۱ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
ترامپ اختیار آغاز جنگ را نخواهد داشت

ایرنا نوشت: نمایندگان دو حزب دمکرات و جمهوریخواه تلاشی را آغاز کرده اند تا قانونی را که اختیارات گسترده ای برای جنگ افروزی به رئیس جمهوری آمریکا می دهد، فسخ کنند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب گزارش داد که «باربارا لی» و «توماس مسی» دو عضو دمکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را در این نهاد قانونگذاری پیشنهاد کرده اند که قانون «مجوز استفاده از نیروی نظامی» مصوب 2001 را فسخ کنند.
این قانون که چند روز پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 و در فضای احساسی آن زمان تصویب شد، اختیارات گسترده ای به رئیس جمهوری آمریکا می دهد تا علیه هر شخص یا گروهی که در این حملات نقش داشته، اقدام نظامی کند.
«لی» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در آن زمان تنها نماینده ای بود که رای مخالف به این قانون داد، همواره با انتقاد از تصویب آن گفته است که این قانون مورد سوء استفاده همه دولت های بعدی قرار گرفته است.
تلاش برای فسخ این قانون در حالی است که اعضای کنگره آمریکا از اظهارات جنگ افروزانه مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور علیه ایران ابراز نگرانی کرده اند.
 

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینقلی خان مستشار IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    0 0
    کنگره آمریکا خیلی فعال تر از پارلمان ماست. اثرات تصمیمات این کنگره را در سیاست و حیات مردم آمریکا میبینم. پارلمان ما از این جهت واقعا بی خاصیته
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    0 0
    خوب ما جنگ را شروع می کنیم