گردشگران نوروزی به فکر محیط زیست نیز باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از گردشگران نوروزی خواست، در گردش های نوروزی به مسائل زیست محیطی نیز توجه کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی، حمید قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو اظهار داشت: با توجه به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، برای حفاظت و نگهداری آنها، از بهره برداری، شکار و صید غیرقانونی حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت پرهیز شود.
وی با بیان اینکه جنگل ها و درختان ریه های طبیعت هستند، بر مراقبت بهینه از آنها توصیه کرد و افزود: چادر زدن و روشن کردن آتش در جنگل ها، مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر می رساند و تنوع زیستی را به خطر می اندازد.
قاسمی با بیان اینکه رها کردن زباله های غیرقابل بازیافت در طبیعت آسیب های جدی به آن وارد می کند، گفت: مسافران نوروزی و طبیعت گردان، با جمع آوری زباله ها در کیسه های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان های مخصوص جمع آوری زباله، در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی ها ما را یاری کنند.
وی اظهار داشت: مسافران نوروزی همچنین با معاینه فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی، در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری و آلوده نشدن آن با آلاینده هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می اندازد، نقش موثری خواهند داشت.
به گفته مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی، تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن های سوخته در آب های روان و سطحی، باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن مناطق چهارگانه ای مانند پناهگاه حیات وحش کیامکی، منطقه حفاظت شده ارسباران، اثر طبیعی ملی منطقه فسیلی مراغه، منطقه شکارممنوع کاغذکنان، سهند، جزیره اسلامی، یکانات، چاراویماق، میشو داغ، تالاب بین المللی قوریگل، تالاب قره قشلاق ازغنی ترین استان های ایران است که همه ساله شاهد حضور طبیعت گردان و مسافران نوروزی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1241705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =