سیل در ایالت جوهور مالزی دو قربانی گرفت و 37 هزار و 493 نفر خانه هایشان را ترک کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی د استار(thestar)، ریزش مداوم باران طی دو روز گذشته منجر به وقوع سیل در بسیاری از مناطق ایالت جوهور شده است.

عبدالغنی عثمان (Abdul Ghani Othman) سر وزیر ایالت جوهور در این باره گفت: سگامات (Segamat)، جوهور بارو (Johor Baru) و کلوآنگ (Kluang) بدترین نواحی آسیب دیده به شمار می رود و انتظار می رود شرایط بد آب و هوای تا روز سه شنبه نیز ادامه داشته باشد. سیلاب ها جزیره سگامات را مسدود کرده است.

به گفته پلیس، هیچ کس نمی تواند به جاده های موآر (Muar) یا جوهور بارو برود و یا از آنجا خارج شود و شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur) نیز پرآب شده است.

مقامات، برق سگامات را قطع کرده اند و ایستگاه های فرعی برق نیز در اقدامات احتیاطی را در این خصوص بعمل آوردند. به گفته یکی از مقامات، قطع برق روش رایج برای جلوگیری از مرگ در اثر برق گرفتگی به هنگام بروز سیل است. برق بعد از فروکش کردن سیلاب ها دوباره وصل خواهد شد.

البته جاده های شهر لابیس (Labis) که یکشنبه دچار سیلزدگی شده، تمیز شده اند، اما حومه شهر در گل و لای فرورفته است.

بر اساس اعلام دپارتمان آبیاری و زهکشی مالزی، آب رودخانه های سونگای موآر (Sungai Muar)، سونگای بنوت (Sungai Benut) و سونگای منگکیبول (Sungai Mengkibol) طغیان کرده است. با ادامه بارشها این دپارتمان به دقت سطح آب 5 رودخانه دیگر را در نظر دارد که میزان آب آنها تا حد خطرناکی بالا رفته است.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =