فارس: برخی از عناصر رژیم بعث عراق که پس از سرنگونی صدام به مصر فرار کرده‌اند، از بیم سرنوشت خود در این کشور به کمک رژیم حاکم مصر شتافته‌اند و تظاهرات مردمی مصر را سرکوب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری "الجوار " به نقل از منابع آگاه نوشت که برخی گزارش‌ها مبنی بر حضور برخی عناصر نفوذی در نیروهای ویژه "حسنی مبارک " برای سرکوب قیام مردمی این کشور خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، احتمالا این افراد وابسته به شبکه تروریستی القاعده و گروهک موسوم به "دولت اسلامی عراق " هستند. همین افراد که عامل انفجار کلیسا در اسکندریه مصر هستند، اکنون تلاش می‌کنند تا علیه سفارت عراق در مصر فضای بدی ایجاد کنند زیرا مدعی هستند که دولت عراق "مجوسی " است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که تعدادی از عناصر فدایی "صدام " در میان نیروهای امنیتی ویژه مصر که مسئول سرکوب تظاهرات‌های مردمی در این کشور هستند، حضور دارند. این افراد پس از سرنگونی رژیم صدام در عراق در سال 2003 به مصر پناهنده شدند و اکنون در خوش خدمتی به رژیم مبارک برای ابقای او تلاش می‌کنند.

"فراس الغضبان الحمدانی " یکی از نویسندگان عرب طی مقاله‌ای می‌نویسد که رژیم مبارک از شماری از پناهندگان عرب در مصر از جمله بعثی‌های عراقی مقیم مصر برای سرکوب تظاهرات مردم مصر استفاده می‌کند و این افراد به همراه نیروهای امنیتی مصری به خشونت علیه مردم مصر دامن می‌زنند زیرا سرنوشت آنها به سرنوشت "حسنی مبارک " گره خورده است.

بر اساس این گزارش، تعدادی از عراقی‌ها که از طریق تلویزیون حوادث مصر را دنبال می‌کنند، برخی از عناصر فدایی صدام را که لباس شخصی پوشیده بودند و در میان تظاهرات‌کنندگان حضور داشتند و در حال استفاده از چماق و سلاح سرد علیه جوانان مصری بودند، شناسایی کرده‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره حضور نیروهای صهیونیستی در کنار پلیس مصر و کمک تل‌آویو به قلع‌ و قمع مردم معترض مصر منتشر شده بود.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۲
    0 1
    خون شهدای غزه جواب داد..انشااله