۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۴

مراسم چهارمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی و معرفی برترین‌های مطبوعات در حوزه سینما جمعه شب هشتم بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم داوران انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران متشکل از فریدون صدیقی، طهماسب صلح‌جو، احمد توکلی، پرتو مهتدی و حسین معززی‌نیا برگزیدگان خود را در شش رشته اصلی و پنج رشته جنبی از میان بیش از 300 اثر رسیده، اعلام کردند. 

فهرست برندگان به شرح زیر است: 

* رشته‌های اصلی: 

- بخش بهترین ترجمه سینمایی 
جایزه سوم مشترک بخش ترجمه سینمایی به خاطر اثر  «ما فرشته نیستیم» (چاپ شده در روزنامه همشهری) اهدا شد به ناهید پیشور. 

جایزه سوم مشترک بخش ترجمه سینمایی به خاطر اثر «باشکوه‌ترین شکست تاریخ سینما» (چاپ شده در روزنامه خبر) اهدا شد به علی افتخاری. 

جایزه دوم بخش ترجمه سینمایی به خاطر اثر «بازنگری در نقد فیلم» (چاپ شده در روزنامه اعتماد ملی) اهدا شد به یحیی نطنزی. 

در این بخش رتبه اول معرفی نشد. 

- بخش بهترین مقاله سینمایی
جایزه سوم مشترک بخش مقاله سینمایی به خاطر اثر «نمونه‌هایی از پیرنگ در روایت» (چاپ شده در ماهنامه فیلم‌نگار)  اهدا شد به رضا کاظمی. 

جایزه سوم مشترک بخش مقاله سینمایی به خاطر دو اثر «اشک‌ها و لبخند‌ها» و «مرگ تدریجی یک رویا» (چاپ شده در ماهنامه نقد سینما) اهدا شد به محمدرضا لطفی. 

جایزه دوم بخش مقاله سینمایی به خاطر اثر «نوستالژی جعلی» (چاپ شده در ماهنامه فیلم) اهدا شد به خسرو نقیبی. 

در این بخش رتبه اول معرفی نشد. 

- بخش بهترین گزارش سینمایی
جایزه سوم بخش گزارش سینمایی به خاطر اثر «1500 یک ادیسه تهرانی» (چاپ شده در هفته نامه همشهری جوان) اهدا شد به وحید سعیدی. 

جایزه دوم بخش گزارش سینمایی به خاطر دو اثر «سینما و دولت دهم» و «راه پرپیچ و خم بازیگری» (چاپ شده در روزنامه خبر) اهدا شد به علی اناری. 

تندیس انجمن و جایزه اول بخش گزارش سینمایی به خاطر گزارش سفر اعضای آکادمی اسکار به ایران (چاپ شده در ماهنامه فیلم) اهدا شد به خسرو نقیبی. 

- بخش بهترین یادداشت سینمایی
جایزه سوم مشترک بخش یادداشت سینمایی به خاطر اثر «برخی شگردهای سینمای آیینی» (چاپ شده در روزنامه ایران) اهدا شد به یزدان سلحشور. 

جایزه سوم مشترک بخش یادداشت سینمایی به خاطر  اثر «به رنگ ارغوان، یک عاشقانه سیاسی» (چاپ شده در هفته نامه همشهری جوان)  اهدا شد به وحید سعیدی. 

در این بخش رتبه دوم معرفی نشد. 

تندیس انجمن و جایزه اول بخش یادداشت سینمایی به دو اثر «کدام را می‌پسندید؛ دوایی بودن یا جوکر شدن» و «گناه رستگاری» (چاپ شده در روزنامه اعتماد) اهدا شد به امیر قادری. 

- بخش بهترین گفت‌و‌گوی سینمایی
جایزه سوم بخش گفت‌و‌گوی سینمایی به خاطر گفت‌وگو با لیلا حاتمی (چاپ شده در ماهنامه صنعت سینما) اهدا شد به فرانک آرتا. 

جایزه دوم مشترک بخش گفت‌و‌گوی سینمایی به خاطر گفت‌وگو با رسول صدرعاملی (چاپ شده در روزنامه وطن امروز) اهدا شد به مسعود حکم آبادی. 

جایزه دوم مشترک بخش گفت‌و‌گوی سینمایی به خاطر گفت‌وگو با فریدون جیرانی (چاپ شده در ماهنامه فیلم)  اهدا شد به رضا درمیشیان. 

تندیس انجمن و جایزه اول بخش گفت‌و گوی سینمایی به خاطر گفت‌وگو با همایون شجریان (چاپ شده در ماهنامه فیلم)  اهدا شد به سمیه قاضی‌زاده. 

- بخش بهترین نقد سینمایی 
جایزه سوم مشترک بخش نقد سینمایی به خاطر اثر «شاید وقتی دیگر آقای ساترلند» (نقد فیلم «خواب لیلا» - چاپ شده در ماهنامه فیلم‌نگار) اهدا شد به یزدان سلحشور. 

جایزه سوم مشترک بخش نقد سینمایی به خاطر اثر «آفساید» (نقد فیلم «پنالتی» - چاپ شده در ماهنامه فیلم‌نگار)  اهدا شد به منوچهر اکبرلو. 

جایزه دوم بخش نقد سینمایی به خاطر اثر «دیده شدن یا دیده نشدن» (نقد فیلم «سامورایی» - چاپ شده در ماهنامه فیلم) اهدا شد به امیر قادری. 

تندیس انجمن و جایزه اول بخش نقد سینمایی به خاطر اثر «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» (نقد فیلم «درباره الی» - چاپ شده در ماهنامه صنعت سینما)  اهدا شد به شهرام جعفری‌نژاد. 

----------- -------------------------------------------- 

* رشته‌های جنبی: 

- بخش طنز سینمایی
جایزه دوم بخش طنز سینمایی به خاطر دو اثر «برجستگی‌های منحصر به فرد جشنواره فیلم فجر» و «مناظره فردوسی‌پور و ده‌نمکی» (منتشر شده در سایت خبرآنلاین) اهدا شد به محسن حدادی. 

در این بخش، رتبه اول و سوم معرفی نشد. 

- بخش گفت‌وگوی تلویزیونی
جایزه سوم بخش گفت‌وگوی تلویزیونی به خاطر گفت‌وگو با محمد صالح علا (چاپ شده در روزنامه جام جم) اهدا شد به جابر تواضعی. 

جایزه دوم بخش گفت‌وگوی تلویزیونی به خاطر گفت‌وگو با علی نصیریان (چاپ شده در روزنامه ایران)  اهدا شد به بهمن عبداللهی. 

در این بخش رتبه اول معرفی نشد. 

- بخش نقد تلویزیونی
جایزه سوم بخش نقد تلویزیونی به خاطر اثر «لجبازی و آشپزی» (نقد سریال «آشپزباشی» - منتشر شده در روزنامه جام جم) اهدا شد به لیلا ربیعی. 

جایزه دوم بخش نقد تلویزیونی به خاطر اثر «بی هویتی ایرانی افراطی در ملودرامی ازدواج‌زده» (نقد سریال «دلنوازان» - منتشر شده در خبرگزاری آنا)  اهدا شد به محسن سلیمانی فاخر. 

در این بخش رتبه اول معرفی نشد. 

- بخش عکس سینمایی
لوح تقدیر بخش عکس سینمایی به خاطر مجموعه آثار «حاشیه‌های جشنواره بیست و هشتم فجر»  اهدا شد به میثم محمدی. 

- بخش کاریکاتور سینمایی
لوح تقدیر بخش کاریکاتور سینمایی به خاطر مجموعه آثار اهدا شد به احمد عبداللهی‌نیا. 

- بخش بهترین سایت سینمایی
در این بخش 28 سایت سینمایی مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها پنج نامزد معرفی شدند: پایگاه خبری فیلم کوتاه، سینمای ما، پیک مستند، خانه سینما و سوره سینما. 

 لوح تقدیر به سایت سینمای ما و جایزه بهترین سایت سینمایی اهدا شد به «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به مدیریت مرجان ریاحی. 

- بخش بهترین سرویس سینمایی خبرگزاری‌ها
در این بخش 21 خبرگزاری وسایت خبری مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها هفت نامزد معرفی شدند: خبرگزاری فارس، خبرآنلاین، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایلنا، خبرگزاری برنا، خبرگزاری سینمای ایران. 

لوح تقدیر به سرویس سینمایی خبرآنلاین و جایزه بهترین سرویس سینمایی اهدا شد به سرویس سینمایی خبرگزاری فارس. 

- بخش بهترین وبلاگ سینمایی
در این بخش 12 وبلاگ مورد بررسی قرار گرفت که از میان آنها پنج نامزد معرفی شدند: وبلاگ فیلم کوتاه (محمد ارژنگ)، وبلاگ دونده (بهمن عبداللهی)، وبلاگ نگاه شخصی من (محمود مقدم)، وبلاگ سینمای نقره‌ای (علیرضا طاهرخانی) و وبلاگ خورشید تیسفون (نرگس خرقانی). 

جایزه بهترین وبلاگ سینمایی اهدا شد به بهمن عبداللهی برای وبلاگ «دونده» 

بخش سینما در فضای مجازی توسط جعفر گودرزی، هادی مقدم دوست، حسن معظمی، رامتین شهبازی و یزدان عشیری داوری شد. 

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =