حرف‌های سرمربی تیم قهرمان لیگ بانوان و گلایه‌هایی که به گوش کسی نمی‌رسد

مرضیه جعفری سرمربی تیم زنان شهرداری بم اعتقاد دارد جام جهانی باعث شده زنان به تماشای مسابقات فوتبال هم‌جنس‌های خود علاقه بیشتری پیدا کنند.

امیرمحمد سلیمانی: شهرداری بم برای ششمین بار قهرمانی در لیگ برتر زنان ایران را جشن گرفت و حالا رکورد پرافتخارش را غنی‌تر کرده است. زنان شهرداری بم فارغ از تلاش بی‌پایانشان برای به دست آوردن عنوان قهرمانی، فصل فوق‌العاده‌ای که پشت سر گذاشته‌اند را مدیون مرضیه جعفری هستند. او در چند سال اخیر ترکیب شهرداری بم را یک دست نگه داشته و حالا به قهرمانی تیمش هم افتخار می‌کند. با او درباره قهرمانی دوباره شاگردانش در لیگ برتر زنان گفت‌وگو کرده‌ایم.

شهرداری بم بدون شکست و فقط با یک تساوی قهرمان لیگ برتر شد. آیا این قهرمانی مقتدرانه به خاطر اختلاف شدید شهرداری بم با سایر تیم‌های لیگ بود؟

امسال بهترین فصل لیگ برتر زنان بود و سطح مسابقات واقعا پیشرفت کرده بود. درباره کیفیت رقیب‌های ما در لیگ برتر هم اصلا با شما موافق نیستم. تیم‌های متعدد لیگ برتر بازیکنان ملی‌پوش زیادی داشتند. هفتاد درصد از بازیکنان تیم ملی جوانان ما در لیگ برتر حضور دارند. ذوب آهن و سپاهان به عنوان دو تیم قدرتمند با بازیکنان خوبی در لیگ حاضر بودند و ملوان هم که یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های لیگ برتر است. در ابتدای لیگ هم که چندین تیم مدعی قهرمانی بودند اما تلاش سفت و سخت شاگردانم و انگیزه‌ای که داشتند باعث شد ما مقتدرانه قهرمان شویم. در ابتدای فصل هم هفت امتیاز پیش افتادیم و هیچ باختی هم به رقبا ندادیم. با انگیزه و تمریناتی که داشتیم، موفق شدیم قهرمانی را جشن بگیریم. بازیکنان خوبی در اختیار رقبای ما بود که خیلی از آن‌ها از شهرداری بم شهرت پیدا کرده بودند. در بازی مقابل ذوب آهن که ابتدا 0-1 عقب افتادیم اما در نیمه دوم 1-2 برنده شدیم. در مجموع تیم‌های بسیار خوبی داشتیم اما تمرینات متمرکز بازیکنان من واقعا تاثیرگذار بود. نتیجه آن را هم دیدیم و خدا هم کمک کرد که قهرمان شویم.

در لیگ برتر زنان محدودیت‌های زیادی وجود دارد؛ از مشکلات مالی تا حمل و نقل اعضای باشگاه. شهرداری بم به عنوان قهرمان لیگ برتر هم از این دست مشکلات دارد؟

بله ما هم از این مشکلات داریم. ما هم همه سفرهایمان را با اتوبوس می‌رویم و بعضی وقت‌ها باید دوهزار کیلومتر در راه باشیم. ما هم این مشکلات را داشته‌ایم اما خب به خوبی آن‌ها را مدیریت کردیم. یعنی کمتر از تیم‌های دیگر از این اتفاق‌ها ضربه خوردیم و حالا قهرمان هستیم.

از امکانات تیم شهرداری بم راضی هستید؟

ما مسئولانی داریم که تفاوتی میان زنان و مردان قائل نیستند و همین باعث شده شرایط به خوبی مدیریت شود.

شما تبعیض میان فوتبال زنان و مردان را به خوبی احساس کرده‌اید.

در دنیا هم خیلی از کشورها میان فوتبال زنان و مردان تفاوت قائل می‌شوند اما خب بعضی کشورها هم تفاوتی قائل نمی‌شوند. با این حال در فوتبال ایران اوضاع متفاوت است. قرارداد یک بازیکن متوسط لیگ برتر مردان به اندازه بودجه یک فصل لیگ برتر زنان ایران است. اگر جامعه کمک کند تا فوتبال زنان بیشتر دیده شود، باور دارم سرمایه‌گذاری هم بیشتر خواهد شد اما مشکل بزرگ ما این است که تبلیغات محیطی و پخش زنده هم نداریم.

این روزها جام جهانی زنان هم در حال برگزاری است. امسال بیشتر از دوره‌های قبلی از این مسابقات استقبال شد.

خانم‌ها هم به فوتبال بسیار علاقه مند هستند و دوست دارند حرف‌های خودشان را در این رشته مطرح کنند. فوتبال زنان هم پیشرفت بسیار زیادی کرده است و واقعا کیفیت این دوره از مسابقات به اندازه جام جهانی مردان بالا رفته است. همین باعث می‌شود زنان هم برای تماشای فوتبال همجنس‌های خودشان علاقه‌مند شوند. 

ایران در فوتسال زنان قهرمان آسیاست. چه زمانی این افتخارات به فوتبال خواهد رسید؟

سطح فوتبال و فوتسال آسیا کاملا متفاوت است. بنابراین کسب قهرمانی در فوتبال زنان آسیا کمی دشوارتر است و زمان بیشتری می‌خواهد. اما احساس می‌کنم ما هنوز ظرفیت‌های بیشتری برای پیشرفت فوتبال ملی زنان در ایران داریم که اگر از آن‌ها استفاده کنیم، نتایج بهتری خواهیم گرفت.

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =