انتقاد از هجمه برخی رسانه‌ها به کانون وکلا/ دستگاه قضا از وکلا حمایت کند

رئیس کانون وکلای استان اصفهان با انتقاد از هجمه برخی افراد و رسانه‌ها به کانون وکلا گفت: حفظ جایگاه نهاد وکالت کشور موضوعی است که دستگاه قضا باید به ان توجه داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، لیلا رئیسی در نشست وکلای اصفهان با مسئولان قضایی استان اصفهان اظهار داشت: خواسته ما وکلا در ایران در دو مورد خلاصه می شود که یکی از این موارد تعامل جدی با قوه قضائیه است که شرط موفقیت برای کانون های وکلا وسیستمم قضایی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت کشور هستند، بیان داشت: پرواز این دو فرشته در صورتی محقق می شود که تعامل سازنده میان دو نهاد وجود داشته باشد و جلسات مستمر و مکرری میان دو نهاد لازم است تا دغدغه های خود را مطرح کنند.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان  با بیان اینکه این جلسات رمز واقعی پیدا کردن تعامل با دادگستری است، ابراز داشت: باید به نقش وکلا در جامعه توجه شود چراکه نقش مهمی در تحول قوه قضائیه و سلامت سازی آن دارند.

وی با بیان اینکه سلامت در قوه قضائیه نیازمند ایجاد سلامت سازی در قضات، ضابطین و وکلا به شکل توامان است، ابراز داشت: یکی از مواردی که در کشورهای توسعه یافته در حوزه عدالت مورد توجه است نقش وکلاست به نوعی که در بخش های مختلف امور قضائی طرف مشورت قرار می گیرند.

رئیسی با بیان اینکه حفظ جایگاه نهاد وکالت کشور موضوعی است که دستگاه قضا باید به آن توجه داشته باشد، بیان داشت: اکنون شرایط بسیار سختی را طی می کنیم و هجمه های زیادی از سوی برخی افراد و برخی رسانه‌ها به  کانون وکلا وارد می شود.

وی تاکید کرد: این نوع برخوردها بهانه ای نیز به دست دشمنان می دهد که لازم است قوه قضاییه از این نهاد حمایت و از ایراد هجمه به آن جلوگیری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =