شما نظر دهید/ اجرای طرح ترافیک جدید در شهر تهران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طرح ترافیک و طرح زوج و فرد تهران از اول تیرماه امسال با تغییراتی رو به رو خواهد شد.

 از جمله تغییر نام طرح زوج و فرد به طرح کاهش آلودگی هوا است. آنطور که پورسیدآقایی معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران گفته، طبق این طرح جدید پلاک خودروها دیگر مهم نیست زوج یا فرد باشد. هر خودرویی خارج از شماره پلاک آن، می‌تواند۲۰ روز در هر فصل تردد در محدوده زوج و فرد سابق، یعنی محدوده کنترل آلودگی هوا داشته باشد. در طرح قبلی، پلاکهای فرد، حدود ۲۶ روز و پلاکهای زوج ۳۶ روز مجاز بودند. الان هر روزی که مردم کار دارند، تا ۲۰ روز اجازه دارند وارد این محدوده بشود. مزیت دیگر این است که اگر کسی طرح ترافیک می گیرد و وارد محدوده مرکزی می شود و عوارض می‌دهد، جزء آن ۲۰ روز محاسبه نمی‌شود.
شما چقدر با اجرای این طرح جدید ترافیک موافقید و فکر می‌کنید این طرح به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند؟
شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین خبر با ما در میان بگذارید.

۴۷۲۳۴

کد خبر 1271162

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 56
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    155 6
    یکسال بیمه و عوارض و مالیات میدیم ولی ۸۰ روز از ۳۶۵ روز سال رو میتونیم ماشین بیاریم بیرون.مصداق بارز ممانعت از حق . حمل و نقل عمومی هم که حرفی نزنیم بهتره.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      92 3
      نتیجه این تصمیم اشتباه : 1- سرگردانی مردم برای سوار شدن به تاکسی و اتوبوس و مترو در محدوده طرح زوج و فرد و تشکیل صف های طولانی و زد و خورد با توجه به گرمای هوا 2- ترافیک بسیار سنگین در اتوبان های حاشیه طرح نظیر امام علی و همت و چمران و بعثت بنده هیچ ادعایی در کارشناسی ترافیک ندارم و این مطالب بر اساس مشاهدات چند ساله یک شهروند عادی بیان شده است ، ببینیم کارشناسان محترم و بسیار حرفه ای درست پیش بینی کردن یا این بنده حقیر !
    • مجید IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      53 1
      آقا خیلی خوبه. بسیار عالیه. لطفا 20 وز در فصل و کم کنید. ملت پررو میشن. فصلی یک روز کافیشونه. بقیه روز و بشینن تو خونه و مالیات بدن، عوارض بدن، پول آب و برق بدن، پول فاضلاب جدا... (به قول مهران مدیری). لطفا زودتر پول عوارض عبور از تونل رو هم وضع کنید تا مردم عین موش برن زیر زمین. خدا خیرتون بده. این طرح ها رو برای مردم میزارید تا راحت باشن و شما و زن و بچتون میرید کانادا در شرایط سخت زندگی میکنید.
    • مص‌طفی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      23 1
      فقط پول بقیه تهران هوا پاکه چقدر ظلم
  • جهان IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    101 1
    سلام. این طرح مثل حل مسئله فیثاغورثه خیلی پیچیدش کردن ظاهرا شهرداری با پلیس به توافق نرسیدن اما به نظرم هرچی هست آلودگی هوا بهانست فقط دغدغه آقایون پوله پول.شما فقط کافیه یه بار پاتون به معاینه فنی باز بشه تا بفهمین چه جوری با بخش خصوصی مجاور مقر معاینه فنی مردمو نقره داغ میکنن. معاینه فنی هم برای نرمل بودن کارکرد ماشینه اما یکی از این در میاد از اون در بیرون میره یکی هم هزار جور عیبو ایراد از ماشینش میگیرن و تا نچزوننش آروم نمیگیرن. این طرح هم مث همون داستان معینه فنیه!
  • فرزاد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    141 1
    باسلام ، به نظر فقط درآمدزایی هدف قرار گرفته شده. اگه واقعا به فکر کاهش آلودگی هوا هستند ماشینها را با تکنولوژِی 50 سال قبل تولید نکنید. وانت نیسان آبی، پژو 405 و ... کجای دنیا تولید می شوند که در ایران هنوز تولید می شوند. پرمصرف و آلوده کننده هوا
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      49 2
      دقیقا همینه
  • بهنام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    127 0
    به نظر من شهرداری فقط دنبال اینه ببینه چطوری میشه درآمد بیشتر و جیب مردم رو خالی کنه اینجوری تعداد کسانی که طرح خریداری می کنن بیشتر میشه و آلودگی هوا سر جاش می مونه و شهرداری و شورای شهر کاری اساسی برای این شهر انجام نمی دهند و شهرداری کم مونده از پیادرو هم پول بگیره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    84 1
    طرح زوج و فرد هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشت(بر اساس مدارک و اسناد منتشره) پس این طرح هم بر خلاف عنوانش تاثیری نخواهد داشت. در جایی میتوان از طرح ترافیک حرف زد که مرکز شهر(مرکز تجاری و اداری) بطور مشخص وجود داشته باشد ولی در تهران تمام شهر تبدیل به مراکز تجاری و اداری شده و تا شهرسازی درستی اجرا نشه هیچ طرحی کمک کننده نخواهد بود از طرفی اگر خودروها مسئول آلودگی هستن پس چرا تردد موتور با چندین برابر آلایندگی بیشتر از ماشین در مرکز شهر آزاد است یا خودروهای عمومی قدیمی و البته خودروهای سواری که با توجه به مسائل مربوط به واردات آلایندگی تعداد کمی از خودروها در حد استاندارد است که آنها هم قیمت بسیار بالایی دارند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    12 94
    ايده ال نيست ولي از زوج و فرد خيلي بهتر است .
    • US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      42 3
      دردسرهای همونو داره تازه اگه بدتر نباشه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    97 2
    یک ظلم آشکار در پوشش کاهش و مقابله با آلودگی هوا
    • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      28 1
      موافقم
  • پرهام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    65 6
    این طرح بسیار نپخته و نابجاست. به عنوان مثال خیلی از آپارتمان های داخل طرح لایه دوم به صورت مشا هستند. یعنی یک سند به نام چند شریک دارند. طبق این طرح از این ساختمان به عنوان مثال ۵ واحده فقط یک ماشین از تسهیلات بهره مند میشود. در حالی که افراد بالانشین مناطق ۱ و ۲ که حداقل ۲ ماشین دارند در ۹۰ روز ۴۰ روز میتوانند به طرح وارد شوند اما ساکنان طرح با این همه عوارضی که پرداخت میکنند برای رفتن به منزلشون هم باید پول پرداخت کنند. در ضمن اینکه قیمت تمامی خانه های این منطقه با کاهش ۳۰٪ مواجه شده. این طرح ناعدالتی اجتماعی است و صرفا برای افزایش درآمد شهرداری و تسویه حساب بدهی های عوارض مردم است و هیچ مبنای ترافیکی ندارد، چون آن هایی که در زوج و فرد یک روز در میان وارد طرح میشدند (سکنه مناطق ۱ و۲) الان با خیال راحت هر روز وارد میشوند
    • GB ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      9 11
      حرفت قابل قبول نیست یعنی طرف 80 میلیون بده و ماشین دوم بگیره که 80 روز اضافه تر(هر فصل 20 روز و سالی 4 فصل) در طرح زوج و فرد تردد کنه که کل عوارض 80 روز یک میلیون و پاانصد هزار تومن هم نمیشه که 53 سال طول میکشه که به اون 80 میلیون تومن برسه طرف اگر 80 میلیون پول داشته باشه این پول را جای دیگه سرمایه گذاری میکنه که برایش بازدهی بیشتر داشته باشه نه این که فقط برای 80 روز بیشتر در سال این همه هزینه کنه
    • پرهام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      8 0
      منظورم این نیست که بجای عوارض دادن ماشین میخرن.منظور این هست که در حال حاضر اکثرا از قبل ۲ الی ۳ ماشین هر خانواده بالانشین داره. که سهمشون ضرب در تعداد ماشین ها میشه و گرنه حرف شما قابل قبول هست.
  • امیرحسین IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 75
    موافقم ، آقا من سالی یه بار می اومدم تهران ، اونم جریمه زوج و فرد می شدم
    • US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      17 2
      برای تردد خودورهای پلاک شهرستان هم شرایط اعلام شده
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 12
      تفاوت گذاشتن بین نمره تهران و شهرستان اشتباه بزرگ این طرحه. به نظر من از این به بعد شهرستانی ها هم سعی میکنند به هر طریقی شده نمره تهران بگیرن تا بتونن 5 روز بیشتر از طرح استفاده کنند. ولی در کل اجرای این طرح به عدالت نزدیکتره.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    73 6
    واقعا متاسفم که بخاطر پول اين طرحهاي کارشناسي نشده رو به مردم تحميل ميکنن
  • حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    56 2
    واسه پوله
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    62 1
    تولید انبوه ماشین با این بنزین‌های بی کیفیت موجب مرگ و میر زودرس در شهرهای بزرگ شده و اگر طرح ترافیک هدفش سلامت مردمه نه پول در آوردن بهتره تولید و فروش ماشین و بنزین را کاسته و حمل نقل عمومی را گسترش بدید در غیر اینصورت فقط با این طرح دارید جا برای فروش ماشینای جدیدتون باز میکنید که مغایر هدفشه
  • محمد US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    47 7
    این طرح هم مانند بسیاری از طرح های دیگر به منظور حل مشکل افراد مرفه ای که دارای چندین خودرو هستند طراحی شده. قبلا و در طرح قدیم آنها بایستی دنبال پلاکی با شماره های متفاوت می گشتند تا بتوانند از وسیله خود استفاده کنند ولی در این طرح به راحتی کسی که سه تا ماشین داره می تونه تمام سال رو بدون دغدغه بره و بیاد ولی وای به حال آن بیچاره ای که با یه دونه ماشین خرج خانواده ای را از راه مسافر کشی می ده. خیلی بده که آقایون فکر می کنند مردم نمی فهمند.
    • GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      0 1
      حرفت قابل قبول نیست یعنی طرف 80 میلیون بده و ماشین دوم بگیره که 80 روز اضافه تر(هر فصل 20 روز و سالی 4 فصل) در طرح زوج و فرد تردد کنه که کل عوارض 80 روز یک میلیون و پاانصد هزار تومن هم نمیشه که 53 سال طول میکشه که به اون 80 میلیون تومن برسه طرف اگر 80 میلیون پول داشته باشه این پول را جای دیگه سرمایه گذاری میکنه که برایش بازدهی بیشتر داشته باشه نه این که فقط برای 80 روز بیشتر در سال این همه هزینه کنه
  • فرید IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    51 1
    من چندین سال است که در این محدوده کار میکنم و مشکل ترافیکی سنگین و دائمی وجود نداشت که تغییر این چنینی نیاز باشد ولی اینکه به یکباره تصمصم میگیرند کمبود ها بودجه ایی خود را از جیب ما که ساکن این مناطق هستیم در بیارورند ما هم انشالله در دور بعد انتخابات در خدمتشان خواهیم یک سری افراد نالایق که بخود اجازه میدهند دست در جیب افرادی در یک محله کنند که شاید و البته شاید در محله های دیگر هزینه کنند ، عملکرد این دور از شورا ها اگر همین یک مصوبه نادرست را هم ندشت مردم فکر میکردند که اینها اصلا نیامدند و نرفتند از ماست که بر ماست
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    49 0
    منصفانه نیست
  • US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    52 0
    فقط درامد
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    16 0
    من بودم یه کار اساسی می کردم نه موقت، میفهمی اساسی، از اسکوتر برقی، موتور برقی، و حتی ماشین برقی، کارهای تشویقی و فرهنگی که خود مردم لذت ببرند نه با زور و جریمه
  • عبدالله IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    17 0
    مسافرکشها از حالا نرخها را چند برابر خواهند کرد . و مسافرین بیچاره بالاجبار چند برابر باید پول بپردازند. پس این هم راه جدیدی است برای هزینه تراشی برای مردمی که به دلیل ندانم کاری سازمانهای ذیربط تدارک دیده شده است. ضمنا هیچ تاثیری هم به هوا و ترافیک ندارد.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    22 0
    واقعا متاسفم برای تصمیم گیرندگان این طرح!این طرح فقط باعث صرفا افزایش میزان نارضایتی و بدبینی از نظام میشود.اصلا کارشناسی نشده است.صرفا خالی کردن جیب این مردم فلک زده است. یعنی پول بده هرکاری خواستی بکن! حتی هوا رو آلوده کن!من که کلا نا امید شدم از بهبود وضعت.فقط امیدوارم خداوند حق چنین تصمیم گیرندگانی رو کف دستشون بزاره!
  • مصطفي ميداني IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    20 0
    ... اين آلوگي هوا خوب براي شهرداري و دولت و بعضي ها ، نون دوني شده !!!!!!!!!، ...... اين آلودگي هوا براي ما هيچي كه نداشته باشد براي بعضي ها ، نون خوبي دارد ......كاش يكبار طرحي را پيشنهاد بدهند كه نتخواهد از جيب مردم تامين شود .......
  • جواد IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    14 1
    شکست خواهد خورد
  • ایرانی مظلوم IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 0
    بنده عوارض یکسال خودرو رو پرداخت میکنم ولی حق تردد 80 روز رو دارم ،الان هم که با این طرح باید برای تردد در زوج و فرد پول پرداخت کنم ،این پولها کجا هزینه میشه ؟ چرا زیر ساخت های حمل و نقل عمومی بهتر نمیشه و توسعه پیدا نمیکنه ؟؟
  • بدون نام وطنی IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    12 0
    این تصمیمات برای گرفتن پول از مردم و پر کردن جیب آقایونه ،البته اینها همه تاثیر همون تکرار میکنم هستش که یه عده مردم بهشون اعتماد کردن ورفتن بهشون رای دادن. خبر آنلاین خواهشا نظرم رو ثبت کن .
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    19 0
    تا وقتی مردم مطیع این فرمایشات و طرحهای دوزاری مسئولین بی سواد شورای شهر و شهرداری باشند همین آش و همین کاسه هست و بدتر از این هم خواهد شد.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    20 0
    هیچ فرقی نمیکنه و آلودگی هوا کمتر نخواهد شد،اگه راست میگن کیفیت بنزین رو بهتر کنند ،به نظر بنده همه این طرحها برای خالی کردن جیب مردم هستش ، و این مردم مظلوم و ساده حالا حالاها باید تاوان سنگینی پرداخت کنند.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 0
    ما مردم خودمون هم دلمون میخواد برید صف ها رو نگاه کنید حکایتی داریم ما مردم
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 8
    هرچند پولي شده اما من موافقم. كسي كه ماشين داره حالا هرچندتا بايد براي عبور از مناطق مركزي يا عوارض بده يا از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده كنه.
  • حسین IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    16 2
    در طرح قبلی هرکس بسته به پلاکش در هر فصل بین 32 تا 36 روز می تونست بدون هزینه توی محدوده زوج وفرد رفت و آمد بکنه. طراحان این طرح اگر می خواستند رانت حاصل از تفاوت پلاک زوج و فرد را از بین ببرند مثلا باید 35 روز اجازه تردد رایگان می دادند. عدد 20 رو از کجا درآوردند .چرا مردم باید از اون 15 روز محروم بشند و بجاش پول بدهند؟ اون هم توی این شرایط اقتصادی. واسه پوله...پول
  • ایرانی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    18 1
    این طرح فقط برای درآمدزایی بیشتر شهرداری وپرداخت حقوق کارمندان آن است وهیچ توجیهی ندارد. اگر کارکارشناسی شده بود می‌بایست فقط مناطق بصورت خیابان‌های خاص اداری یا تجاری را پوشش میداد ولی درحال حاضر شما برای عبور از اتوبان حکیم باید 20هزار تومان پرداخت کنید این اتوبان به گرانترین اتوبان‌های دنیا تبدیل گردیده، همچنین روش‌های پرداخت و رزرو کاملا گیج کننده است وقابل استفاده ودسترسی عمومی نیست.
  • رضا تاجگر IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 0
    ظاهرا شهروندان تهراني براي آلوده كردن هوا بايد پول و هزينه بپردازند و اين مهم، آنجاست كه مردمان داخل در محدوده هم بايستي متحمل هزينه شوند ولو نصف! هيچ جاي دنيا، قانوني وضع نمي شود كه عطف به گذشته شود. شهرونداني كه از پيش از اجراي طرح، در داخل محدوده سكونت دارند، بايستي معاف از تحميل اين هزينه باشند. انصاف و نصفت حقوقي نيز اين را تأييد مي نمايد.
  • رضا تاجگر IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 0
    ظاهرا شهروندان تهراني براي آلوده كردن هوا بايد پول و هزينه بپردازند و نامروتي و ناجوانمردانه و برخلاف قانون اساسي و حقوق ابتدايي بودن اين مهم، آنجاست كه مردمان داخل در محدوده هم بايستي متحمل هزينه شوند ولو نصف! هيچ جاي دنيا، قانوني وضع نمي شود كه عطف به گذشته شود. شهرونداني كه از پيش از اجراي طرح، در داخل محدوده سكونت دارند، بايستي معاف از تحميل اين هزينه باشند. انصاف و نصفت حقوقي نيز اين را تأييد مي نمايد.
    • GB ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      0 0
      افرادی که در داخل طرح هستند می توانند رایگان یک بار قبل از ساعت 830 و یک بار بعد از ساعت 17 واز طرح خارج و وارد شوند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    18 0
    منی که ساکن این منطقه هستم و با ماشینم کار میکنم باید چکار کنم واقعا ناعادلانست من باید چکار کنم ؟؟؟؟؟؟ جریمه بدم برای اجبار زندگی؟
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 0
    هیچ عدالتی و منطقی در این طرح وجود ندارد. چون هر کس که پولدار است از این طرح بیشتر استفاده می کند. هر کس که در داخل طرح زندگی می کند با کسی که خارج طرح است از نظر تعداد روز ورود تفاوتی ندارد. عوارض خودرو برای یک سال گرفته می شود و افراد حق دارند فقط 80 روز از خودرو بدون پرداخت عوارض استفاده کنند. خروج از طرح هم شامل پرداخت عوارض می شود. در ازای دریافت این عوارض هیچ تغییری در خدمات شهرداری ایجاد نمی شود.
  • مقیمی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    23 0
    طرح ترافیک و زوج و فرد و کاهش آلودگی هوا همش چرته همه چی برای پوله منتهی با اسم‌های دهان پرکن
  • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    20 0
    اینها فقط درد پول دارن تا هزینه مفت خوری هاشونو از جیب مردم بدن. این طرح هم چند سال اجرا میشه بعد شهرداری یه طرح جدید رو میکنه و جور دیگری از مردم پول میگیره و اون موقع میگن طرح کاهش هم کارایی نداره... اینها همش برای خالی کردن جیب مردم هست و هیچ پشتوانه کارشناسی نداره.... بیشتر آلودگی همین منطقه طرح ترافیک و زوج و فرد و شاید کل تهران بخاطر تردد بیش از 3 میلیون موتورسیکلت هست ولی در طرح شهرداری فقط خودرو ها جریمه میشوند و کسی با موتورها کاری نداره!!! به این میگن کار کارشناسی دقیق؟؟!!!!!
  • نوری IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    26 1
    آیا شهرداری حاضر است در سال 98 بجای 360 روز 60 روز عوارض خودرو بگیرد؟
    • رضا تاجگر IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      3 0
      احسنت! اتفاقاً اين موضوع عوارض خودرو نيز بايستي دستخوش تغيير در محاسبه و پرداخت از سوي شهروندان شود
  • هادی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 0
    تنها راه نجات شهرهای آلوده مثل تهران روی کار آمدن خودرو های برقی است که اگه 10سال پیش شروع می شد الان مشکل حل شده بود الان هم اگه شروع بشه دیر نیست .10سال دیگه مشکل آلودگی نداریم.
  • م IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 0
    همه چیز به نفع مرفهین است
  • مهرداد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 5
    خیلی موافقم. منم ماشین دارم ولی روزها برای سرکار رفتن همیشه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم و روزی حدودا یک ساعت پیاده روی و ۴۵ دقیقه هم سوار وسایل نقلیه عمومیم. هم ورزش میکنم هم استرس رانندگی تو این خیابون های شلوغ و پر هرج و مرج رو ندارم. وقتی هوا خنک تره گاهی اوقاتم با دوچرخه هم میرم. تنبل ها یکم به خودشون فشار بیارن. زودتر از خواب بلند شن، بیشتر پیاده روی کنن ... برای روحیه خودشونم خوبه. این فرهنگ تنبلی و بی تحرکی رو بندازین دور! اینجوری هم شهر خلوت تری داریم هم پاک تر
  • FR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 0
    فقط درد پوله پول ... شهرداری بی انصافه ... چرا به خاطر منافع چند نفر تمام شهر تاوان بدهند؟ کجای دنیا برای تردد این همه باید و نباید دارد؟ همه این کارها برای منفعت افرادی خاص است... بیچاره مردم
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    دو روز دیگه بابت تنفس در هوای آلوده تهران نیز می بایست عوارض داد. بهتر نیست در کارخانه های تولید خودرو را تخته کنید؟؟؟؟؟ درد، درد پول است
  • یک شهروند IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    فقط و فقط برای درآمد زائی شهرداری از طریق مردمی که به اجبار مجبور به تردد در این منطقه هستند . گناه کسی که محل کارش در این محدوده هست و هر روز مجبور به تردد در این محدوده هست چیه ؟ آیا کنترل و نظارتی بر افزایش نرخ تاکسی ها وجود دارد ؟ کدوم تاکسی داری از تاکسیمتر استفاده کرده ؟ آیا حضرات شورای شهر و کنترل طرح ترافیک برای بلاتکلیفی و سرگردانی مردم و هزینه های جانبی این طرح برای مردم فکری کرده اند ؟ در گرما و سرما وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران افتضاحه حالا با این کار بدتر و بدتر هم خواهد شد
  • شهروند IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    فقط و فقط برای درآمد زائی شهرداری از طریق مردمی که به اجبار مجبور به تردد در این منطقه هستند . گناه کسی که محل کارش در این محدوده هست و هر روز مجبور به تردد در این محدوده هست چیه ؟ آیا کنترل و نظارتی بر افزایش نرخ تاکسی ها وجود دارد ؟ کدوم تاکسی داری از تاکسیمتر استفاده کرده ؟ آیا حضرات شورای شهر و کنترل طرح ترافیک برای بلاتکلیفی و سرگردانی مردم و هزینه های جانبی این طرح برای مردم فکری کرده اند ؟ در گرما و سرما وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران افتضاحه حالا با این کار بدتر و بدتر هم خواهد شد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین