مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی: مردم طالب سالن سینما و فیلم با کیفیت هستند

ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: مردم طالب سالن سینما و فیلم باکیفیت هستند.

محمد محمدپور در آیین افتتاح سینما آزادی و بزرگداشت "جواد درخشان" در تبریز، اظهار کرد: با توجه به رونق سینماهای استان، در حال حاضر تولید فیلم و اکران آن هم برای مخاطب و هم برای سرمایه‌گذار توجیه فرهنگی و اقتصادی دارد. 

وی افزود: مخاطب سینما از کار با کیفیت و سالن سینمای استاندارد استقبال می‌کند و فروش سه میلیارد و ٢٠٠ میلیونی سینماهای استان در سال ٩٧ دلیلی بر این مدعاست. 

محمدپور افزود: در سال گذشته ٥٧٦ هزار نفر در سینماهای استان تماشاگر فیلم‌های اکران شده بودند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بخش خصوصی حضور قابل توجهی برای احداث و تجهیز سینماها داشته و سال ٩٨ نیز سال خبرهای خوب برای تولید فیلم و همچنین رونق سینماهای استان خواهد بود. 

  محمدپور، با اشاره به آغاز به کار سینما آزادی به عنوان بیست و چهارمین سینمای استان،‌خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٤ سالن سینمایی با ٨١١٧ صندلی در شهرستان‌های تبریز، ملکان، مراغه ، بناب، عجب شیر، میانه، مرند، شبستر و اهر وجود دارد و در شهرستان های اسکو، هشترود، چاراویماق و جلفا هم سینمای سیار راه اندازی شده است. 

 وی از راه‌اندازی چندین سینمای ثابت و سیار در سطح استان در سال جاری خبر داد. 

 محمدپور،‌ در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه‌ی فرهنگ و هنر در ایجاد ارزش افزوده و آورده اقتصادی برای جامعه، گفت: حوزه‌ی فرهنگ و هنر،‌حوزه‌ای ثروت‌خیز است و باید با تکیه بر این اصل، در راستای گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری گام‌ها موثری برداشته شود. 

 وی، به تشکیل انجمن‌های مختلف با محوریت فیلم و سینما در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های‌ اخیر با تشکیل این انجمن‌ها و اهتمام اهالی سینما جشنواره‌های متعددی در حوزه‌ی فیلم برگزار شده و فضای مناسب رقابتی و تولید اثر در استان در حوزه‌ی فیلم ایجاد شده است. 

 وی تاکید کرد: فرّ و شکوه و کرامت کشور با هنر و فرهنگ است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ به عنوان آفرینندگان این فرّ و شکوه می‌بایست تکریم شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ جواد درخشان را هنرمندی پیشکسوت و مردمی عنوان کرد و گفت: تکریم و بزرگداشت هنرمندان و اصحاب فرهنگ از رویکردهای مهم اداره کل است و تلاش خواهیم کرد این روند تقویت شده و استمرار یابد. 

 گفتنی است؛ سینما آزادی در دهه ٤٠ در تبریز تاسیس شد. و بعد از چند سال تعطیلی، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و از معیارهای روز سینمای کشور برخوردار است که می توان به دستگاه پخش با سیستم لیزری، صدای مطلوب، سالن زیبا با شیب مناسب و مبلمان تازه و راحت و سالن انتظاری که مزین به عکس های مشاهیر آذربایجان است، اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =