پیش‌بینی وزش باد در جزیره‌های خلیج فارس و تنگه هرمز

ایرنا نوشت: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از ساعت بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جزیره های خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد به نسبت شدید جنوب غربی پیش بینی می شود که سرعت آن تا ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

مرضیه سی سی پور گفت: وزش باد در جزیره های جنوب قشم، لارک، هنگام، کیش، سیری، لاوان، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک است که سبب گرد و خاک و مواج شدن دریا خواهد شد.
وی توصیه کرد: با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا، شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد به جزیره های خلیج فارس بویژه لارک، کیش و ابوموسی صورت گیرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: فردا پنجشنبه از میزان شدت باد در جزیره های خلیج فارس کاسته خواهد شد.
سی سی پور ادامه داد: در ارتفاعات هرمزگان به ویژه محدوده شمالی استان نیز رشد ابر، رگبار موقتی باران و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد شاهد هستیم که توصیه می شود با توجه به این شرایط از توقف در حاشیه رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.
وی گفت: این شرایط ناپایدار در هرمزگان از روز جمعه به طور موقت تضعیف خواهد شد.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ابراز داشت: از لحاظ دمایی نیز از فردا پنجشنبه شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود که این روند تا اوایل هفته آینده در بیشتر نقاط استان محسوس تر خواهد شد و در برخی نقاط تا ۵ درجه افزایش دما پیش بینی می شود.
 

۲۳۲۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =