تازه‌ترین نظرسنجی درباره محبوبیت ترامپ

ایسنا نوشت: بر اساس نظرسنجی اخیر، مشخص شد میزان رضایت از رئیس جمهوری آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی در حالی به ۴۴ درصد کاهش یافت که در مدت دو سال تا ماه گذشته میلادی رکورد بالایی برای خود دست و پا کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، مؤسسه نظرسنجی هاروارد CAPAS و هریس در نظرسنجی اخیر خود مشخص کردند، این کاهش رضایتمندی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کاهش میزان رضایت از وی در رسیدگی به وضعیت اقتصادی همزمانی دارد. ۵۶ درصد از رأی دهندگان گفتند، آنها رویکرد ترامپ را در تحریک رشد مشاغل تأیید می‌کنند در حالی این میزان در مه سال ۲۰۱۹، روی عدد ۶۲ درصد بود.

همچنین در ادامه این نظرسنجی آمده، اکثریت شرکت کنندگان یا به عبارتی ۵۵ درصد، همچنان رسیدگی کلی رئیس جمهوری به وضعیت اقتصادی را تأیید می‌کنند اما این میزان در نظرسنجی قبلی ۵۹ درصد بود.

میزان رضایتمندی کلی از ترامپ در نظرسنجی مذکور نسبت به مه سال جاری میلاد چهار درصد کاهش داشت در آن زمان این میزان ۴۸ درصد بود که بالاتریم میزان رضایتمندی از ترامپ در این مؤسسه نظرسنجی از ژوئن ۲۰۱۷ محسوب می‌شد.

این نظرسنجی یک چالش برای ترامپ است؛ با وجود آنکه ۶۹ درصد از شرکت کنندگان می‌گویند اقتصاد آمریکا قوی است، اما بسیاری از شرکت کنندگان درباره رئیس جمهوری شک دارند.

در نظرسنجی دیگری که اخیراً از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و NORC منتشر شد، نتیجه مشابهی به دست آمد. در حالی میزان رضایتمندی از رسیدگی ترامپ به اقتصاد به نسبت بالا و روی عدد ۴۷ درصد بود، میزان رضایتمندی کلی از وی ۳۸ درصد بود.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه هاروارد CAPS و هریس، پایین‌ترین میزان رضایتمندی از ترامپ درباره رویکردش به امور خارجی و کشور داری است که به ترتیب ۴۲ و ۴۳ درصد اعلام شد.

این آمارها، در بحبوحه تنش‌های بیش از حد با ایران و ادامه نبرد تجاری با چین و فشار بر کره شمالی برای توقف برنامه‌های اتمی این کشور منتشر شده است.

همچنین، میزان حمایت از ترامپ در میان جمهوری خواهان همچنین بالا و روی عدد ۸۳ درصد است و آنها از عملکرد ترامپ در کاخ سفید رضایت دارند.

این میزان در میان دموکرات‌ها تنها ۱۳ درصد است و در میان رأی دهندگان مستقل این میزان ۴۱ درصد اعلام شده است. اینکه میزان رضایتمندی از ترامپ چگونه می‌تواند بر انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اثر بگذارد را باید دید.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد، ۳۶ درصد از شرکت کنندگان گفتند به طور حتم یا احتمالاً در انتخابات ۲۰۲۰ به ترامپ رأی می‌دهند و ۴۵ درصد هم گفتند که به طور حتم یا احتمالاً در نهایت یک کاندیدای دموکرات را بر می‌گزینند. همچنین هشت درصد هم گفتند که قصد دارند به یک کاندیدای مستقل یا شخص دیگری رأی دهند.

این نظرسنجی با حضور ۲۱۸۲ رأی دهنده و در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ ژوئن سال جاری میلادی انجام شد.

 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    6 0
    خخخخخخ. نظرسنجی هایی که نتیجه مغایر با این یکی دارند را هم منتشر می کنید
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    4 4
    بد نیست میزان محبوبیت سایر رئیس جمهورهای امریکا در زمان مشابه رو جهت مقایسه بیان کنید که مشخص بشه محبوب ترین رئیس جمهور امریکا در 50 سال اخیر ترامپ بوده و هست.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      6 1
      در محبوبیت ترامپ شکی نیست ولی محبوب ترین رییس جمهور 50 سال اخیر آمریکا رونالد ریگان بوده که در دور دوم انتخابات در 47 ایالت ، برنده شد. رکوردی که می گویند دیگر هرگز در تاریخ تکرار نخواهد شد.