۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
درخواست مذهبی آمریکا از پاکستان

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا از پاکستان خواست که اقدامات بیشتری برای آزادی مذهب انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به پرونده یک فرد مسیحی به نام "آسیه بی بی" اشاره کرد که وی به خاطر توهین به مقدسات به اعدام محکوم شده بود و در اکتبر سال ۲۰۱۸ تبرئه شد.

وی اعلام کرد: ما خواستار آزادی بیشتر مذهب در پاکستان  بوده و از دولت می‌خواهیم که نماینده‌ای را برای پاسخگویی به این نگرانی‌ها انتخاب کند.

پمپئو با اشاره به گزارش سالانه آزادی مذهب بین‌الملل اعلام کرد که بیش از ۴۰ فرد دیگر در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات و کفرگویی به جبس ابد و یا اعدام محکوم شده‌اند.

پمپئو در ادامه اظهاراتش از "بازداشت" نزدیک به یک میلیون مسلمان توسط پکن انتقاد کرد. بخش اعظمی از بازداشت شدگان از اقلیت اویغور هستند.

 وزیر خارجه آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که عربستان سعودی یکی از متحدان اصلی آمریکا به خاطر حمایت از مدارس وهابی مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری است.

بر اساس اعلام گروه‌های غیردولتی، عربستان سعودی تاکنون بیش از ۱۰۰۰ شیعه را از سال ۲۰۱۱ بازداشت کرده است. بیشتر این افراد به اتهام شرکت در اعتراضات و یا انجام فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند.

سم براون‌بک، سفیر آزادی مذهب در جهان اعلام کرد که او درباره وضعیت عربستان سعودی بعد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دچار ناامیدی شده است.

وی به خبرنگاران اعلام کرد: من فکر می‌کردم با حضور ولیعهد عربستان امید بسیاری در تغییر اوضاع عربستان به وجود آید. ما باید گامهایی در مسیر مثبت برداریم.

وی ادامه داد: عربستانی‌ها یکی از بدترین بازیگران در حوزه آزادی مذهب در جهان هستند.

چندی قبل عربستان سعودی ۳۷ نفر را اعدام جمعی کرد که بیشتر آنها شیعه بودند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =