روسیه: نظرات ایران را با آمریکا و اسرائیل در میان می‌گذاریم

ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه اعلام کرد: در دیدار سه جانبه روسیه، آمریکا، اسرائیل در بیت المقدس، منافع ایران را هم در نظر می‌گیریم و نظرات تهران را به اطلاع آمریکا و اسرائیل می‌رسانیم.

نیکلای پاتروشف در جمع بندی دهمین اجلاس مقامات امنیتی جهان در اوفا که از روز سه شنبه آغاز و امروز پنجشنبه پایان یافت، با بیان این مطلب افزود: در نشست روسیه، آمریکا و اسرائیل در اورشلیم (بیت المقدس) طرف روسی منافع ایران را مورد توجه قرار می‌دهد.

گفتنی است، رایزنی‌های پاتروشف با جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا و میر بن شابات رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن (دوشنبه و سه شنبه هفته آینده) برگزار می‌شود و موضوع اصلی آن اوضاع سوریه است.

پاتروشف در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد و در مقابله با تروریسم مشارکت فعال دارد.

    بدیهی است که ما باید در دیدار اورشلیم (بیت المقدس) به منافع ایران توجه کنیم. زیرا این کشور منابع قابل توجهی صرف کرده و به موفقیت‌هایی در این منطقه (سوریه) دست یافته است.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ما با این واقعیت برخورد می‌کنیم که منافع کشورها در عرصه‌های مختلف است و منافع ایران را در دیدار سه جانبه مورد توجه قرار می‌دهیم و علاقه مندی طرف ایرانی (به حل مسائل) را به اطلاع طرف‌های اسرائیلی و آمریکایی می‌رسانیم.

    اطلاعات کافی درباره حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان وجود ندارد

دبیر شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اطلاعات کافی درباره وضعیت پیرامون حادثه تانکرهای نفتکش در دریای عمان وجود ندارد.

پاتروشف اظهار داشت: من بر این باورم که در زمان حاضر اطلاعات وشواهد کافی در اختیار نداریم که درخصوص حادثه دریای عمان نتیجه گیری کنیم.

وی ادامه داد: اما ما علاقه مند به آن هستیم که این اطلاعات را دریافت کنیم. اطلاعاتی که شرکا در اختیار ما گذاشته اند امکان نمی‌دهد که نتیجه گیری کنیم این حادثه به نفع چه کسانی بوده و عوامل حمله چه کسانی بودند.

پاتروشف گفت: من امیدوارم که با گذشت زمان این تصویر ازجمله باتوجه به اطلاعاتی که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در اختیارمان قرار می‌دهند، برای ما روشن شود.

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد که در دیدار دوجانبه با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در اوفا درخصوص حادثه تانکرهای نفتکش در دریای عمان گفت وگو نکرده است.

دو تانکر نفتکش حامل محموله نفت برای شرکت‌های ژاپنی روز ۲۳ خرداد ماه در دریای عمان توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و آمریکا و رسانه‌های غربی بلافاصله ایران را متهم به دست داشتن در این حمله کردند.

50311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =