مهدی رمضانی: باغ کتاب پایگاه عزیزان انقلابی است ولی رویکرد جناحی ندارد

نایب رییس هیات مدیره باغ کتاب تاکید کرد که میزبان انقلابیون و پایگاه عزیزان انقلابی بوده و هستند ولی رویکرد سیاسی نسبت به هیچ جناحی ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری مهدی رمضانی (نایب رئیس هیئت مدیره باغ کتاب) و محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب صبح امروز (سه شنبه چهارم تیر) در محل باغ کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی رمضانی درباره وضعیت باغ کتاب بیان کرد: «در جلسه هیئت امنای شهرداری تهران واگذاری باغ کتاب به موسسه فرهنگی و هنری شهرداری تهران و نشر شهر تصویب شد. به جز پردیس سینمایی سایر بخش‌های باغ کتاب در قالب مدیریت متمرکز این مجموعه اداره می‌شوند، البته امیدواریم که این رویه اشتباه در آینده اصلاح شود و این مجموعه هم تحت مدیریت باغ کتاب قرار بگیرد.»

او با اشاره به اینکه باغ کتاب میزان انقلابیون خواهد بود، بیان کرد: «همواره این مجموعه از پایگاه‌های عزیزان انقلابی بوده و هست اما رویکرد سیاسی نسبت به هیچ جناحی نداریم. در باغ کتاب به روی همه باز است و از همه گروه‌های مختلف دعوت می‌کنم تا به باغ کتاب بیایند تا جریان‌های متعددی شکل بگیرد.»

رمضانی با تاکید کرد: «هیچ رقابتی با هیچ صنف فرهنگی نداریم، ضمن آنکه ما تنها مکانی هستیم که در برخی حوزه‌ها مثل پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنیم. براساس پیمایش‌های انجام شده بالای ۵۰ درصد از مراجعه‌کنندگان به کتابفروشی‌ها می‌روند در حالیکه در گذشته اینطور نبوده است.»

نایب رییس هیات مدیره باغ کتاب ادامه داد: «بدون شائبه‌ و براساس ضوابط اجرایی کشور واگذاری‌ها در مجموعه رخ داده است، ما انتقادات افراد را در حوزه‌های نشر و سایر حوزه‌ها می‌شنویم. ضمن اینکه کتاب های کمک آموزشی در باغ کتاب فروخته نمی‌شوند و این مسئله نشان دهنده نگاه غیردرآمدی ما به حوزه کتاب و فرهنگ است.»

در ادامه نشست محسن جلالی فراهانی با تمرکز بر موضوعات اجرایی باغ کتاب، درباره مرکاز علمی که در این مجموعه فعال شده است، بیان کرد: «سه مرکز علم در مجموعه به راه افتاده و باغ علم کودک و نوجوان برای کودکان بین شش تا ۱۲ سال و بخش نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است.»

او همچنین ادامه داد: «پردیس تئاتر باغ کتاب حدود دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، تئاتر از جمله نواقص ما بود که همواره گوشزد می‌شد. این پردیس شامل دو سالن با ظرفیت ۱۵۰ و ۲۵۰ نفر است و در کنار آن سالن های تمرین، پلاتو اجرا و ... هم تعبیه شده است.»

جلالی فراهانی همچنین تاکید کرد: «۱۰ درصد از باغ کتاب به فروش کتاب اختصاص دارد و ما بر اساس شاخص عدالت بین ناشران این ظرفیت را رعایت کرده‌ایم و امروز به نوعی ویترین برای آثار ناشران تبدیل شده‌ایم، مخصوصا ناشرانی که از فضای کمتری برای ارائه آثارشان برخوردار بودند. ترجیح ما این نیست که با گروهی کار کنیم و با گروهی کار نکنیم اما مطمئنا به دنبال فضایی هستیم که بتوانیم بهترین بهره را از ظرفیت مجموعه ببریم و در باغ کتاب به روی همه باز است.»

مدیر عامل باغ کتاب در بخش دیگر نشست، با اشاره به نظر سنجی‌های اخیری انجام داده‌اند، بیان کرد: «نظرسنجی‌های اخیر در باغ کتاب نشان می‌دهد کسانی به باغ کتاب می‌آیند که در مناطق جنوبی تهران زندگی می‌کنند. ضمن آنکه تابستان توافقی با شهرداری‌ها و فرهنگسراهای مناطق جنوبی تهران داشتیم تا هزینه کودکان مناطق جنوب شهر را متقبل شوند و ۱۰ هزار کودک ساکن در مناطق حاشیه کشور به صورت رایگان از مجموعه بازدید می‌کنند.»

او افزود: «ما مدیریت بخش فروش کتاب‌های بزرگسال را خودمان برعهده داریم و اگر بخواهیم این بخش را واگذار کنیم مزایده عمومی منتشر می‌کنیم. اتحادیه ناشران کودک سه سال پیش در مزایده شرکت کرد و بخش ناشران کودک و نوجوان به آن‌ها واگذار شد. خودشان سال اول ۲۰ درصد و سال دوم ۲۵ درصد به اجاره بهایشان افزودند وگرنه ما تصمیمی برای افزایش مبلغ نداشتیم.»

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1273594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =