آقای پرزیدنت درباره چه تحریمی صحبت می‌کنید؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به تحریم‌های خیالی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران اشاره کرد و نوشت ترامپ آن چه را که ادعا می‌کند انجام داده، انجام نداده است.


روز جمعه، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت تحریم‌های جدیدی علیه ایران بدون ارتباط با رویارویی بین‌المللی دو کشور برنامه‌ریزی شده است که متعاقبا اعلام می‌شود. با این وجود، دونالد ترامپ تاکید کرد که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است. آقای رئیس جمهور، درباره چه صحبت می‌کنید؟

در این مطلب آمده است: پس از آن که ایران یک پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا را سرنگون کرد، این سوال مطرح شد که آیا واشنگتن با یک عملیات نظامی آن را تلافی خواهد کرد یا خیر. ترامپ ادعا کرد یک حمله تلافی‌جویانه را ده دقیقه قبل از آغاز آن، لغو و در عوض تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. به گفته واشنگتن پست، مشکل فقط این است که وی آن چه را که ادعا می‌کند انجام داده، انجام نداده است.

ترامپ روز جمعه توئیت کرد: «تحریم‌ها [علیه ایران] در حال اثرگذاری هستند و از دیشب بیشتر هم شده‌اند. ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد، نه علیه آمریکا و نه علیه جهان.»

در ادامه این مطلب آمده است: «این در حالی است که منوچین روز جمعه گفت اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران هنوز در دست بررسی است و بستگی به این دارد که جمهوری اسلامی اقداماتی علیه پولشویی و کمک مالی به تروریسم انجام خواهد داد یا خیر. این مسائل ربطی به ساقط کردن پهپاد آمریکا، حملات به نفتکش‌ها یا برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران ندارد.»

الیزابت روزنبرگ، مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما، گفت نشانه‌ای وجود ندارد از این که تحریم‌های جدید علیه تهران از سوی کاخ سفید اعلام شود. وی افزود هیچ تحریمی شب گذشته اعمال نشده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =