کلاهبرداری به شیوه سوءاستفاده از سایت «دیوار»/ متهمان دستگیر شدند

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ نفر که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت دیوار با ترفندی خاص اقدام به کلاهبرداری از آنان می کردند خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۲ نفر از طریق سایت دیوار موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: فرد شاکی در تحقیقات پلیس عنوان داشت، برای فروش لب تاپ خود اقدام به درج آگهی در سایت دیوار کرده بودم که شخص ناشناسی با من تماس گرفته و تقاضای خرید آن را کرد و پس از آن آدرس منزل من را گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: این فرد شاکی ادامه ماجرا را به این شکل تعریف کرد که فردای آن روز دو نفر با مراجعه به محل نسبت به دریافت لب تاپ اقدام و مدعی شدند مبلغ معامله که ۱۰۰ میلیون ریال توافق شده بود را از طریق همراه بانک پرداخت خواهند کرد به همین جهت شماره حسابم را گرفته،با گوشی خود وانمود به اجرای عملیات بانکی کرده و در پایان پیامک تائیدیه انتقال وجه را به من نشان دادند؛ این افراد مدعی شدند که پول تا یک ساعت دیگر به حسابم واریز خواهد شد اما نه تنها یک ساعت دیگر بلکه تا فردا هم پول به حسابم واریز نشد وقتی به بانک مراجعه کردم متوجه شدم پیامک تائیدیه انتقال وجه ساختگی و فاقد اصالت بوده و به این شیوه از من کلاهبرداری شده است.

وی ادامه داد: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی کلاهبرداران ادامه داشت تا اینکه ۵ نفر دیگر نیز که به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اعلام شکایت کردند.

سرهنگ ترکیان بیان داشت: با بیشتر شدن تعداد شاکیان، پرونده وارد مرحله تازه ای شد و سرانجام با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان و استفاده از یکی سری اقدامات علمی و تخصصی پلیسی هویت اصلی متهمان شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پس از مواجه شدن با مال باختگان و همچنین مدارک و مستندات علمی پلیس، لب به اعتراف باز کرده و به ۶ فقره کلاهبرداری که ارزش ریالی آن ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال بوده اقرار کردند.

وی گفت: یکی از متهمان علاوه این پرونده به اتهام جعل چک و استفاده از سند مجعول با ۱۵ شاکی تحت تعقیب محاکم قضائی بوده در این زمینه نیز برای وی پرونده ای جداگانه تشکیل و هر دو متهم جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =