برنده نهایی سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر مشخص شد

برنده جایزه نقدی معادل ۱۲۰۰۰ دلاری مسابقه ال جی چلنجر طی مراسمی در دانشگاه امیر کبیر معرفی شد.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سری دوم مسابقه ال‌جی چلنجر برنده خود را شناخت. این برنده که از بین ۵ تیم نهایی انتخاب شده است در روز یکشنبه ساعت ۱۱:۰۰ در سالن آمفی تئاتر مولانای دانشگاه امیر کبیر معرفی شد. در این مراسم ویژه که با حضور مدیران ارشد ال‌جی و گلدیران، نیکی کریمی سفیر برند ال‌جی اعضای هیئت علمی دانشگاه معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی و همچنین اصحاب رسانه برگزار شده بود نتایج داوری بین ۵ تیم برگزیده نهایی اعلام شد و تیم دختران Epas که با موضوع بازیافت پسماندهای الکترونیکی به کشورهلند سفر کرده بود ، برنده این دوره از مسابقه هیجان انگیز ال جی چلنجر ایران شد.

گروه دوم مسابقه ال‌جی چلنجر تیم ژاپن با طرح پنل های خورشیدی شناور با هدف کاهش تلفات آبی بود. تیم‌های انگلیس و آلمان نیز با موضوع شتاب‌دهنده ها و مصالح ساختمانی که توانایی از بین بردن آلودگی هوا را دارد به ترتیب در رده های سوم و چهار قرار گرفتند و تیمی که به چین سفر کرده بود تا روی ساخت یک دستگاه تصفیه آب خورشیدی التراسونیک کار کند به عنوان تیم پنجم این دوره انتخاب شد. لازم به ذکر است که تیم آلمان به خاطر مشکلات ویزا موفق به سفر نشد و هزینه کمک تحقیقاتی این دوره را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان دریافت کرد.

این مسابقه هیجان‌انگیز مدت زیادی است که در کشور کره اجرا می‌شود. پروژه LG Global Challenger  اولین و جدیدترین برنامه‌های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه‌ریزی شد که به‌عنوان محبوب‌ترین برنامه سفر تحقیقاتی به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره مورد استقبال همگان قرار گرفت. اکنون این مسابقه هیجان‌انگیز تنها در دو کشور ایران وکره برگذار شده و ایران غیر از کره تنها کشوری است که دانشجویان خود را با حمایت ال‌جی برای پروژه‌های تحقیقاتی اعزام می‌کند.

ال‌جی چلنجر

به دلیل موفقیت دور اول و استقبال خارج از تصور دانشجویان ایرانی، دور دوم این مسابقه پرشکوه‌تر برگذار شد. به حدی که تعداد باورنکردنی شش هزار  طرح‌ تحقیقاتی ارسالی از جانب دانشجویان کوشا و فعال ایرانی در سامانه این مسابقه ثبت شده‌ است.

مسیری که این تیم طی کرد تا به جایزه نهایی برسد چندان آسان نبود. در ابتدا ۳۰ تیم برگزیده به ارائه طرح‌های خود و هدفشان از سفر پرداخته بودند و داوران این مسابقه که از دانشگاه‌های برتر کشور دعوت شده‌اند، امکان‌پذیری و جذابیت طرح‌ها را بررسی کردند. چرا که دانشجویان در این رویداد باید از طرح تحقیقاتی خود برای سفر به کشور انتخابی، با توجه به موضوع و طرح دفاع می کردند. تا علاوه بر مزایای تحقیقاتی شانس خود را برای برنده شدن جایزه‌ نقدی معادل ۱۲ هزار دلار امتحان کنند. برای انتخاب ۳۰ تیم برتر معیار به صورت ۷۰ درصد بررسی طرح تحقیقاتی ارسالی و ۳۰ درصد مصاحبه تعیین میشد. ۵ تیم برتر  ۲ هفته را به منظور فعالیت‌های تحقیقاتی در سازمان‌های دولتی، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای اجتماعی کشور انتخابی سپری کردند.

این ۵ فینالیست توسط تعدادی از برترین اساتید ایران انتخاب شدند. اساتیدی نظیر دکتر بهروز زارعی عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دکتر سروش صادق نژاد نایب رییس فدراسیون جهانی روباتیک و رئیس اداره انجمن های علمی دانشجوئی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر جعفری، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و معاون فناوری مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی. این ۵ تیم انتخابی نتیجه سفر خود را به اطلاع داوران رسانده و از ثمره این سفر هیجان‌انگیز دفاع کردند. این پنج‌ تیم هرکدام حوزه متفاوتی انتخاب کرده و مقصد خاص خود را داشتند.

گروه  Techno Energy از دانشگاه امیرکبیر به سرگروهی آقای رفیع زاهدی اولین گروه از ۵ گروه بچه‌های منتخب ال‌جی چلنجر امسال بودند که سفر تحقیقاتی خود را آغاز کردند. اعضای این گروه در مورد کاهش تلفات آبی از طریق پنل‌های خورشیدی شناور در ژاپن تحقیق کردند.

دومین گروه، آقایان فؤاد سعیدی نیک، حسین قدسی زاده و آراد مختاری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت و فؤاد زارعی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته برق از دانشگاه تهران بودند که در مسابقه ال‌جی چلنجر شرکت کردند و اسم گروه خود را  UPSTART گذاشتند. به دلیل وجود نرخ بالای بیکاری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته، گروه UPSTART تصمیم گرفت در زمینه تأثیر شتاب‌دهی به استارتاپ‌ها در جامعه بر اقتصاد کشور تحقیق کند. این گروه کشور انگلستان را به عنوان مقصد سفر تحقیقاتی خود انتخاب کرد.

تیم بعدی شامل آقایان علی سلیمانی، محمد نام پرور، محمد شوقی و امیرحسین صادقی می‌شدند که اسم خود را پسران خورشید نام گذاری کرده بودند. این تیم با طرح پیشنهادی ساخت یک دستگاه تصفیه آب خورشیدی التراسونیک، راهی کشور چین شدند تا بتوانند با راهنمایی اساتید و سازمان‌های تحقیقاتی این کشور مشکل کمبود آب در کشورمان را حل کنند.

تیم Epas هم برای حل مشکل بازیافت پسماندهای الکترونیکی کشور هلند را به عنوان مقصد تحقیقاتی خود انتخاب کردند. هدف این گروه این است که قدمی در راستای جمع آوری و بازیافت این نوع از زباله برداشته و در این طرح، نظر بر این است که سیستمی طراحی شود تا گوشی‌های خارج از مصرف مردم جمع آوری و پس از بررسی کامل, تعمیر و یا بازیافت شود.

تیم پنجم هم برای حل مشکل آلودگی هوا آستین بالا زدند. این تیم شامل آقایان مهدی معنوی، امین رضایی، مهدی مسائلی و عرفان موسوی که تخصص خوبی در زمینه معماری دارند و روی نوعی خاصی از مصالح ساختمانی که توانایی از بین بردن آلودگی هوا را دارد تحقیق کردند.

ال‌جی چلنجر

آقای دی اس آن، مدیرعامل ال‌جی در ایران در مورد این مسابقه گفت: مسابقه  Global Challenger ال‌جی تنها یک رقابت نیست و فرصتی خاص برای دانشجویان است تا با افراد حرفه‌ای ملاقات کرده و به گردآوری دانش بپردازند. به تمامی کسانی که به این مرحله از مسابقه رسیدند، به خصوص برنده امسال، از صمیم قلب تبریک می‌گویم. امیدوارم دانشجویان ایرانی از این فرصت برای رسیدن به قله‌های زندگی و رقم زدن یک آینده روشن برای کشور خود، کمال استفاده را بکنند. ال‌جی با افتخار از رویاهای دانشجویان ایرانی حمایت می‌کند. ما به شعار همیشگی خود باور داریم: زندگی با ال‌جی زیباست.

تیم‌های برگزیده طی این سفرهای تحقیقاتی همه فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر کردند. این اطلاعات در وبلاگ ال‌جی و وب‌سایت ال‌جی چلنجر آپلود و منتشر شد و تاکنون مورد بازدید کاربران بسیار زیادی قرار گرفته است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262497

برچسب‌ها