۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کمکی که تریبون‌های شب‌ قدر به انتخابات می‌کنند

اگر قرار است حرفی هم از انتخابات از تریبون های این شب های قدر زده شود باید در مسیر مشارکت زایی باشد نه تندروی و مشارکت زدایی.

روحانیت چند وظیفه مهم دارد؛ یکی از آن‌ها آگاه‌ ساختن مردم نسبت مسئولیت فردی و اجتماعی است که دارند. دومین وظیفه روحانیت، افشاگری درباره دشمنان خدا، اهل بیت، مردم و نظام است. وظیفه سوم‌شان این است که با رفتار شایسته خود، برای مردم الگو و نمونه عینی و عملی باشند. چهارمین وظیفه هم آن است که در مسیر آرمان های انقلاب حرکت کرده و از افراط و تفریط بپرهیزند. نه غلو کنند که همه چیز رو به راه است، نه بگویند که هیچ چیز درست نیست. باید به مردم حد وسطی نشان بدهند که آن‌ها بفهمند منصف هستند؛ وقتی می گویند گران فروشی بد است، مردم را به نظارت دعوت کند. باید کوشش کند تا بیان‌شان در جامعه راهگشا باشد.

امسال سال انتخابات است و اکثریت مردم کم و بیش ذهن شان درگیر این انتخابات شده است. اگر قرار است حرفی هم از انتخابات از تریبون های این شبهای قدر زده شود باید در مسیر مشارکت زایی باشد نه تندروی و مشارکت زدایی. هر نوع افراط و تفریطی بدون شک زیان آور است. منبری ها و روحانیت ما نیز باید در راستای همان وظایف مهمی که بر دوش شان گذاشته شده است حرکت کنند و خود را درگیر تنش ها و مباحث فضای سیاسی نکنند.

* عضو جامعه روحانیت مبارز

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1263742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 0
    منظورت اینه که نگن گوشت گرانه برنج گرانه ماشین گرانه!!!
  • US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    2 3
    حالم از سیاست به هم می خوره. اینقدر تهوع آورند که به اسم دین و مراسم احیا مردم را جمع می کنند آنوقت در آن مراسم وقیحانه سیاست را تبلیغ می کنند
  • محمدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    2 1
    شبهای قدر شبهای خودسازی است و ملت ایران یک ملت متحد و منسجم در زیر پرچم مزین به نام خداوند یکتا است و وحدت کلمه از اسرار قران کریم برای مسلمان است و مسلمان تنها خداوند را می بیند و دیدن خداوند نگاهی است که نگاه خداوند را مشمول حال همه ی انسانها می کند، در این شبهای عزیز دعا و قرآن سبب خودسازی همه انسانهاست