ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه‌ هماهنگی برگزاری مراسم اوقات فراغت گفت : امید است برگزاری مراسم افتتاحیه اوقات فراغت بستر فعالیت بیشتر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و شهرستان سیل‌زده پلدختر باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمد حسین فتاحی در این خصوص گفت: سال گذشته برای اولین‌ بار ردیف مستقل اعتباری برای کانون‌های مساجد تعریف شد و لرستان موفق به جذب اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون ریال شد.
وی افزود:  هم‌زمان با تعطیلات تابستان، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در شش محور «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود که قرار است یک‌شنبه، دوم تیرماه امسال آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق سیل‌زده لرستان، برگزار شود.
برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد کشف و پرورش استعدادها
فتاحی اظهار کرد:جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد کشف و پرورش استعدادها و بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از اهداف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
 سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه‌ هماهنگی برگزاری این مراسم در سخنانی، اظهار کرد: امید است برگزاری مراسم افتتاحیه اوقات فراغت بستر فعالیت بیشتر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و شهرستان سیل‌زده پلدختر باشد.
وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای احیای کارکردهای مساجد، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت نقش مؤثری در رونق مساجد و احیای کارکردهای مسجدمحور دارد.
فتایی ادامه داد: تحقق رونق مساجد نیازمند مشارکت و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی و فعال در عرصه مساجد، چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، حج و زیارت، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌هاست.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: برای رونق کانون‌های مساجد علاوه‌بر توسعه کمی و کیفی در استان نیاز به انجام کارهای مؤثرتر و پایدارتر نیز احساس می‌شود.
جذب 800 میلیون ریال اعتبار
وی همچنین با اعلام آمادگی وهمکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین‌بار ردیف مستقل اعتباری برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تعریف شد و استان لرستان موفق به جذب اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون ریال شد.
فتایی، با بیان اینکه امسال هم این طرح برقرار است، ادامه داد: این مهم می‌تواند در تقویت کیفی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد و توسعه تجهیزات کانون‌ها مؤثر باشد.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =