۷ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
انگلیس نفتکش ایران را توقیف کرد

نیروی دریایی انگلیس ادعا کرد که نفتکش حامل نفت ایران به سوریه را در نزدیکی جبل الطارق توقیف کرده است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گاردین، نیروی دریایی انگلیس یک نفتکش را که ادعا می شود حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرد.

«فابیان پیکاردو» (Fabian Picardo) رئیس منطقه جبل الطارق در این خصوص مدعی شد که نفت کش مذکور مظنون به حمل نفت خام برای سوریه بود که امروز توقیف شد.

وی ادعا کرد که که این اقدام در ساعات اولیه امروز پنجشنبه توسط پلیس جبل الطارق و نهادهای گمرکی و با کمک نیروی دریای انگلیس صورت گرفته است.

دولت جبل الطارق نیز در بیانیه‌ای مدعی است که براساس شواهد، نفتکش «گرِیس-١» (Grace 1) حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است.

بر اساس اعلام این رسانه، بهانه این اقدام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه عنوان شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    43 20
    به نظرم اگر این خبر حقیقت داشته باشه باید کاملا قاطع بهش جواب داده بشه و اگر فورا کشتی آزاد نشه باید عبور هرگونه کشتی انگلیسی از تنگه هرمز ممنوع گردد.
    • TR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      45 18
      همان بهتر که توقیف شد شاید به کشورمان برگردد
  • DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    28 6
    انگلیس که عضو اتحادیه اروپا نیست سنگ کیو به سینه میزنه
  • AT ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    11 1
    مقصد نفتکش کجا بوده؟
  • AT ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    5 13
    ظاهرا مقصد نفتکش سوریه در شرق مدیترانه بوده، در غرب مدیترانه و جبل الطارق چکار میکرده؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      0 0
      به دلیل عدم اجازه عبور از کانال سوئز در مصر کشتی مجبور است از دور قاره آفریقا عبور و با ورود از تنگه جبل الطارق وارد مدیترانه و دریانوردی خود را به شرق مدیترانه ادامه دهد
    • ۱ IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      0 0
      برخی اوقات نیز به علت آبخور بالا این کشتیها نمیتوانند از کانال سوئز عبور کنند و میبایست دور آفریقا را دریا نوردی کرده و از ورودی جبل الطارق وارد مدیترانه شوند
    • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
      0 0
      هرجا باشه و بره حمل نفت بوده نه سلاح هایی که انگلیس به داعش و به سعودی های برای کشتار مردم بی دفاع میداد. و در آبهای ازاد بود و مطابق قوانین بین المللی. حق واقعا روشنه نمیدونه چرا فاز روشنفکری میگیرن
  • شمس تبریزی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    گزارش اینها مشکل داره. اول میگن این نفتکش در ماه دسامبر سال گذشته در عراق مشغول بارگیری نفت عراق بوده و سیستم ردیابی اش را خاموش کرده. بعد میگن دوباره دیدن که این کشتی در عسلویه داشته نفت بارگیری میکرده. خب شما که میگی ماه دسامبر در عراق بوده، بگو کی در عسلویه بوده؟ این سوال مهمه. چون نفتکش مزبور دو راه برای رساندن نفت به سوریه داره. یا باید از خلیج عدن و دریای سرخ عبور کنه و از طریق کانال سویز وارد مدیترانه بشه که نزدیکترین مسیره. یا باید از جنوب قاره آفریقا کل قاره را دور زده باشه و بعد از طریق جبل الطارق وارد مدیترانه بشه که جبل الطارق تا سواحل سوریه راه طولانی ای است. این راه دوم یعنی لقمه را دور سر چرخاندن. حالا میخوام بدونم زمانی که کشتی در عسلویه رویت شده کی بوده؟ آیا از آن زمان تا حالا زمان منطقی ای را طی کرده تا کل آفریقا را دور بزنه و برسه جبل الطارق؟ برای چه راه نزدیک را ول کنه و همچین راه دوری را بره. اگر هم برای فریب دادن بوده، باز از طریق سویز میشد فریب داد.ضمنا میگن تحریمهای اروپا علیه سوریه را نقض کرده. تحریم اروپا که بین المللی نیست که ایران خودش را پایبند به آن بدونه.
  • شمس تبریزی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    نقشی هست که انگلیس الان داره بازی میکنه. به دستور آمریکا توقیف کرده.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
    0 0
    به سرعت یه نفتکش انگلیسی باید توقیف بشه