تبدیل مدیر مدرسه به یک فرد متفکّر و ایفای نقش، مهم‌ترین هدف نظام راهبری مدرسه‌محوری است

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جلسه ستاد راهبری نظام مدرسه محوری که صبح امروز برگزار شد، گفت: مهمترین هدف نظام راهبری مدرسه‌محوری، تبدیل مدیر مدرسه به یک فرد متفکّر و ایفای نقش است.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، «اسفندیار نظری» در این جلسه افزود: مدرسه محوری یعنی تفویض اختیار و زمینه‌سازی برای گسترش و خلق مشارکت تمام ذینفعان در راستای ارتقای اثربخش و کیفیت مدرسه.

وی با بیان اینکه اگر قرار است آموزش و پرورش به چشم بیاید و برای آن حساب باز کنند نیازمند تغییر می‌باشد، تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی برنامه در مدارس از ستاد تا صف عدم اجرای مستمر و  فرآیندی آن‌ها است که نظام راهبری مدرسه محوری درصدد رفع این چالش می باشد.

دبیر ستاد راهبری نظام مدرسه‌ محوری اذعان داشت: مهمترین آفت یک سازمان آن است که خود را با نیازهای و انطباق با آن آماده نکند. شرط بقای یک سازمان تغییر می‌باشد و راه تنفس آموزش و پرورش کشور، استان و شهرستان اجرای برنامه نظام راهبری مدیریت مدرسه محور می باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در نظام راهبری مدیریت مدرسه محور ۳ رویکرد « فضای صادقانه همراه با همدلی و هوشمندانه بودن، تلاش عالمانه و نشاط و بالندگی» باید اتفاق افتد، گفت: نکته مهم در اجرای برنامه راهبری مدیریت مدرسه محور بایستی توسعه همراه با برنامه باشد و بنابراین مدرسه محوری باید تبدیل به یک برنامه و حرکت در مسیر برنامه‌ریزی باشد.

نظری در ادامه اظهارداشت: مسئله عمده در نظام راهبری تغییر در شیوه‌ها و نگرش‌ها می‌باشد .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =