۳ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
«خانه ما» راهی به خانه آقازاده‌ها ندارد

تهیه‌کننده مستند «خانه ما» معتقد است که اگر بخواهند این برنامه را به منزل سیاست‌مداران ببرند، رویکرد آن تغییر می‌کند و برای این منظور باید برنامه دیگری را با عنوان «خانه آقازاده‌ها» تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری مسابقه «خانه ما» در آستانه پخش فصل هفتم با حضور حسین افشار (تهیه‌کننده)، احسان عمادی (کارگردان)، حسام اسلامی (مشاور کارگردان) و اهالی رسانه، امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد در خانه مستند انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست حسین افشار با بیان اینکه اگر یک دهه از عمر تولید و پخش این مجموعه می‌گذرد، به خاطر طراحی خوب و سناریونویسی آن است، در خصوص مجموعه‌هایی با قالب واقع نمایش اظهار کرد: «سال ۸۹ که کار «فرمانده» شروع شد فقط یک تیم در این ساختار داشتیم، اما اکنون با گذشت هشت، ۹ سال و انتقال تجربیات و افزایش دانش و مهارت، تیم‌های متنوعی با استودیو نوبین با دغدغه‌های مختلف کار می کنند.»

او افزود: «درست است که انتظارها بیشتر است اما یادمان باشد این قالب کمتر از یک دهه است که زیست خود را تجربه می‌کند و به مرور می‌توانیم کارهای بزرگتری را با تجربیاتمان داشته باشیم.»

پرتعدادترین رئالیتی شو که فصل هشتم آن هم در راه است

تهیه کننده «خانه ما» این اثر را پرتعدادترین رئالیتی شوی استودیو نوبین خواند و ادامه داد: «این مجموعه امسال به فصل هشت هم می‌رسد و تا به حال هیچ کدام از مجموعه‌های ما به این تعداد سال و قسمت نرسیده بودند. این مرهون نگاه مردم است و با افزایش کیفیت و تبلیغات بهتر می‌توانیم مخاطب بیشتری را درگیر کنیم.

افشار با اشاره به اینکه «خانه ما» می‌تواند مهم‌ترین سند تاریخی اجتماعی از وضعیت مردم در دهه ۹۰ قلمداد شود، تاکید کرد: «از هر دوره‌ای به این مجموعه نگاه کنند شناخت درستی از وضعیت فرهنگ عامه مردم پیدا خواهند کرد. در هیچ کار تلویزیونی تا به این حد به زندگی عادی مردم نزدیک نمی‌شویم اما در «خانه ما» با کمترین دخل و تصرف بی‌واسطه‌ترین ارتباط را با زندگی مردم داریم.»

تهیه کننده «خانه ما» این برنامه را یک سند اقتصادی هم معرفی کرد و گفت: «نگاه ما کمتر مصرف کردن یا حداقل مصرف نبوده بلکه خواستیم بگوییم چطور می‌شود با توجه به تورم بهتر زندگی کرد. کار را سال ۹۲ با کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی شروع کردیم و اکنون به خانواده های شرکت کننده برای یک ماه هزینه زندگی، کارت هدیه دو میلیون تومانی می‌دهیم. با توجه به اینکه جایزه ما نیز ۱۰۰ برابر پس انداز این خانواده‌ها است، جایزه ما از ۳۰ میلیون نیز به ۶۰ میلیون رسیده است. بنابراین خانواده‌ها باید با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از پس زندگی معمولی، مهمانی و چالش‌ها و ماموریت‌هایی که برایشان در نظر گرفته‌ایم بربیایند و ۶۰۰ هزار تومان پس انداز کنند تا به جایزه برسند و این چالش خوب و بهینه زندگی کردن است.»

پخش کننده‌های بین‌المللی می‌خواهند فرمت «خانه ما» را خریداری کنند

او اضافه کرد: «کشور ما استعدادهای متنوعی برای لذت بردن دارد و مهم‌ترین شاخصه برنامه این است که فرمتی از جنس فرمت ایرانی امیدبخش و رویاپردازانه دارد تا به ما انگیزه زندگی بهتر را بدهد. فرمتی که بین‌المللی هم هست و برای مردم فارسی زبان منطقه جذاب خواهد رسید. بنابراین به جایی رسیده که می‌خواهند این فرمت را از ما خریداری کنند.»

از خانه ما تا خانه آقازاده‌ها

تهیه کننده «خانه ما» در پاسخ به اینکه ساخت «خانه ما» از زندگی سیاست‌مدارها تحقق پیدا خواهد کرد یا خیر، توضیح داد: «ما در اتاق طراحی برنامه این موضوع را به اشتراک گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که چنین کاری «خانه ما» را به یک برنامه دیگر تبدیل می‌کند. ما اینجا با مردم عادی طرف هستیم و مهم‌ترین ویژگی همین عادی بودن خانواده‌ها است اما آنگونه از فرمت اصلی خود فاصله می‌گیریم. شاید به برنامه دیگری نیاز داریم که مثلا خانه آقازاده‌ها نام داشته باشد و در آن به چنین امری بپردازیم.»

تولیدات قطعات بیشتر با صدای گامنو

افشار در ادامه از تلاش برای تولید قطعات موسیقی بیشتر مطابق با شهرهای مختلف با صدای سیدهومن شاهی (گامنو) خبر داد و گفت: «برای گامنو در تلویزیون اتفاقاتی افتاده و «کودک شو» هم صدایش را پخش نمی کند و ما هم دنبال حل این موضوع هستیم.»

عمادی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: «طبیعی است آدم‌ها ترجیح بدهند محمدرضا گلزار یا امین حیایی را در تلویزیون ببینند اما برنامه خانواده‌های کاملا معمولی که نه اعضایش رتبه برتر کنکور هستند نه بلدند تمساح بگیرند پربیننده شده و «خانه ما» قصه جذاب زندگی معمولی‌ترین آدم‌ها را بیرون می‌کشد و این جزو سخت و جذاب‌ترین بخش‌های کار است. «خانه ما» آدمهای معمولی را روی صفحه تلویزیون به ستاره تبدیل کرد اما می بینیم این برنامه به خاطر فقدان ستاره از سوی رسانه ها کمتر موردتوجه قرار می گیرد و اهالی رسانه هم دنبال کسانی هستند که اصطلاحا لایک خورشان بیشتر باشد. امیدوارم اصحاب رسانه به موج ستاره پروری دامن نزنند.»

فصل جدید مستند مسابقه پرمخاطب «خانه ما» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج تهیه شده در استودیو نوبین از ۳۰ خرداد در ۱۰ قست ۵۲ دقیقه ای پنجشنبه شب‌ها ساعت ۲۱ از شبکه نسیم سیما روی آنتن می رود.

۵۷۲۴۳

کد خبر 1271293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =