اجرای پروژه‌های عمران شهری نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

شهردار شهرکرد گفت : باتوجه به عوارض فرسوده دریافتی امکان انجام پروژه های عمران شهری وجود ندارد ومی طلبد که از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمران شهری استفاده کنیم .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، نورالله غلامیان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود : شهرداریها  نهادهای عمومی  غیر دولتی هستند که درامد آنها از محل پرداخت عوارض توسط مردم تهیه می شود وحق مردم می باشد که بدانند عوارضی که پرداخت می شود در شهرداری به چه شکل  ودرکجا هزینه شده است .

به گفته وی : ما اعتقاد داریم که  شهرداری بعنوان پیمانکار ومردم به عنوان کارفرما می باشد وهرلحظه می توانند اقدام به بررسی  صورت وضعیت  نمایند .

وی گفت : باتوجه به اینکه اکثر شهرداریها با مشکل مالی روبرو هستند اما این شهرداری علی رغم اینکه مشکل مالی دارد ولی  توانسته است به موقع حقوق پرسنل وکارگران را پرداخت نماید  .

وی ادامه داد : بدهی دارایی وتامین اجتماعی بابت تکالیف قانونی  تا الان پرداخت گردیده است  واین نشان دهنده این  است که چرخ  شهرداری شهرکرد می چرخد وهمه مدیون پرداخت به موقع عوارض توسط مردم هستیم .

شهردار شهرکرد گفت :با توجه به  عوارضی که هم اکنون   دریافت می شود امکان کار بزرگ عمرانی وجود ندارد  وشهرداریها   به سمت  سویی  می روند که از توان بخش خصوصی در اجرای پروژه های بزرگ عمران  شهری استفاده نمایند .  

وی افزود : این شهرداری نیزدر حال اماده سازی  پکیج سرمایه گذاری  می باشد که امیدواریم حضور سرمایه گذار را دراین شهرداشته باشیم .

وی با اشاره به درامد دریافتی از عوارض گفت : این درآمد فقط صرف نگهداری شهر وپرداخت حقوق ومزایامی شود وانجام پروژه بزرگ عمران شهری  با اعتبارات شهرداری امکان پذیر نمی باشد .

وی گفت : متاسفانه بستر سرمایه گذاری هنوز بطوروشایسته  وبایسته در کشور وبه طبع استان فراهم نشده است.

وی ادامه داد : نگاه ما باید به بخش خصوصی باید تغییر کند  تا بتوان پروژه های زیادی را در سطح شهر اجرا کرد.

وی با اشاره به پروژه برج دوقلو گفت : ما چندین بار فراخوان حضور بخش خصوصی راداشتیم ودرپایان  دوره شورای شهر سوم شرکتی برای سرمایه گذاری دراین خصوص اعلام امادگی کرد که متاسفانه با ورود شورای چهارم مصوبه شورای سوم  مورد قبول واقع نشد  واگر از توان بخش خصوصی  دران زمان استفاده می شد پروژه مذکور به بهره برداری می رسید  

شهردار شهرکرد گفت :  طبق بررسی انجام شده   شهرداری شهرکرد  از سال1390تا سال 1398  بیش از 500 میلیارد تومان هزینه پروژه های عمرانی ، خدمات شهری ، فضای سبز وغیره نموده وبه نظر می اید این رقم عددی نباشد در مقابل شهری که حدود 200 هزار نفر جمعیت  ویک پهنه   5 هزار هکتاری حوزه خدمات شهری و18 هزار هکتار حریم شهری دارد وتراکم شهری پایین می باشدوبه همین جهت خدمات را باید با هزینه بیشتری انجام دهیم .

وی با اشاره به پروژه کمربندی شرق و شمال مرکز چهارمحال و بختیاری گفت :امسال برای ادامه پروژه ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافت.

وی گفت : یکی از برنامه های شهرداری  با هدف  جذب گردشگر در مرکز استان راه اندازی کمپینگ  در پارک تهلیجان شمالی می باشد که امیدواریم با احداث این کمپینگ چادر زدن در پارک ها به حداقل برسد .

گفتنی است ،   14 تیرماه  روز شهرداری ودهیاری ها نامگذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =