عراقچی: با امضای پیمان عدم تجاوز می توان راه اعتمادسازی در منطقه را هموار کرد

معاون سیاسی وزارت خارجه با بیان این که اولویت جمهوری اسلامی ایران گفت و گو با کشورهای منطقه است،گفت: با ساز و کارهایی همچون تشکیل مجمع گفت وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس و امضای پیمان عدم تجاوز می‌توان راه‌های اعتمادسازی و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه را هموار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه،«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در آخرین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود روز جاری -سه شنبه- در قطر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی در این دیدار با اشاره به سیاست فشار حداکثری و جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: استقرار و امنیت کامل زمانی در منطقه شکل می‌گیرد که امنیت ملی و منافع اقتصادی همه کشورها تأمین شود.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش خود را در تأمین امنیت منطقه ایفا کرده است اما آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که با آنها همراهی می‌کنند باید مسئولیت تبعات تنش آفرینی‌های خود را بپذیرند.

عراقچی بار دیگر هر گونه مذاکره با آمریکا را منتفی دانسته و با تاکید بر اولویت جمهوری اسلامی ایران برای گفت وگو با کشورهای منطقه افزود: با ساز و کارهایی همچون تشکیل مجمع گفت وگوی منطقه‌ای در خلیج فارس و امضای پیمان عدم تجاوز می‌توان راه‌های اعتمادسازی و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه را هموار کرد.
در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با استقبال از رایزنی‌ها و دیدارهای عالی بین دو کشور، از شرایط سخت بوجود آمده در منطقه ابراز نگرانی کرده و خواهان استمرار رایزنی و گفتگو بین دو کشور شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    ما باید نگران حمله اونا باشیم. در اولین فرصت این اتفاق از طرف اونا می افته حتی اگه پیمان امضا بشه. برو قوی شو اگر راحت جان طلبی، که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.