درون صف‌ها نمازگزارانی بودند که به طور مختلط با خانم‌ها یا با کفش به نماز ایستادند که عکس‌های آن تا مدت‌ها سایت‌ها و وبلاگ‌های مخالف موسوی را شارژ کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «حماسه تلخ» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 و حواشی و حوادث پس از آن، از سوی موسسه جام‌جم منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب که در 26 فصل به قبل، حین و پس از انتخابات سال گذشته می‌پردازد، روایتی است مطبوعاتی از همه آنچه که در آن روزها و شب‌ها اتفاق افتاد و در 22بهمن و در فصلی با عنوان «جنبش سبز در آخرین ایستگاه» به پایان می رسد. این کتاب در واقع 340 صفحه است که با پیوست‌هایی مفصل از جمله متن کامل مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی، برخی بیانیه‌های میرحسین موسوی، پاسخ‌های شورای نگهبان و روزشمار انتخابات و جداول مقایسه‌ای نظرسنجی‌ها به 600 صفحه رسیده است.

در بخشی از فصل مربوط به آخرین نماز جمعه اقامه شده از سوی رییس مجمع تشخصی مصلحت نظام می خوانیم:
«از صبح 26تیر در محوطه اطراف دانشگاه تهران پلیس و نیروهای بسیجی حضوری محسوس داشتند. با این حال انتهای صف نماز جمعه به زحمت به خیابان طالقانی رسید. درون صف‌ها نمازگزارانی بودند که به طور مختلط با خانم‌ها یا با کفش به نماز ایستادند که عکس‌های آن تا مدت‌ها سایت‌ها و وبلاگ‌های مخالف موسوی را شارژ کرد. تعداد طرفداران موسوی که با مچ‌بند یا لباس سبز در این نماز جمعه حاضر بودند، قابل توجه بود. عده‌ای هم در خیابان‌های فاطمی و انقلاب تجمع کردند و به شعار دادن پرداختند. شخص موسوی در محوطه اصلی نماز جمعه حاضر شد اما خاتمی به این نماز جمعه تاریخی نیامد...»

در بخش دیگری از فصل «مرگ بر چین در نماز دشمن شکن جمعه» آمده است: «شعار «مرگ بر چین» که از سوی طرفداران موسوی در نماز جمعه 26تیر سرداده شد، اولین انحراف جدی و عملی از شعارها و بیانیه‌های موسوی و از اصل انتخابات و تقلب ادعایی در آن بود. انحرافی که با سکوت موسوی همراه شد و مدتی بعد در جریان روز قدس و روز13 آبان جنبش سبز را در حد پیاده نظام مدافع منافع واشنگتن و تل‌آویو تنزل داد. واکنش هاشمی در مقام خطیب جمعه به شعار غیر عادی «مرگ بر چین» طبق معمول دو پهلو بود:«آقایان من خواهش کردم به عنوان خطیب شما و جمعه شما شعار ندهید و من در خطبه‌های خود به خاطر شرایطی که می‌دانید در اینجا و اطراف خیابان‌ها و کل این منطقه است، خواهش می‌کنم شعار ندهید و بگذارید من که دارم می‌گویم مساله چین را...»

بنابراین گزارش، کتاب حماسه تلخ که با قیمت 7500تومان منتشر شده شامل فصل‌هایی چون «فضای سیاسی ایران در سال منتهی به انتخابات 88، مهرماه 87 ورود شیخ اصلاحات، آبان 87، اردوگاه اصولگرایان از استیضاح تا اتحاد، آذر 87، دولت وحدت ملی، دی ماه 87، تلاش اصلاح طلبان برای ائتلاف، بهمن 87 تردیدهای سید، اسفند 87 پایان سکوت 20 ساله، فروردین 88 مشارکت حداکثری، اردیبهشت 88، حال وهوای احمدی نژاد، خرداد 88 آغاز تبلیغات، مستندهای تلویزیونی کاندیداها، مناظره‌ها انفجار تنور انتخابات، شب‌هایی که تهران نمی‌خوابید، حماسه‌ای که تلخ شد، حکایت خس و خاشاک، نصیحت و اتمام حجت، معمای ندا، آخرین تلاش‌ها برای جلب اعتماد، ترانه موسوی، قطعه‌ای پازل، مرگ بر چین در نماز دشمن شکن جمعه، مرداد تلخ، شهریور 88، کشته سازی توسط جنبش بی سر، سفارت روسیه لانه جاسوسی، حرکت به سوی رادیکالیزم، عاشورای سبز و جنبش سبز در آخرین ایستگاه» است.

در آغاز کتاب و در بخش «سخن ناشر» آمده است: بی‌تردید انتخابات ریاست جمهوری دهم که در سال 88 برگزار شد یکی از مهمترین وقایع 30 ساله انقلاب تلقی می‌گردد. انتخاباتی که هم در شروع و مقدمات آن متفاوت بود هم در پایان و آثار و تبعات پس از آن، به نحوی که با گذشت بیش از یکسال از برگزاری آن همچنان مورد بحث و گفتگوی صاحبنظران و رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد. دامنه این انتخابات به رخدادهای تلخی انجامید که برخی، از آن به کودتای مخملی، فتنه و اقدام به براندازی نظام جمهوری اسلامی یاد کردند. تحلیل ابعاد مختلف این رویداد بی‌نظیر می‌تواند به بصیرت و روشنگری نسل جوان امروز و آینده کمک شایانی نماید. انتخاب 88 سرشار از آموزه‌ها و عبرت‌ها، ریزش و رویش‌ها بود. آنچه در کتاب «حماسه تلخ» آمده روایتی است متفاوت از همه آنچه درباره این انتخابات رخ داد.

بیژن مقدم، مدیرمسوول روزنامه جام‌جم نیز در مراسم رونمایی از کتاب حماسه تلخ، اعلام کرده بود که کتاب حماسه تلخ، کتابی روایی، جذاب و خواندنی برای خوانندگان است که برای تدوین و چاپ آن بیش از 10 ماه فعالیت مستمر صورت گرفته است.

امیر سیاح، نویسنده کتاب هم در این مراسم با تاکید بر این که این کتاب واقعیت را به نسل آینده نشان می‌دهد، گفت: سعی کردیم در کتاب حماسه تلخ با نگاهی بی‌طرفانه حوادث و وقایع سال گذشته کشور را تبیین کنیم تا خوانندگان تصویری روشن و واقعی از اتفاقات سال گذشته دریافت کنند.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی آثار و تازه‌های خود با نشانی Ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 1
    چقدر بیطرفانه واقعا...مثل همیشه دو پهلو!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 1
    خاک بر سر خبر انلاین جیره خور
  • میم US ۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 1
    باید کتاب خوبی باشه...ممنون از اطلاع رسانی تون
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    بابا بی طرف...روایت...داستان...تحلیل...بصیرت
  • بدون نام US ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    3 0
    کاملا مشخصه که بیطرفانه موضوع رو بررسی کرده ، کلا مملکت بی طرفی داریم...
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 1
    واقعا بعد از یکسال و نیم به امثال چنین کتاب های مستند و روایی نیاز داریم برای هر دو جناح هم خوبه...هم جناح حاکم و هم جناح منتقد...چون خودشون رفتارشون رو بازبینی می کنن و می بینن چقدر به وعده‌ها عمل کردن و کجاها اشتباه داشتن...قیمت کتاب فقط گرونه...مرسی
  • س IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    كاش كاش يه خورده هم به كساني كه مورد اتقاد شما هستن فرصت حرف زدن ميداديد. من طرفدار هيچ كدوماتون نيستم. ولي بزرگان ما در دين منظورم پيامبران هستند اجازه حرف زدن منتقدانشان را ميدادند.تاريخ هميشه زنده هست و ثبت ميكند
  • محسن IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    نمرديم و معناي بي طرفانه رو هم فهميديم
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اقایون این پول هایی که خرج این کارهای اختلاف برانگیز می کنید حق مردم دور افتاده ترین نقاط کشور است، بیت المال است،کمی تقوا پیشه کنید!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    واقعیت تلختر از زهر
  • قل قلی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    آره، بی طرفانه در ست مثل اخبار رادیو تلویزیون !!!!
  • بدون نام DE ۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    از ایشون خواهش می کنم یه کتاب هم مغرضانه بنویسند!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    بی طرفانه یعنی چی؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    بعله بعله بعله بعلع...... بگم بگم بگم ....... كيه كيه كيه......
  • اسداله IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    این چند لینک رو ببینید. http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M552268.jpg http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M552267.jpg http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=55997 http://www.tabnak.ir/fa/news/55957 جالبه که عکس ها هم از فارس و تابناکه
  • مهران IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    1 0
    به خودمون تاسف میخورم چرا اینقدر بی انصاف شدیم؟
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    عجب!چقدررررررررررر بي طرفانه!از تيترش معلومه!
  • کاوه PL ۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    دستشون درد نکنه اجرشون با شهداء...این کتاب ماهیت فتنه رو برملا می کنه و سرجاشو می شونه اونایی که هنوز دل بشتن به جماعتی که خودشون تو این آزمون مردود کردن...یا حق
  • بدون نام GB ۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    بیچاره کلمات!!!!!!!!!!!!!!!بی طرفانه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۸
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • م IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    اگه واقعا احساس میکنید بیطرفید یه کتاب هم از اونطرفی ها بدون سانسورچاپ کنید آقاییون بیطرف
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۱
    0 0
    باور بكنيد بي طرفي را رعايت كرده با اين مجوز انتشار ي اين همه تو پيچ و خم وزارت ارشاد گشته اصلا پاپيروس نبوده مجوز بوده
  • احمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 1
    هر کسی تحلیل درستی داشته باشد و در میان جامعه باشد میداند که تمامی مطالب سران فتنه دروغ وفرا فکنی بوده و انتخابات با شکوه 88 تمامی توطئه های دشمنان را تا سالها خنثی کرد
  • حسین US ۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    من ایران رادوست دارم فکر نکنید بااین حرفهایتان خدمتی به ایران میکنید.ظرفیت خود وطرف مقابل رادرنظربگیرید.