سریال ابوالقاسم طالبی برای تلویزیون با مجوز عالی‌ترین مقام کشور

ابوالقاسم طالبی بار دیگر کاری را تولید می‌کند که قطعا خبرساز می‌شود. او پس از «قلاده‌های طلا» و «یتیم‌خانه ایران» که دو اثر سیاسی جنجالی بودند، بعد از یک دهه از پخش «به کجا چنین شتابان» از تلویزیون، دوباره برای تلویزیون سریال می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالقاسم طالبی که پس از «یتیم‌خانه ایران» ۴ سالی فعالیت جدی نداشته و درگیر بیماری قلبی‌اش هم بوده، حالا می‌گوید خوب است و پیش‌تولید کاری را آغاز کرده که برای ساختش و پخش آن از تلویزیون نیاز به جسارت و شجاعت وجود دارد. فیلمنامه‌اش را خودش نوشته و قصه هم درباره اختلاس است. درباره همین ماجرای فساد دامنگیر اقتصادی.

به سادگی روشن است که طالبی به عنوان یک فیلمساز اصولگرا در این سریال چه مشی خاصی خواهد داشت اما مروری بر آثار او حتی کار جنجالی «قلاده‌های طلا» نشان می‌دهد به رغم ساخت فیلمی درباره یک ماجرای دوقطبی و داغ سیاسی، تلاش کرده بود به چند بخشی کردن مردم جامعه اقدام نکند و به همین دلیل واکنش‌ها به فیلمش از این زاویه دید مثبت بود.

او در «یتیم‌خانه ایران» هم سعی کرده بود روایتی ملی بسازد که درباره نیمه ابتدایی فیلم بسیار تحسین شد.

این بار اما پس از دوره‌ای استراحت، طالبی قرار است درباره فساد فیلم بسازد و می‌گوید این قدر قرار است با شهامت بسازد که مجوز پخش سریال را از عالی‌ترین مقام کشور، پیش از کلید زدن کارش گرفته است. او در برنامه «میدان انقلاب»  به وحید یامین‌پور گفته در سریال جدیدش قرار است خیلی صریح از فساد بگوید. او گفته در ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب از این گفته که چنین سریالی که در ذهن اوست را نمی‌شود ساخت اما رهبری تاکید کردند چنین اثری ساخته شود. او دراین‌باره در این برنامه  گفته است: «کار جدید من درباره مفاسد اقتصادی است. مشغول ساخت یک سریال درباره مفاسد اقتصادی هستم که الان در مرحله پیش‌تولید است. خدمت رهبری گفتم تلویزیون شجاعت پخش این کار را ندارد اما ایشان گفتند باید شجاعت پیدا کنند و پخش کنند. من این را امروز نقل کردم اما حالا صبر کنیم و ۲ سال دیگر ببینیم این شجاعت در مجموعه تلویزیون وجود دارد یا خیر. اگر نخواهم این‌ها را بسازم یا از اسلام التقاطی و سرمایه‌سالاری حرف نزنم باید بروم سراغ روایت عشق‌های مثلثی؛ چیز دیگری می‌ماند؟ اتفاقا پردرآمد هم هست.»

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    12 8
    افرادی چون طالبی اهداف سیاسی خود را دنبال می کنند نه آنچه مردم و جامعه نیاز دارند‌.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    11 8
    فیلمهای این آقا رو هیچ وقت نگاه نمیکنم هیچ وقت...
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      6 4
      شما نبين اما من مي بينم