگ می‌شوند. بنابراین فکر می‌کنم این مسیر بهبود پیدا کند.»

انتظامی در ادامه نشست درباره برنامه‌های سازمان در حوزه کنترل ولنگاری فرهنگی در سینمای ایران، توضیح داد: «از جهت حمایت‌ها، اولویت‌ها یا جنبه‌های نظارتی باید این موضوع سنجیده شود. سازمان سینمایی به عنوان یک دستگاه دولتی به جنبه‌های ارزشی اعتقاد دارد و مطابق مقرراتی موظف است که کنترل و نظارت خودش را تقویت کند. خوشبختانه تدابیری در معاونت نظارت و ارزشیابی اندیشیده و روالی اعلام شد که شما هم از اول سال ۹۸ دیدید که به تبع آن هر اثری که پروانه نمایش می‌گیرد در سایت سازمان دیده می‌شود. نکته بعدی این است که کمک کنند تا با اولویت‌هایی که قائل هستند و موضوعاتی که نیاز امروز جامعه است، تنوع ژانرها دیده شود.»

در ادامه او در پاسخ به پرسشی درباره افزودن یا کاستن از نسخه مجوز گرفته فیلمی در زمان اکران به خصوص آن روالی که گاهی حوزه هنری انجام می‌دهد، گفت: «با توجه به اینکه از طریق سازمان سینمایی این تمرکز وجود دارد طبعا اجازه ندارند چیزی را نسبت به آن نسخه که پروانه نمایش دارد اضافه یا کم کنند، سازمان سینمایی این اضافه یا کم کردن را بر نمی‌تابد.»

پیش‌نویس نظام‌نامه اکران جدید تهیه خواهد شد

رییس سازمان سینمایی درباره ورود سرمایه‌های مشکوک به سینمای ایران اینچنین پاسخ داد: «ما برای اینکه درباره هر پدیده صحبت کنیم اول نیاز به شناسایی آن به طور دقیق داریم، اول باید سرمایه مشکوک را تشریح کنیم. اما در این باره باید دید آیا مرجع شناسایی سلامت سرمایه در اختیار سازمان سینمایی است؟ ما اصولی داریم که باید در فیلم رعایت شود، شورای پروانه ساخت و نمایش برای همین است. برای اینکه دچار موارد حاشیه‌ای نشویم باید اول پدیده‌ها را به دقت معرفی کنیم. نکته دیگر این است که طبعا ما در سینما به ورود هر سرمایه‌ای برای توسعه سینما کمک می‌کنیم اما نگرانی منتقدان این است که صرف نظر از اینکه منشا سرمایه کجاست اگر سرمایه مذکور نظامات رویه‌ای سینما را به هم بریزد باعث آسیب دیدن سینما می‌شود و از اینجا از سازمان سینمایی که سیاست‌گذار است انتظار دارند که به نحوی ورود کند.»

او اضافه کرد: «در این باره هم اگر ما اتحادیه متمرکز داشته باشیم خیلی راحت می‌شود در تعامل بین صنف و دستگاه سیاست‌گذار از آن خروجی گرفت. من اطلاع دارم که خانه سینما تدابیر خوبی در این زمینه اتخاذ می‌کند که بسیاری از این نگرانی‌ها را در همه سطوح حرفه‌ای مرتفع خواهد کرد. تدابیری خانه سینما و تهیه‌کننده‌ها دارند برای اینکه از تبعات ورود سرمایه‌های مشکوک کم شود.»

رئیس سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره همکاری سازمان سینمایی با مقام قضایی برای جلوگیری از ورود پول‌های مشکوک به سینما گفت: «این گفته شما با نظام دیوانی کشور مغایرت دارد. هر درخواستی باید مبتنی بر یک روند مکتوب و اداری باشد.»

ما در سینما به ورود هر سرمایه‌ای برای توسعه سینما کمک می‌کنیم اما نگرانی منتقدان این است که سرمایه صرف نظر از اینکه منشا آن کجاست اگر نظامات رویه‌ای سینما را به هم بریزد باعث آسیب دیدن سینما می‌شود و از اینجا از سازمان سینمایی که سیاست‌گذار است انتظار دارند که به نحوی ورود کند.

انتظامی در پاسخ به سوالی درباره مافیای اکران و برنامه‌ریزی سازمان درباره اصلاح نظام‌نامه اکران گفت: «نظام‌نامه اکرانی که سال ۹۷ منتشر شد نسبت به قبل رو به جلو بود اما هنوز باگ‌هایی دارد و دیدگاه‌های مختلف و طرح‌های مختلفی هم در این باره وجود دارد. من فکر می‌کنم تا یکی دو ماه دیگر پیش‌نویس نظام‌نامه اکران جدید تهیه خواهد شد.»

سیاست حضور در جشنواره‌های جهانی همچنان مورد توجه است

در ادامه این نشست رییس سازمان سینمایی درباره حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌ها و نگرش سازمان سینمایی به فیلمسازان فیلم‌های جشنواره‌ای توضیح داد: «یکی از محورهای هشت‌گانه برنامه سازمان، رویکرد ورود به بازار جهانی است که یکی از محورهای ورود به بازار جشنواره‌ها هستند، بنابراین این سیاست همچنان مورد توجه است. البته در بعضی جشنواره‌ها نگاه سیاسی‌شان بیشتر غلبه پیدا می‌کند و این باعث می‌شود به جهت تاثیرپذیری از سیاست‌ها نسبت به سینمای ایران هم کمتر توجه کنند که این هم باید مورد توجه قرار بگیرد.»

انتظامی درباره برنامه سازمان سینمایی برای حمایت از رسانه‌هایی که به طور تخصصی به سینما می‌پردازند بیان کرد: «حمایت از نشریات مکتوب به عهده معاونت تخصصی دیگری است، وظیفه من باید این باشد که به جهت ارتباطاتی که دارم در شاخص‌ها کمک کنم که توجه بیشتری به نشریات فرهنگی شود و مطمئنا این کار را انجام خواهم داد.»

سپس از رئیس سازمان سینمایی پرسیده شد که چرا خبرهای مهم را توییت می‌کنید که او در پاسخ گفت: «رسانه‌ها هر سوالی که برای روابط عمومی بفرستند ما در کمتر از شش ساعت پاسخ خواهیم داد. ما در پروتکل سازمان گفتیم اگر یک سوال واحد توسط دو رسانه به سازمان برسد اولویت ما رسانه اول است برای اینکه فضل تقدم را رعایت کرده باشیم. مواردی که من توییت کردم کسی سوالی درباره‌شان پرسیده نشده بود.»

حسین انتظامی درباره تاثیر نظام درجه‌بندی سنی بر پروانه نمایش فیلم‌ها هم اینطور نظرش را بیان کرد: «کسانی که با سابقه من آشنا هستند می‌دانند که حتما این نظام اجرا خواهد شد. درباره تاثیر این نظام در پروانه نمایش هم باید گفت با توجه به اینکه دو مرجع مختلف این کار را انجام می‌دهند، پروانه نمایش را شورای پروانه نمایش می‌دهد و درجه بندی سنی فیلم را یک گروه دیگر مشخص می‌کند، این‌ها به هم ربط ندارند.»

در بخش دیگر این نشست رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی درباره جشنواره‌های تخصصی و نگاه سازمان سینمایی به این جشنواره‌ها گفت: «در برنامه‌های ما مقابل حمایت از جشنواره‌ها یک ستاره درج شده که این یعنی ما باید تا خرداد ماه ضوابطمان را اعلام کنیم و اینچنین مشخص می‌شود از چه جشنواره‌ای و با چه سطحی حمایت خواهد شد.»

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اسپانسر جشنواره جهانی فجر و نامعلوم بودن آن گفت: «ما حداکثر ۴۵ روز پس از پایان هر رویداد در راستای رویکرد شفافیت آقای وزیر، موظف به اعلام فهرست دقیق هزینه‌ها و درآمدها هستیم. بنابراین من امیدوارم این اتفاق هم قبل از ضرب الاجل ۴۵ روزه رخ دهد.»

انتظامی درباره فرجام ماجرای اکران «رحمان ۱۴۰۰» و اینکه چرا دیر واکنش نشان داده شد، گفت: «همانطور که گفتم کسی نباید برخلاف با پروانه نمایش چیزی را زیاد یا کم کند. گزارش‌هایی رسیده بود مبنی بر اینکه در بعضی از سینماها پلان‌هایی نمایش داده می‌شود که در نسخه مورد تایید پروانه نمایش نبود. ما برای واکنش باید اول بررسی کنیم و حق نداریم صرف رسیدن یک گزارش فورا واکنش نشان بدهیم، این بررسی انجام شد و سپس اقدام صورت گرفت.»

او در ادامه درباره متخلف این اتفاق گفت: «معاونت نظارت و ارزشیابی به این موضوع رسیدگی کرده و اعلام خواهد کرد، ولی نمی‌شود به طور کامل همه چیز را اعلام کرد چون با شفافیت مغایر است و از یک حدی بیشتر باعث می‌شود سینما آسیب ببیند.»

در تجدید ساختار، پروانه ساخت و نمایش یکی می‌شوند

رییس سازمان سینمایی در ادامه درباره برنامه سازمان سینمایی برای جدا شدن برخی از مسئولین سازمان از بخش اکران توضیح داد: «مطابق نظام‌نامه اکران ما دو شورای صنفی و اکران داریم که ترکیب هر کدام مشخص شده است، مثلا در شورای صنفی گفته شده اعضا را صنف معرفی می‌کند، بنابراین این نگاه اصولی و اخلاقی در لحظه انتخاب باید انجام شود. این نگاه اخلاقی که افراد در مناصب نباید در اکران ذی‌نفع باشند باید در مرحله انتخاب رعایت شود. مهم این است که اگر مصوبات و تصمیمات را شفاف اعلام کنیم، در معرض افکار عمومی قرار می‌گیریم و باید پاسخگو باشیم، همین مورد باعث بروز نقدها و اصلاح رویه می‌شود.»

انتظامی سپس درباره شبکه نمایش خانگی و شفافیت در این زمینه گفت: «فروش فیلم‌ها در این شبکه اعلام خواهد شد، شبکه نمایش خانگی مطابق یک روند جهانی سهم و نقشش در بازار فیلم در حال افزایش است. ما باید به این روندها توجه داشته باشیم و سیاست‌های خودمان را براساس آن تنظیم کنیم. بنابراین با توجه به اینکه الان ارقام درآمدی شبکه نمایش خانگی قابل توجه است و به اکران سینمایی تنه می‌زند باید آن‌ها را هم اعلام کنیم به خاطر اینکه برنامه‌ریزان و فعالان بتوانند کار خودشان را تنظیم کنند. برای همین پروانه ساخت‌ها هم بلافاصله اعلام می‌شود تا فضای رقابتی برای فعالان این حوزه مشخص باشد.»

رییس سازمان سینمایی درباره قوانین پروانه ساخت و پروانه نمایش که مربوط به دوران قبل از دیجیتال است و امکان حذف شورای پروانه ساخت بیان کرد: «در تجدید ساختاری که در خود سازمان سینمایی هم در حال رخ دادن است، پروانه ساخت و نمایش صرف نظر از مدیومی که محصول قرار است نمایش داده شود یکی می‌شوند. دستورالعمل‌های این اتفاق هم به زودی منتشر خواهد شد.»

او در ادامه با بیان این نکته که حذف و تعدیل پروانه ساخت انتظار بخشی از سینماگران است گفت: «چون این پروانه در مقررات بالادستی ماست نمی‌توانیم آن را حذف کنیم ولی باید کارایی آن را به روز کرد. با سیاست‌هایی که معاونت نظارت و ارزشیابی دارد ظرف زمان کوتاهی شاهد خواهید بود شرایط بهتر خواهد شد.»

در تجدید ساختاری که در خود سازمان سینمایی هم در حال رخ دادن است، پروانه ساخت و نمایش صرف نظر از مدیومی که محصول قرار است نمایش داده شود یکی می‌شوند.

هر چه مبتنی بر بودجه نباشد به درد شعار می‌خورد

انتظامی درباره تغییراتی که در موسسه رسانه‌های تصویری در جهت چابکسازی سازمان رخ داد و ادامه این برنامه در بخش‌های دیگر توضیح داد: «با توجه به اینکه ما هنوز مشغول مطالعه هستیم اطلاع‌رسانی زودهنگام مقدور نیست. این سیاست ادامه خواهد یافت اول به این دلیل که ما با سینماگران عهد کردیم که نسبت بودجه‌های حمایتی را نسبت به بودجه‌های پشتیبانی کم کنیم و یکی از راهکارها کم کردن بخش‌های اضافه خواهد بود. امیدوارم بتوانیم به این شعار پایبند باشیم.»

او ادامه داد: «هر چیزی که در برنامه مبتنی بر بودجه نباشد به درد شعار می‌خورد. وقتی بودجه و برنامه با شفافیت مشخص باشد امکان پاسخگویی هم وجود دارد. برنامه‌ای که ما منتشر کردیم ستون‌هایی به آن اضافه خواهد شد تا نشان دهد آن لحظه چقدر برای آن برنامه هزینه کردیم. مثلا در ردیف بودجه فارابی درج شده که امسال از این تعداد فیلم حمایت خواهد شد. ما ضوابطش را تا پایان خرداد منتشر می‌کنیم و بعد اطلاعات درباره آن که چقدر هزینه کردیم و همچنین در حمایت از چه فیلم‌هایی بوده است را به تدریج منتشر می کنیم. ما را با برنامه ها و رویکردهایی که منتشر کردیم مخاطب قرار دهید و از ما پاسخ بخواهید.»

شفافیت یک طرفه نیست

رییس سازمان سینمایی درباره امکان قراردادن فیلترینگ در مرحله ساخت و سرمایه‌گذاری گفت: «شفافیت یک طرفه نیست. اگر ما از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم فهرست دقیق هزینه‌ها و درآمدهای خودشان را منتشر کنند اصحاب رسانه باید از صاحبان فیلم‌ها مطالبه کنند که در قالب شفاف این را بیان کنند. درآمدهای فیلم‌ها را منتشر می‌کنیم اما هزینه‌های یک پروژه چه خوب است که توسط صاحبان فیلم‌ها اعلام شود. این را اما ما نمی‌توانیم تکلیف کنیم و شروع کار می تواند از رسانه‌ها باشد.» 

انتظامی درباره نیاز مقررات به تغییر و به روزرسانی بیان کرد: «اقدام خوبی که در سال گذشته در سازمان سینمایی و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد تدوین سند ملی سینما بود که خودش می‌تواند راهگشا باشد. خیلی از موارد ضرورتا با قانون‌گذاری حل نمی‌شود، بعضی از آن‌ها پیمان‌های جمعی است که به شکل حرفه‌ای و توسعه اخلاق حرفه‌ای فراهم می‌شود و شاید اثرش از قوانین بیشتر باشد. اما جمع هر دوی این‌ها ممکن است.»

شفافیت یک طرفه نیست. اگر ما از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم فهرست دقیق هزینه‌ها و درآمدهای خودشان را منتشر کنند اصحاب رسانه باید از صاحبان فیلم‌ها مطالبه کنند که در قالب شفاف این را بیان کنند. درآمدهای فیلم‌ها را منتشر می‌کنیم اما هزینه‌های یک پروژه چه خوب است که توسط صاحبان فیلم‌ها اعلام شود.

او در پاسخ به سوالی درباره قرابتش با سینما گفت: «یکی از دلایلی که دوران سرپرستی من طولانی شد این بود که باید به پاسخ دو سوال می‌رسیدم، یکی اینکه چقدر می‌توانم برای سینما کارایی داشته باشم و دوم که مهمتر بود این بود که چقدر اهالی سینما من را می‌پسندند. زمانی که من گفتم به سینما نمی‌آیم با رفتن آقای مهندس حیدریان گزینه‌های دیگری مطرح بود و من هم تعقیب می‌کردم که آن‌ها بشوند ولی نشد و در نهایت من پذیرفتم.»

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سوال بعدی درباره مشخص نبودن بودجه پژوهش در سینما، توضیح داد: «در فهرست فعالیت‌ها وقتی ما دستورالعمل‌ها را مشخص کنیم دیده خواهد شد. توجه به فیلم دفاع مقدس به عنوان یک رویکرد اصلی قابل ردگیری است. ما از هرگونه هم افزایی بین دستگاه‌ها استقبال می‌کنیم و در نظام درجه‌بندی سنی هم از کمک وزارت آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.»

او در ادامه درباره تقویت فیلم‌نامه‌ها و تولید و حمایت از فیلم‌های مرتبط با تمدن و جنبه‌های اسطوره‌ای کشور گفت: «در برنامه و بودجه‌ای که تا پایان خرداد منتشر خواهد شد این تمهیدات دیده خواهد شد.»

انتظامی در پاسخ به سوالی درباره رانت فروش بلیت بیان کرد: «ما تنوع بیشتری به سامانه‌های فروش در سال جاری خواهیم داد.»

۵۷۲۴۳

کد خبر 1261973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =