توصیه مرعشی به اصلاح‌طلبان: به تنش‌ها و تشتت‌های ماجرای قتل همسر نجفی پایان دهید

ایرنا نوشت: مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در اطلاعیه ای از همه فعالان اصلاح‌طلب خواست تا وحدت جبهه اصلاحات و ظرفیت تاثیرگذاری مثبت برای آینده ایران را پیش‌فرض اعمال خود قرار داده و به تنش‌ها و تشتت‌های ایجاد شده درباره حاشیه های بعد از قتل همسر نجفی خاتمه دهند.

در اطلاعیه «سیدحسین مرعشی» سخنگوی این حزب آمده است: در پی بروز برخی اختلاف نظرها میان فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی اصلاح‌طلب درباره ابعاد ماجرای غم انگیز «محمد علی نجفی»، بدین‌وسیله از هواداران، اعضا و کارکنان نشریات و نهادهای وابسته به حزب کارگزاران سازندگی و همچنین کلیه کسانی که به مصالح عمومی ایران و وحدت و تقویت روزافزون جبهه اصلاحات تعلق خاطر دارند، تقاضا می‌شود که از طرح اظهارات یا پاسخگویی به نظرات، که فضای تنش‌آلود و مبهم کنونی را تشدید کند خودداری کنند. در زمان مقتضی حزب کارگزاران سازندگی ایران در قالب یک بیانیه نظرات کامل خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

مرعشی خاطرنشان کرد: انتظار این است که همه فعالان اصلاح‌طلب در شبکه‌های مجازی و غیر آن، وحدت جبهه اصلاحات و ظرفیت تاثیرگذاری مثبت برای آینده ایران را پیش‌فرض اعمال خود قرار داده و به تنش‌ها و تشتت‌ها خاتمه دهند.

 طرح روی جلد روزنامه سازندگی ارگان مطبوعاتی حزب سازندگی ایران روز چهارشنبه با عکس محمد علی نجفی و همسر مقتولش (میترا استاد) با تیتر «تراژدی استاد» واکنش هایی را میان کاربران فضای مجازی و کنشگران سیاسی برانگیخت.

«محمد قوچانی» سردبیر روزنامه سازندگی در واکنش به انتقادات گفت: این عکس جلد سازندگی نیست. عکسهای جلد روزنامه های تهران و نیز صفحه اینستاگرام شبکه یکی از شبکه های فارسی زبان است که عکس‌های منتشر شده همسر متوفی محمدعلی نجفی را در صفحه اول خود بازنشر کرده‌اند. عکس‌هایی که آن مرحومه به صورت سلفی با آگاهی شوهرشان در صفحه منتسب به خویش منتشر کردند و به وفور در این یک سال در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده‌اند و دکتر نجفی هرگز آنها را تکذیب نکرد و خواهان جمع‌آوری آنها نشد و چون در فضای عمومی منتشر شده‌اند از لحاظ حرفه‌ای و قانونی مصداق عکس خصوصی نیستند و از لحاظ اخلاقی چون این دو، همسر قانونی بوده‌اند حتی هنجارشکن نیستند.

وی ادامه داد: یک طیف سیاسی که در این دو سال جدایی نجفی از کارگزاران در شهرداری تهران به او نزدیک شدند و با نادیده گرفتن حوزه خصوصی اش او را قربانی اهداف سیاسی خویش ساختند حال با اغراض شخصی و نادیده گرفتن رسانه های دیگری که همین عکس را منتشر کرده اند با تمرکز بر سازندگی قصد انتقام از رسانه‌ای را دارند که نشان داده است به مصداق «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» در نقد «تا جایی که بتواند» مستقل عمل می‌کند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =