روایت جدید از آبستراکسیون در جلسه رأی‌گیری برای ریاست کمیسیون امنیت

شفقنا نوشت: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و با تاکید بر اینکه هیچ آبستراکسیونی صورت نگرفت گفت: مجموعه دوستان عقلانی پیش می روند و هر کسی که بتواند ریاست کمیسیون را به دست بیاورد کمیسیون روند رو به رشد خود را ادامه می دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه در رابطه با عملکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یک سال گذشته گفت: خواسته ای که از ابتدا تا الان داشتم این بود که عملکرد بنده در طول ۱ سال گذشته مورد ارزیابی قرار بگیرد. در مدتی که به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انتخاب شدم سعی کردم سامانی به سفرها بدهم؛ به طوری که کمیسیون امنیت ملی به گواه خود وزیر امور خارجه یکی از کم سفرترین کمیسیون ها در مجلس است که در نتیجه‌ی این کار، ماهیانه چندین میلیارد تومان صرفه جویی شد.

کمیسیون امنیت ملی به گواه وزیر امور خارجه کم سفرترین کمیسیون مجلس است

او در ادامه افزود: حتی خود بنده ۱۰ سفرم را کنسل کردم ولی در عوض آن، ۱۸ سفر به مرزهای کشور رفتم. تقریبا به تمام مرزهای کشور رفتم و با مرزبانان ملاقات داشتم و یک گام اساسی در بودجه مرز درحال شکل گیری است. متاسفانه امنیت ملی کمیسیون، تحت الشعاع سیاست خارجی قرار گرفته بود به همین دلیل عده ای فکر می‌کردند سفرهای خارجی کار کمیسیون است درصورتی که در این مدت کمیسیون امنیت ملی را با ۱۸ سفر زنده کردیم. کمیته امنیت اقصادی را صورت داده و هر هفته یک روز را به فعالان اقتصادی اختصاص دادیم تا مشکلاتی که به خاطر تحریم برای آنها ایجاد شده است رفع شود.

یک گام اساسی در بودجه مرز درحال شکل گیری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رفت و آمد وزرای مختلف به کمیسیون، از لحاظ کمیت و کیفیت در تاریخ ۴۰ ساله این کمیسیون بی سابقه بود. حتی سطح جلسات و اثرگذاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تحولات کشور زیاد بود. هر اتفاقی که در هر گوشه کشور رخ داد من بلافاصله بعد از ۲۴ ساعت آنجا بودم. مجبور بودیم از نقاط صفر مرزی به رغم توصیه های امنیتی بازدید کنم. به هر حال درخواست دارم که ارزیابی عملکرد کمیسیون صورت بگیرد.  از ۳ ماه قبل به همه فراکسیون‌ها اعلام کردم که می خواهم گزارش عملکرد ارایه دهم اما متاسفانه گزارش عملکردی از ما خواسته نشد درحالی که نیاز مجلس است.

رفت و آمد وزرای مختلف به کمیسیون، از لحاظ کمیت و کیفیت در تاریخ ۴۰ ساله این کمیسیون بی سابقه است

فلاحت پیشه با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی روند رو به رشدی دارد اظهار کرد: خوشبختانه رقابت خوبی برای انتخابات هیات رئیسه کمیسیون شکل گرفته است که نشان می دهد همه باید تلاش کنند. از آقای کواکبیان تشکر می کنم که انصراف دادند درحالی که می توانستند در انتخابات شرکت کنند. مجموعه دوستان عقلانی پیش می روند و هر کسی بتواند ریاست کمیسیون را به دست بیاورد کمیسیون روند رو به رشد خود را دارد.

هر کسی که بتواند ریاست کمیسیون را به دست بیاورد کمیسیون روند رو به رشد خود را دارد

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس در خصوص آبستراکسیون در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت گفت: من خودم پایان جلسه را اعلام کردم. یکسری از دوستان در کمیسیون حضور داشتند اما مابقی دوستان حاضر نشدند بنابراین دوستانی که آمده بودند جلسه را ترک کردند. من هم تا ساعت ۲ و نیم صبر کردم همه رفتند و بنده آخرین نفر جلسه را ترک کردم. هیچ فراکسیونی آبستراکسیون نکرد فقط چون دیر آمدند جلسه تشکیل نشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =