اپل سیستم عامل جدید ‌آی‌پد او.اس را معرفی کرد

اپل در جریان رویداد WWDC 2019 سیستم عامل جدید iPadOS را با ظاهری متفاوت و قابلیت‌های چندوظیفگی بهبودیافته برای آیپد معرفی کرد.

زومیت نوشت:‌ اپل در جریان نطق WWDC 2019 خبر از یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ و متفاوت برای تبلت‌های iPad داد. از این پس سیستم‌عامل آیپد با نام جدید iPadOS، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و ظاهری متفاوت از سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند اپل توسعه پیدا خواهد کرد.

اپل پیش از این هرساله در به‌روزرسانی‌های iOS قابلیت‌های چندوظیفگی بیشتری برای افزایش کاربری تبلت‌های آیپد عرضه کرده‌بود، اما این قابلیت‌های جدید گاه باعث می‌شدند کاربران در استفاده از ژست‌های لمسی iOS هنگام استفاده از آیپد و آیفون دچار سردرگمی شوند.

سیستم عامل آیپد اواس / iPadOS

صفحه‌ی هوم آیپد از این پس به ویجت مجهز خواهد شد

سیستم‌عامل iPadOS از صفحه‌ی هوم متفاوت، مجهز به ویجت (دقیقا مشابه با ویجت‌های موجود در نوتیفیکیشن سنتر iOS) بهره خواهد برد. اپل همچنین در سیستم‌عامل جدید ژست‌های حرکتی جدیدی برای جابه‌جاشدن بین اپ‌ها و اجرای همزمان آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده می‌کند.

توسعه‌ی iPadOS تنها برای اجرای اختصاصی روی تبلت‌های آیپد، این آزادی عمل را به اپل می‌دهد تا آن را مستقل از iOS برای دستگاه‌های لمسی با صفحات بزرگ شخصی‌سازی کند. اپل پیش از این نیز با توسعه‌ی سیستم‌عامل‌های watchOS، tvOS و macOS، توسعه‌ی همزمان سیستم‌عامل‌های متعدد برای دستگاه‌های متفاوت را تجربه کرده‌است.

از ویژگی‌های جدید iPadOS می‌توان به اپلیکیشن Files بهبودیافته با حالت نمای ستونی (چیزی شبیه به ظاهر Finder در سیستم‌عامل macOS)، قابلیت به‌اشراک‌گذاری پوشه‌ها در iCould Drive و نمایش درایو حافظه‌های خارجی فلش در اپ Files اشاره کرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =