روحانی: با افتخار تحریم‌ها در فروش نفت، را دور می‌زنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران، جنگ آمریکا را نه با دولت، بلکه با ۸۲ میلیون ایرانی خواند و گفت: آمریکایی‌ها بارها راهی رفتند و سرشان به سنگ خورد، اما باز به همان اقدامات روی آورده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی و افتتاح همزمان طرح‌های زیربنایی و اقتصادی در این استان با اعتباری بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان، گفت: افتتاح طرح‌های بزرگ در روزهایی که آمریکا تمام تلاشش را علیه ما به کار بسته است، نشانه قدرت و سرزندگی ملت است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در استان آذربایجان غربی همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: افتتاح طرح‌ها و رشد کشور، از بهترین لحظات برای ملت است. امروز که بزرگترین قدرت استکباری جهان یعنی آمریکا همه تلاش خود را علیه ما به کار بسته است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد دین، اسلام، عزت و استقلال در برابر آن قدرتی که مظهر کفر است، ایستاده است.

اهم اظهارات رییس جمهور را در ادامه بخوانید؛

* پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) راجع به امیر المومنین (ع) در جنگ احزاب فرمودند "اکنون همه ایمان در برابر همه کفر قرار گرفته است"، آن صحنه، صحنه سرنوشت‌ساز برای اسلام، مسلمانان و آزادی بشریت بود، چرا که اگر در آن جنگ طرف مقابل پیروز می‌شد و امیرالمؤمنین (ع) شکست می‌خورد، کل اسلام از دست رفته بود. امروز جمهوری اسلامی ایران یک چنین شرایطی دارد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر ایستادگی، استقلال و ایمان مردم، در برابر کفر است.

* آمریکایی‌ها چند بار یک مسیر را طی کردند، سرشان به سنگ خورد و برگشتند، متأسفانه همان کار را دو مرتبه تکرار می‌کنند و بار دیگر در برابر این اقدام نابخردانه‌ای که در برابر یک ملت بزرگ و آزاد انجام می‌دهند، پشیمان خواهند شد.

*کار امروز آمریکا جنگ و تحریم نیست، جنایت علیه بشریت است. تحریم و جنگ عادی نیست و اقدام امروز آمریکا با یک جنگ و تحریم متفاوت است چراکه کشوری که جلوی خرید دارو و مواد غذایی ما را می‌گیرد و از سفر یک بیمار برای معالجه ممانعت به عمل می‌آورد، جنایت علیه بشریت است.

*آمریکایی‌ها می‌توانستند راه دیگری را انتخاب کنند تا در تاریخ رسوا نشوند، می‌توانستند اعلام کنند مواد غذایی، دارو و نیازمندی‌های مردم آزاد است اما در بخش صنعت پیشرفته و های تک می‌خواهیم جلوی ایران را بگیریم.

*آمریکا با همه توان و فشار می‌خواهد جلوی یک ملت بایستد و امروز جنگ آمریکا با دولت ایران نیست بلکه جنگ آمریکا با یک ملت بزرگ و ۸۲ میلیون نفر است و در این شرایط ما بار سنگین و بزرگی را بر دوش داریم.

* در سفر مهر ماه سال گذشته به نیویورک یکی از رهبران معروف به من گفت که دیروز با رئیس جمهور آمریکا ملاقات داشتم و به من گفت که شما ۳ ماه دیگر به ما مهلت دهید و به ایران کمک نکنید و در برابر تحریم ما نایستید و بعد از ۳ ماه دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. در همان ملاقات به او گفتم اگر آن آقا را دوباره ملاقات کردید، به او بگو که ایران از هر زمان دیگر مستحکم‌تر است.

*{خطاب به ترامپ، رئیس جمهور آمریکا}؛ تو، امثال تو و حکومت کاخ سفیدتان بارها دورانشان سپری می‌شود اما نظام اسلامی ایران و ملت ایران جاودانه تاریخ خواهند بود. ما هزاران سال قبل از شما بودیم، شما که عمر کشورتان ۵۰۰ سال است و خیلی زیاد نیست و عمر کشور ما بیش از ۱۰ هزار سال است.

*باز هم در تاریخ جاودانه خواهیم ماند،  آنها پیش‌بینی کرده بودند و بعداً یکی از مقاماتشان گفت که در عید کریسمس امسال در تهران خواهیم بود و در جای دیگر هم گفتند که امسال جمهوری اسلامی ایران جشن چهلمین سال انقلاب خودش را نمی‌تواند برگزار کند. همان موقع گفتم که این تاریخ را یادداشت کن و ببین جمهوری اسلامی ایران پس از این مدت در کجا خواهد بود.محاسبات غلط و کودکانه‌ای در ذهن آنها قرار گرفته که این موضوع موجب زحمت برای ملت ایران و البته موجب روسیاهی آنها در تاریخ خواهد بود.

*چند گروه سر آمریکا و کاخ سفید کلاه گذاشته‌اند، یک گروه، افراطی‌های داخل آمریکا هستند که متأسفانه همه آن افراطی‌ها، جزو حکومت و هیأت حاکمه آمریکا شده‌اند. گروه دوم صهیونیست‌ها هستند، بعضی از کلماتی که سردمداران آمریکا می‌گویند عین لغت‌ها و جملات صهیونیست‌ها است. عبارت‌های این‌ها را می‌شناسیم این عبارت‌های کشورهای غربی یا صهیونیست‌ها و یا ضدانقلاب است با این کلمات و عبارت‌ها آشناییم که به‌کار می‌برند.

*نطق‌هایی که علیه ایران ایراد می‌کنند، نوشته صهیونیست‌ها است، یعنی لغت و واژه‌ها و جمله‌بندی آنهاست. افراطیون، صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه که ۴۰ سال است در فکر روزی هستند که جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد و آنها فکر می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران برای کشورشان و برای حکومت‌شان خطر بزرگ است و گروهک‌های ضدانقلاب، چهار گروهی هستند که مشاورین اصلی هیأت حاکمه آمریکا بوده و سر این‌ها را کلاه گذاشته‌اند.

* این گروه‌ها ابتدا طراحی کرده بودند که در آغاز حکومت این‌ها، یعنی اواخر سال ۹۵ که اینها روی کار آمده بودند، کاری کنند که ما را تحریک کنند که از برجام خارج شویم و آن وقت آنها بگویند که خوب اینها خودشان عهدشان را زیر پا گذاشتند و با این بهانه پرونده ما را به شورای امنیت ببرند و یک تحریم جهانی علیه ایران به وجود بیاورند.

*برنامه‌های متعددی ریختند که ما را عصبانی کنند تا از برجام خارج شویم و این پیمان ۷ جانبه را ما نقض کنیم و در نهایت موفق نشدند، بعد از آن تلاش کردند که همه ۶ کشور با هم از برجام خارج شوند و بویژه روی اروپایی‌ها کار می‌کردند که با هم از برجام خارج شوند و در این راه تا ماه‌ها تلاش کردند.

*تمام سال ۹۶ به دنبال این بودند و در اواخر همین سال علامت‌هایی به دست آوردند و بر مبنای آن حرکت کردند و نتوانستند کسی را همراه خودشان کنند تا آمریکا ناچار شد خودش آغازگر باشد و خودش این عهد را زیر پا بگذارد و به تنهایی هم این کار را بکند.

* این جزو افتخارات بزرگ تاریخ سیاسی ایران است که هیچ کس با آمریکا همراهی نکرد، نه اینکه ما پیروز می‌شویم بر آمریکا این حرف دقیق نیست، بلکه ما پیروز شدیم بر آمریکا و آمریکا به دنبال این بود که از برجام خارج شویم و موفق نشد.

* آمریکا می‌خواست کاری کند که همه دست به دست هم بدهند و برجام را پاره کنند اما موفق نشد، آمریکا می‌خواست با تبلیغات وسیع کاری کند که سازمان ملل و آژانس در کنار او قرار بگیرد و موفق نشد.

* حتی در دادگاه بین‌المللی که فکر می‌کنم شاید در تاریخ ایران سابقه نداشته باشد و در زمان مرحوم مصدق هم با این موضوع متفاوت بود، برای اولین بار در سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه و در مرحله اول در حکم موقت، آمریکا را محکوم کردیم، یعنی دادگاه بین‌المللی لاهه حکم موقت صادر کرد که تحریم آمریکا خلاف مقررات بین‌المللی است و به آمریکا هشدار داد که این تحریم را اجرا نکند و یک موفقیت بزرگ در تاریخ حقوقی به دست آوردیم نه اینکه پیروز می‌شویم بلکه پیروز شده‌ایم.

*تورم و سختی معیشت، مردم را در فشار قرار داده است، ملت ایران باوجود همه سختی‌ها در برابر دشمن استوار ایستاده و حامی نظام‌شان هستند و هر روزی هم که لازم بوده و لازم باشد، به صحنه می آیند، همیشه از مرزهای سیاسی، جغرافیایی و حقوقی خودشان به خوبی دفاع کردند لذا نه اینکه ملت ایران در برابر دشمنی‌ها پیروز می‌شود بلکه پیروز شده است.

*ملت ایران در برابر آمریکا شکست نمی‌خورد،کاخ سفید نمی‌تواند ملت ایران را شکست بدهد، این کار امکان‌پذیر نیست. اگر با یک گروهی و یا با یک تعدادی طرف شده بود ممکن بود، پیروز شود اما با کل ملت ایران روبرو شده است و شکست آمریکا بدست خودمان و با عنایت حق امکان‌پذیر است.

* اراده حق بر این است که ما همه توان‌مان را بکار بگیریم و وقتی همه توان‌مان را بکار گرفتیم خدا ما را پیروز و موفق کند. در انقلاب اسلامی ۱۶ سال تلاش کردیم، زندان، تبعید، زجر، شهادت، همه را تحمل کردیم. پایان ۱۶ سال خدا ما را پیروز کرد، ۸ سال در جنگ تحمیلی، مقاومت کردیم و خداوند ما را موفق کرد و نگذاشت دشمنان ما پیروز شوند و خدا اراده کرد که یک میلیمتر از سرزمین ما در اشغال دشمن باقی نماند.

* امروز هم ملت ایران از زمان تحریم یعنی از اردیبهشت پارسال تا امروز که بیش از یک سال است، علیرغم همه فشارها ایستادگی و مقاومت کرده است آنها گفته بودند که دلار به زودی ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان و کسی گفته بود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود اما موفق نشدند، چرا؟ بخاطر ایستادگی و تلاش ملت بزرگ ایران. لذا امروز مسئولیتی که بر دوش داریم از همیشه سنگین‌تر است.

*افتتاح دو طرح بسیار عظیم و بزرگ آب و خاک در منطقه غرب کشور در قبل از ماه رمضان در کرمانشاه و در نیمه ماه رمضان در آذربایجان غربی و در ماکو و افتتاح سد کرم‌آباد، بویلاق پوش و سردشت با صدها کیلومتر کانال‌کشی‌های متعدد و کانال‌های آب و زهکشی‌ها، برای آبادانی این مرز و بوم، افتخار بزرگ برای کشورمان است، پس می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم. اینکه طبق اعلام معاون وزیر جهاد کشاورزی، با اجرایی شدن این طرح‌ها در استان، ۷۲۰ هزار تن بر محصولات ما افزوده می‌شود، افتخار بزرگی برای کشور بوده و بویژه در آذربایجان غربی و استان‌های مرزی که بسیار حائز اهمیت است.

*{با اشاره به حادثه سیل اخیر و بروز مشکلات و سختی برای برخی از هموطنان}؛ اما علیرغم این سختی‌ها، باران رحمت الهی یک نعمت بسیار بزرگ برای کشور ما بود چراکه غربی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که ایران تا سال ۲۰۵۰ آبی در کشور نخواهد داشت و تمام مردم ایران باید مهاجرت کنند و گفته بودند که تنها در گوشه‌هایی از منطقه شمال و غرب ایران نقاطی باقی می‌ماند و بقیه کشور در اثر خشکسالی نابود می‌شود.

*اینترنت اشیا تحول بزرگی را در جهان بوجود می‌آورد و شرایط زندگی متفاوت خواهد شد. یک فرد با استفاده از فناوری در حالیکه در خانه‌اش نشسته و فرمان را از خانه صادر می‌کند، آبیاری انجام می‌گیرد. اصلاً آبیاری اتوماتیک انجام می‌گیرد و به محض اینکه رطوبت کاهش می‌یابد، آبیاری شروع می‌شود. در دامپروری هم همینطور است اینترنت اشیا به موقع به دام آب می‌دهد به موقع قطع می‌کند و به موقع غذای مورد نیاز را می‌دهد.

*سدی که امروز افتتاح کردیم، چند سال پیش در همین استان عملیات اجرایی آن را اعلام کرده بودیم و این معنایش آنست که ما ملت توانمندی داریم. مهندسین کارشناس، کارگران غیور و کشاورزان با استعداد در این کشور داریم. مبارزه امروز ما با آمریکا این است که تولید را تقویت و صادرات را افزایش دهیم، مگر لازم است که فقط صادرات کشورمان متکی به نفت یا به موادی باشد که وابسته به نفت است. اینطور نیست بلکه راه باز است. گردشگری می‌تواند بزرگترین تحول را در کشورمان ایجاد کند. چون در یکسال گذشته گردشگری در کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است. گردشگری می‌تواند اشتغال درست کند و در یکسال گذشته ۷۰ هزار شغل بوجود آورده است.

*در چند سال اخیر ۳۰۰ هزار شغل از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان بوجود آمده است. در دولت یازدهم و دوازدهم از ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان حمایت شده است. هر روز که می‌گذرد ۱.۵ تا ۲ نفر از تحصیلکردگان رده بالای ایرانی که خارج از کشور بودند، به کشور برمی‌گردند.

*در عرض ۲ سال گذشته، ۱۱۳۰ دانشمند و متخصص از دانشگاه‌های برتر دنیا به ایران برگشتند و در مراسم افطاری در چند شب پیش با عده‌ای از این عزیزان، هر کدام می‌گفتند چقدر مشغول کار و فعالیت با درآمدهای سرشار هستند.

* کسی فکر نکند، ایران تنها است و مخالفین ایران دست روی دست گذاشتند و دست به دست هم دادند و می‌خواهند علیه ما اقدام کنند چراکه جوان‌های پرتلاش و انسان‌های شایسته داریم و همین نزول باران رحمت باید وسیله برای کشاورزی بهتر و آبادتر  و صادرات بیشتر شود.

*تقویت تولید، اشتغال و رفع فقر مطلق، سه شعاری بود که از ابتدای دولت دوازدهم آنرا مطرح کرده ام، در روز مراسم تنفیذ در خدمت مقام معظم رهبری اعلام کردم که در دولت دوازدهم تلاشم بالا بردن تولید و اشتغال و رفع فقر مطلق است و امروز در هر سه زمینه در حال تلاش هستیم البته کار ما سخت و مشکل شده است، اما اگر همه به صحنه بیایند ،می‌توانیم از این فرصت استفاده بیشتری کنیم و کاری کنیم که اشتغال در این کشور به مرز قابل قبول برسد.

*مسأله بیکاری مشقت و خطر بزرگی برای کشورمان است. تولید را می‌توانیم ارتقاء دهیم ، در بعضی از زمینه‌ها مشکلاتی داریم اما در بعضی زمینه‌های دیگر شرایط مان شرایط بهتری است.

*در رفع فقر مطلق تلاش زیادی انجام شده است، در دولت دوازدهم تبصره 14 را برای همین منظور فعال کردیم و 2 سال است که تبصره 14 را برای رفع فقر مطلق به مجلس می دهیم و تقریباً مستمری که دولت برای اقشار مستضعف جامعه پرداخت می‌کند در عرض 2.5 سال اخیر بین 3.5 تا 4 برابر افزایش دادیم البته هنوز کم است و خیلی کارهای دیگر باید انجام بگیرد.

* در برابر تحریم آمریکا باید با اراده محکم بایستیم، آمریکا باید بفهمد که این راهی که انتخاب کرده، غلط است و این را شما باید به آمریکا بفهمانید نه دولت. ملت ایران باید با کار و تلاش و تولید و خودکفایی بییشتر به آنها بفهماند.

*اینکه در دانه‌های روغنی از پارسال تا امسال، تولید 3 برابر شده است یعنی توان داریم و می‌توانیم این کار را بکنیم بنابراین، معتقدم ما در برابر تحریم می‌توانیم بایستیم و جایی که باید بیشتر به ما کمک کند استان‌های مرزی و مناطق آزاد هستند.

* استان‌های مرزی خیلی راحت می‌توانند تحریم را دور بزنند، استان‌های مرزی می‌توانند با آن سوی مرز رابطه برقرار کنند، شرکت‌های خصوصی با شرکت‌های خصوصی‌ آن طرف مرز ، دولتی‌ها با دولتی‌های آن طرف، مردم عادی با مردم عادی آن طرف و همچنین مناطق آزاد براحتی می توانند رابطه برقرار و در زمینه دور زدن تحریم ها نقش آفرینی کنند.

*مناطق آزاد شرایطی دارند که راحت‌تر می‌توانند تحریم را دور بزنند، البته ما تحریم را با افتخار دور می‌زنیم و الان هم در فروش نفت تحریم را دور می‌زنیم و با افتخار هم این کار را می‌کنیم.

* در خط مقدم مبارزه با تحریم بانک مرکزی، وزارت خارجه، وزارت نفت و وزارتخانه‌های اقتصادی ما هستند، که می‌توانند تحریم را بشکنند و الان این کار را می‌کنند،  همه بخش‌ها، مردم و نهادهای ما این فعالیت را انجام می‌دهند و موفق خواهیم شد که در برابر تحریم پیروز شویم.

*در طول گذشت این یکسال از تحریم یعنی از اردیبهشت پارسال تا به امروز، مردم ایستادگی کردند، دولت هم در کنار مردم بوده است و با کمک مردم کارهای بزرگی انجام شده است و ان شاء الله امسال کارهای بزرگتری هم انجام می‌دهیم. نمونه‌اش همین حادثه سیل بود که توانستیم با حضور و اتحاد و کمک مردم و تلاش همه، از آن عبور کنیم و ان شاء‌الله در بازسازی هم عبور خواهیم کرد.

* وزیر کشور مسئول و فرمانده قرارگاه بازسازی شده است. امیدواریم با وعده ای که داده، خانه‌هایی که نیازمند مرمت است تا تیرماه و آنهایی که بازسازی و نوسازی می‌خواهد و باید احیاء شود تا شب عید تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد و البته با همت و تلاش مردم و کمک همه انسان‌ها این کار را خواهیم کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =