بیانیه مشترک کشورهای اروپایی درباره افزایش ذخایر اورانیوم ایران

وزیران خارجه کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، وزیران خارجه کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با انتشار یک بیانیه مشترک از افزایش ذخایر اورانیوم ایران «به شدت» ابراز نگرانی کردند. 

در این بیانیه از ایران خواسته شده‌ است تا از هر اقدامی که موجب نقض توافق هسته‌ای می‌شود خودداری کند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که تعهد کشورهای اروپایی به برجام به «پایبندی کامل ایران به تعهداتش» بستگی دارد.

نمایندگان کشورهای اروپایی همچنین ضمن ابراز تاسف از تصمیم اخیر تهران تاکید کرده‌اند که این اقدام «یکی از ابزارهای مهم عدم گسترش هسته‌ای است.»

در انتهای این بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم که این قدم‌ها را به عقب بازگرداند و از قدم‌های بعدی که به توافق هسته‌ای لطمه می‌زند خودداری کند. 

ایران از مدتها پیش اعلام کرده بود در صورتی که کشورهای اروپایی نتوانند به تعهدات‌شان در برجام عمل کنند ایران هم به صورت متقابل نسبت به کاهش تعهدات خود اقدام خواهد کرد. ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران به طرف‌های باقی‌مانده برجام هم ۱۶ تیرماه به پایان می‌رسد. 

۵۰۵۰ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 3
    اجرای کامل تعهدات ایران هم منوط به اجرای کامل تعهدات طرفای دیگر برجام است. یه قدم در مقابل این روباه صفتان و نامردان به عقب برداشته بشه بیشتر جلو میان یه ذره مرام و انسانیت ندارن تو هر زمینه ای در نظر بگیری سر سوزنی شرافت ندارن.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    کسی از اینها شرم نمی کند؟