تبریز و مشهد در ساخت زباله‌سوز مشارکت می‌کنند

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تبریز گفت: مدیریت شهری و شورای اسلامی این شهر و مشهد در زمینه سرمایه گذاری، ایجاد و ساخت زباله سوز با هم همکاری و مشارکت می کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی تبریز، عبداله تقی پور در جلسه بررسی وضعیت و جزئیات قرارداد ساخت زباله سوز دوم شهر تبریز و مشهد، افزود: شورای اسلامی و مدیریت شهری مشهد در حوزه های مختلف مانند حمل و نقل، ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز اقدام های بسیار خوبی انجام داده که بسیار موفق و قابل توجه است.

وی اظهار داشت: با توجه به سنگین بودن مبلغ قرارداد ساخت زباله سوز، برخی ابهامات و سوالاتی در این موضوع وجود دارد که باید با تبادل نظر و ارایه اطلاعات و تجربیات از سوی ۲ طرف این ابهامات رفع شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی تبریز یادآوری کرد: مدیریت شهری مشهد نیز در بحث امضای قرارداد، ابهامات همسطحی را داشت و امید است با برگزاری چنین جلسات مشترکی نقاط کور این قرارداد برطرف شود.
تقی‌پور، با تاکید بر اینکه زمان کنونی، عصر ارتباطات و تبادل اطلاعات است، ادامه داد: مشهد و تبریز به عنوان ۲ کلانشهر کشور اقدامات خوبی را انجام داده‌اند که باید با گسترش تعاملات، این اقدامات و تجربیات برای تامین رفاه و آسایش شهروندان به همدیگر منتقل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه این جلسه با هدف بررسی بیشتر مصوبه اخیر شورای این شهر مبنی بر سرمایه گذاری در بحث زباله سوز انجام شده است، گفت: حجم بالای سرمایه گذاری و تعهدات ناشی از آن، دغدغه هایی را به لحاظ فنی و حقوقی برای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد ایجاد کرده بود که باید این دغدغه ها با برگزاری جلسات مشترک رفع شود.

محمد حاجیان شهری، در خصوص انتخاب تبریز برای این تبادل نظر افزود: شورای اسلامی این شهر از ۲ سال قبل بررسی احداث و سرمایه گذاری برای زباله سوز را در دستور کار قرار داده اند، بنابراین نیاز به تبادل تجربه با مدیریت شهری و اعضای شورای این شهر داشتیم.

وی با بیان اینکه بحث های خوبی در ۲ جلسه مطرح و روشنگری های لازم انجام شد، اظهار داشت: بدون شک ایجاد زباله سوز در مشهد یا تبریز منافع بسیاری را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
حاجیان شهری، با اشاره به اهمیت انتقال تجربیات میان شهرهای مختلف، ادامه داد: به هر اندازه که تعاملات خود با دیگران را گسترش دهیم، موفقیت بیشتری کسب خواهد شد و خدمات بهتر، جامع‌تر و کامل‌تری نیز به شهروندان ارائه می‌شود.

بر اساس آخرین آمار میزان پسماندهای خانگی تولید شده در آذربایجان شرقی حدود ۹۸۰ هزار تن در سال است که در این میان تبریز با تولید یک هزار و ۲۰۰ تن زباله در روز بیشترین تولید کننده زباله است و در سایر شهرهای استان نیز یک هزار و ۵۲۳ تن در روز زباله تولید می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =