۵۳۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان البرز کشف شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از کشف ۴۴ میلیون قلم کالای قاچاق در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ،  «رامین ربیعی» ضمن اعلام این خبر گفت: در سال ۹۷ تعداد ده هزار و ۴۳۹ مورد بازرسی در راستای کشف کالای قاچاق صورت گرفت که در نهایت منجر به تشکیل یک هزار و ۹ فقره پرونده شد.

ربیعی با اشاره به ارزش ریالی کشفیات قاچاق کل کشور در سال ۹۷ که حدود هفت هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق استان البرز عدد پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال را نشان می دهد.

بنا به گفته این مقام مسول تعداد کالاهای قاچاق کشف شده استان البرز ۴۴ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۹۸۹ قلم کالا است.

سرپرست سازمان صمت استان البرز در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمارهای مقایسه ای سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد پرونده های متشکله سه درصد، میزان بازرسی های صورت گرفته ۲۸ درصد و ارزش ریالی کشفیات قاچاق، سه هزار و ۷۵۰ درصد رشد داشته است.

ربیعی درباره گروههای کالایی کشف شده اظهار داشت: لوازم خانگی، مواد خوراکی و تجهیزات پزشکی- آزمایشگاهی جزو گروههای کالایی هستند که بیشترین آمار کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

وی در خاتمه بیان کرد: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش ارزش ریالی کشفیات قاچاق و در بخش تعداد پرونده های متشکله به ترتیب جایگاه اول و دوم کشور را بدست آورده است.

بر اساس ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در حدود وظایف محوله قانونی، کاشف در امر قاچاق محسوب می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =