آغاز تهیه طرح مطالعاتی گردشگری تالاب میقان اراک

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از آغاز تهیه طرح مطالعاتی گردشگری تالاب میقان اراک با توجه به تاکید استاندار و ظرفیت های موجود در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ علیرضا ایزدی در نشست کارگروه میراث فرهنگی استان به این موضوع اشاره کرد و گفت : طی ١٠ روز گذشته ٣ جلسه برگزار شده و ظرف یک ماه آینده بحث زون بندی منطقه با محوریت امکان اجرای طرح های گردشگری انجام می شود.
علیرضا ایزدی ادامه داد : با مشارکت سمن ها ، بخش خصوصی و سرمایه گذار ، مطالعات فاز صفر تالاب میقان آغاز شده است تا از توان اکولوژیک این تالاب در توسعه گردشگری منطقه استفاده شود و همچنین طی یک ماه اخیر میزبانی تالاب میقان از همایش اکوتوریسم ٢٠٢٠ را پیگیری می کنیم که در صورت تحقق این موضوع ، نقش بسیار موثری در معرفی ظرفیت های گردشگری این منطقه و تسریع در روند تهیه و اجرای طرح مناسب در این خصوص دارد.
وی به آغاز هفته میراث فرهنگی از ٢٨ اردیبهشت ماه و در نظر گرفتن برنامه های مختلف در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: امید است با برنامه های مختلف سهم مناسبی از بازار گردشگری به استان مرکزی اختصاص یابد که در همین خصوص آیین بیل گردانی نیمور و سمنوپزی آشتیان در ابتدای سال ٩٨ برگزار شد که استقبال مردم از این آئین ها قطعا نویدبخش آینده ای خوب در حوزه گردشگری است.
ایزدی بیان کرد: بازار تاریخی اراک نیز باید به عنوان محور و پایلوت هویتی استان نقش بالایی در جلب و جذب گردشگر و سرمایه گذاری داشته باشد و امید است این مجموعه ارزشمند تاریخی از این آشفتگی خارج شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در خصوص طرح گردشگری غار چال نخجیر دلیجان نیز گفت : نوع بهره برداری از این غار دغدغه مدیریت استان و مردم دلیجان بوده است که بهره برداری از این غار به مدت یک سال به شرکت توسعه و عمران شهرستان دلیجان واگذار شد و با وجود رضایتمندی بازدیدکنندگان از وضعیت غار در نوروز، اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم.

۴۶

کد خبر 1262002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =