استخراج طلای کثیف از خانه‌ها و کوچه‌های اهواز

 باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: طرح ساماندهی زباله‌های بازیافتی در سطح این کلانشهر بزودی اجرا خواهد شد.

محمدرضا قنواتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه در اجرای طرح ساماندهی زباله‌های بازیافتی مشکلات زیادی وجود دارد گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات، وجود افرادی است که از این راه کسب درآمد دارند.

وی اظهار داشت: در این خصوص می‌توان به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ زباله گَرد در سطح شهر، یک هزار و ۶۰۰ نفر دارای موتور ۳ چرخ و ۴۰۰ نفر عامل فروش ضایعات اشاره کرد که باعث شده اند موضوع زباله‌های بازیافتی به یک چالش اجتماعی تبدیل شود.

قنواتی تصریح کرد: با پیگیری‌های بسیار، از مهرماه سال گذشته تاکنون و با انجام ۴ مرحله مزایده، ۲ پیمانکار برای اجرای طرح ساماندهی زباله‌های بازیافتی در مناطق غرب و شرق اهواز تعیین شدند و مذاکرات لازم صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح باید به صورت گام به گام جلو برود افزود: اولین و مهم‌ترین گام، ساماندهی زباله گردها و توجیح این گروه مبنی بر اینکه هدف از اجرای این طرح حذف آن‌ها نیست، بلکه هدف سازماندهی کردن و متمرکز کردن فعالیت آن‌ها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به برنامه‌های این طرح اذعان داشت: یک اپلیکیشن با قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده که شهروندان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن نزدیک‌ترین ناحیه شهرداری به منزلشان را انتخاب کرده و زباله‌های خشک را درب خانه به ماموران شهرداری تحویل داده و بیش از ۳۰ قلم اجناس تشویقی از جمله؛ مواد شوینده، نمک، کیسه زباله و ... دریافت نمایند.

محودرضا قنواتی در ادامه بیان داشت: از دیگر طرح‌های پیش بینی شده، ایجاد ۳۵ پایگاه ثابت در نواحی شهرداری و نیز نصب کانکس‌هایی در مدارس و دیگر اماکن برای دریافت زباله‌ها و کارتن پلاست در بیمارستان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی این طرح اظهار کرد: طرح ساماندهی زباله‌های بازیافتی یک کار بین بخشی است که باید ارگان ها، ادارات و بخش‌های مربوطه مانند شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی و محیط زیست پای کار بیایند و باید توجه داشت که با توجه به شرایط موجود تحقق عینی این طرح ممکن است ۲ تا ۳ ماه زمان ببرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1264646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    0 0
    در اهواز هیچ اتفاقی نمی افته