کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کل کشور در یک هفته اخیر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر و روان گردان در کل کشور در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با هفته قبل که ۱۶ هزار و ۲۱۹ کیلوگرم بود،۲۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر اصلانی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۳۱۶ کیلوگرم بوده و ۸۷ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۷۱ کیلوگرم حشیش، ۴۴۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۸ کیلوگرم هرویین، ۵۸ کیلوگرم مرفین، ۲۰ هزارو ۶۰ عدد قرص روانگردان، ۲۴ مواد پیش‌ساز و ۱۲۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است. 

اصلانی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی هزار و ۲۱۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۰.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۷ هزار و ۷۴۸ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‏آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‎ اند که از این تعداد ۲۷۶ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر و روانگردان، ۲ هزارو ۵۲۲ نفر خرده فروش و توزیع‎کننده مواد و ۴ هزارو ۵۵۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‏اند. ۳۹۷ نفر نیز طی سایر عملیات‎های مرتبط با موضوع مواد مخدر دستگیر شده‎اند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از ۲۶ هزار و ۶۰ عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۲۳۸ عدد مربوط به استان تهران است که نشان‎دهنده ۷۷ درصد مجموع کشفیات قرص‏های روانگردان در هفته اخیر است.

اصلانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۱.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۲ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۹ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۲ هزارو ۳۲۷ کیلوگرم، کرمان با یکهزار و ۷۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با یکهزارو ۶۷۳ کیلوگرم، اصفهان با ۸۹۶ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۷۴۱ کیلوگرم و فارس با ۷۳۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۱.۴ درصد است.
اصلانی اظهار داشت: طی این مدت، ۲۰۷ دستگاه خودرو، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =