اعلام ضوابط صادرات محصولات کشاورزی/ صادرات گندم ممنوع است

وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به مدیرکل گمرک بر ممنوعیت صادرات گندم در سال جاری تاکید و ضوابط صادرات محصولات کشاورزی، میوه و تره‌بار و محصولات غذایی که صادرات آن مجاز است را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به میر اشرافی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره ممنوعیت صادرات گندم در سال جاری تاکید کرد.

در این نامه آمده است که  کلیه محصولات کشاورزی، میوه و تره‌بار و محصولات غذایی که صادرات آن مجاز می‌باشد با شرایط زیر صادر می‌شوند:

الف) محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی صرفاً در گمرکات استانی پس از صدور گواهی قرنطینه و تایید ارزیابی ضوابط و شاخص‌های بسته‌بندی توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور می‌بایست اظهار شود.

ب) این محصولات در گمرکات مرزی کشور ارزیابی، اظهار و پلمپ نمی‌گردد و گمرکات مرزی صرفاً معتبر خروج کالاهای مذکور هستند.

ج) صادرات محصولات غذایی صرفاً توسط واحدهای تولیدی و یا نماینده رسمی ایشان مجاز می‌باشد. (فقط به کارت بازرگانی صاحبان واقعی کالا و یا نماینده رسمی ایشان)

۲- صادرات کالای DOP تحت ردیف تعرفه ۲۹۱۷۳۳۰۰ از تاریخ ۱۳۹۸/۳/۱ ممنوع می‌باشد.

۳- صادرات گندم ممنوع می‌باشد.

۴- صادرات کالای BOPP تحت ردیف تعرفه ۳۹۲۰۲۰۲۰ پس از تایید معاونت امور صنایع با لحاظ اولویت تامین نیاز داخل و مازاد تولید مجاز می‌باشد.

۵- صادرات کالای زغال قالبی تحت ردیف تعرفه ۴۴۰۲۹۰۰۰ مشروط به تایید سازمان ملی استاندارد، مبنی بر فرآوری محصول از آخال مجاز است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =