سردشتی‌ها ۱.۵ برابر میانگین کشور آب مصرف می‌کنند

ایرنا نوشت: رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت گفت: مشترکان آب در این شهر به طور میانگین در هر شبانه‌روز با مصرف ۲۲۰ لیتر، ۵۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.

طاهر احمدیان افزود: میانگین مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر و در استان ۱۹۰ لیتر برای هر در شبانه روز بوده که با این شرایط شهروندان شهر سردشت یکی از پرمصرف‌ترین‌ها در سطح کشور هستند.
وی اضافه کرد: به لحاظ اقلیم آب و هوایی این شهر مشکل تأمین آب شرب ندارد ولی در برخی مناطق به علت رعایت نکردن طرح هادی شهری و قرارگیری در ارتفاع بالاتر از منابع آب شهر با مشکل توزیع مواجه هستیم.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکل توزیع آب در سایر مناطق شهر با معرفی پیمانکار، عملیات نقشه‌برداری، طراحی و مدل شبکه از مخزن آب سایت مسکن مهر در منطقه «گرده سور» انجام شده است.
احمدیان بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح به طول سه کیلومتر به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که محلات «بهارستان»، «سه راه مارغان» و «سه راه ژاژوکه» و «مجبوراباد» را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت در رابطه با تصفیه خانه این شهرستان گفت: تصفیه خانه جدید سردشت در فاز نخست، ظرفیت تولید ۳۵۰ و در فاز دوم ۴۹۵ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده را دارد و افق ۲۰ ساله تأمین آب شرب سردشت، ربط و تعدادی از روستاهای اطراف را ترسیم می‌کند.
وی با بیان اینکه این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه‌های مجهز غرب کشور است، گفت: در شرایط حاضر به علت نبود نیاز تنها از یک سوم ظرفیت این تصفیه خانه بهره برداری می‌شود.
آب شرب سردشت پیش از این از طریق چند چشمه بزرگ و هشت حلقه چاه تامین می شد؛ منابعی که پایدار و قابل اطمینان نبود و در فصل تابستان دچار کم آبی می شد.
هم اکنون مصرف آب شرب سردشت ۲۳۰ لیتر در ثانیه و مصرف شهر ربط ۷۰ لیتر در ثانیه است و اگر آبرسانی به روستاهای اطراف نیز انجام شود این تصفیه خانه می‌تواند تا بیش از ۲۰ سال آینده منبع قابل مطمئنی برای آب شرب این منطقه باشد.

در شهر سردشت ۱۶ هزار و ۵۰۰ مشترک آب و ۱۴ هزار مشترک فاضلاب وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب این شهر با استفاده از ۹۵ کیلومتر شبکه و ۲۲ کیلومتر خط انتقال، آب را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1276998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =