حمله جدید انصارالله/ فرودگاه أبها تعطیل شد

ایسنا نوشت: انصارالله از حمله مجدد صبح امروز (دوشنبه) یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه أبها (در جنوب عربستان) خبر داد و گفت، این حمله پروازها از و به فرودگاه را متوقف کرده است.

به گزارش شبکه المسیره که سخنگوی انصارالله در یمن است، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد "قاصف K۲" فرودگاه أبها در عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف گرفت و اخباری از توقف پروازهای در فرودگاها منتشر شده است. این در حالی است که مقامات سعودی هنوز واکنشی در رد یا تایید این حمله نداشته‌اند.

این حمله، چهارمین حمله انصارالله به فرودگاه منطقه‌ای أبها در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود به طوریکه انصارالله روز چهارشنبه حمله‌ای با موشک کروز بالدار به همین فرودگاه، روز جمعه حمله پهپادی از نوع قاصف K۲ باز هم به این فرودگاه و روز شنبه با پهپادهایی از همین نوع ایستگاه سوخت رسانی این فرودگاه را هدف گرفت، همزمان حمله‌ای مشابه به اتاق‌های کنترل فرودگاه جیزان صورت داد.

انصارالله هدف گرفتن دو فرودگاه أبها و جیزان در جنوب عربستان را در چارچوب عملیات "ویژه و گسترده" خود توصیف کرد. این در حالی است که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی همزمان ادعا کرد، نیروی دفاع هوایی عربستان توانسته شنبه شب یک پهپاد را که حوثی‌ها شلیک کرده بودند، رهگیری کند.

از زمان اعلام سیاست جدید رهبران سیاسی انصارالله درباره تمرکز بر اصل فرودگاه در مقابل فرودگاه هیچ روزی نیست که فرودگاه‌های عربستان در جنوب هدف حملات پهپادی قرار نگیرند؛ حملاتی که فعالیت این فرودگاه‌ها را متوقف می‌کند.

انصارالله به این شیوه هدف به زانو درآوردن ائتلاف سعودی در برابر خواسته‌ عادلانه‌شان یعنی لغو محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا را دنبال می‌کند.

ریاض از فرودگاهای غیرنظامی در جنوب عربستان برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند به طوریکه مرکز کنترل راداری برای کنترل پهپادهای خود در فرودگاه جیزان راه اندازی کرده تا ماموریت‌های حملات و رصد بر فراز خاک یمن را انجام دهند.

پهپاد قاصف ۲ k صد در صد ساخت صنایع نظامی یمن است و می‌تواند از دید راداراها و سامانه‌های دفاعی هوایی دشمن مخفی شده و در ارتفاع بین ۱۰ تا ۲۰ متر منفجر شود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    4 19
    جنگ تمام با فتوشاپ آمو این شیرو اون شیرو نیست یمن با دست خالی مصر را شکست داد عربستان که سهله یمنی ها گر زسر بریده می ترسیدن در نحفل عاشقان نمی رقصیدن یمانی ها راسخون در حمایت اهل بیت ع هستن مجوس ها تا پیدد کنند چرا خدا به آنها مجوس گفته اونا به مقصد رسیدن
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      20 0
      خفه شو ،مجوس یعنی چی
    • شمس تبریزی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      8 3
      از نوشته شما پیداست که فارسی زبان نیستید و آنچه را که در افواه عرب از مجوس شنیده اید در اینجا بیان کردید. اولا امیرالمومنین در پاسخ به سوال درباره مجوس صراحتا فرمودند که آنها صاحب پیامبر آسمانی بودند. تنها یک آیه در قرآن ذکر شده که نام مجوس در آن ذکر شده و آیه نیز دلالت بر آن دارد که مجوسان نیز در کنار یهودیان، مسیحیان و صابئین صاحب فرستاده خدا بودن بودن. آیه 17 سوره حج میفرماید « ان الذین امنوا والذین هادوا و الصابئین و المجوس و الذین اشرکوا ان الله یفصل بینهم یوم القیامة ان الله علی کل شی شهید» اگر مجوسان مشرک بودن نیازی به ذکر نامشان در این آیه نبود و عبارت والذین اشرکوا شامل آنها نیز میشد. اما مجوس در انگلیسی Magus گفته میشود و جمع آن Magi است. در نسخه انگلیسی انجیل متی به Magi که چند نفر از مجوسان هستند و از آنها تعبیر به wise men شده اشاره شده که آنها عقلای قومی بودن که از مشرق رهسپار بیت المقدس شدن تا تولد عیسی بن مریم را شادباش بگویند و هدایایی را نیز اهدا کنند
    • شمس تبریزی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      10 3
      آن طوری که ذکر شده زمان رسیدن آنها به بیت المقدس مصادف با 6 ژانویه بوده و از این جهت این روز یکی از اعیاد مسیحیان است که در انگلیسی نام این عید Epiphany است. و از آن تعبیر به Three Kings' Day و همچنین کریمس کوچک میشود. Kings اشاره به همان بزرگان مجوس دارد که البته تعدادشان مختلف ذکر شده. برخی میگویند 3 تن بودند و تا 12 تن هم ذکر شده. ظاهرا انجیل متی به تعداد آنها اشاره ای نکرده. سوال این است که این مجوسان در آن زمان که وسایل ارتباطی امروز نبوده چگونه از تولد عیسی بن مریم مطلع شدن که در بدو تولید ایشان به بیت المقدس میرسند و هدایایی از طلا تقدیم مریم عذرا میکنند؟ آیا جز از طریق خبردادن پیامبرشان و انتظار موعود را داشتن مطلع بودن یا از طریق مکاشفاتی به این مهم رسیده اند؟ آنچه برای من مسلم است خداوند به یک مشرک توفیق زیارت پیامبر اولوالعزمی چون عیسی بن مریم را نمیدهد برادرجان. به علاوه فراموش نکنید که برادران یمنی بعد از امامت حضرت سجاد قایل به امامت زید بن علی هستن و نه جناب باقرالعلوم. اهل بیت شامل امامان بعد از حضرت سجاد نیز میشود. یک مقدار در قضاوت خویشتنداری بیشتری داشته باشید
    • شمس تبریزی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      فراموش کردم که بگویم برخلاف تفکر رایج مجوس با زرتشتی فرق میکنه. بحثش طولانی است و اینجا نمیتوانم بنویسم
    • RO ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      2 1
      شک ندارم عربها و ضد انقلاب و اسراییلی ها در کامنت و مثبت و منفی های سایت نقش اصلی دارن.من هنوز یک نفر ندیدم از ال سعود و بن سلمان خوششون بیاد ولی اینجا به نفعشون خیلی رأی مثبت و پیامها گذاشته میشه.
  • حمید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    16 11
    درود بر رزمندگان پیروز یمن
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    11 5
    ايول تا ميخورند بزنيد نهايتا ما هم لنگ مي بنديم ميام