درخواست مرکل برای توقف صادرات اسلحه به لیبی

ایسنا نوشت: صدر اعظم آلمان با بیان اینکه برلین از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آتش بس در لیبی حمایت می‌کند، خواستار پایبندی به ممنوعیت واردات تسلیحات به این کشور شد.

به گزارش رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جریان نشست خود با دیپلمات‌های آلمانی اعلام کرد: ما تحولات اوضاع لیبی را با نگرانی بسیار دنبال می‌کنیم. برلین از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس بدون هیچ پیش شرطی و نیز از آغاز روند سیاسی در این کشور حمایت می‌کند.

مرکل در ادامه افزود: ما باید تمامی تلاشمان را بر عدم تشدید تحولات لیبی همانند تحولاتی که از سال‌ها قبل در سوریه شاهد آن بوده‌ایم، متمرکز کنیم.

وی ادامه داد: مقادیر بسیاری سلاح از طریق بازیگران خارجی به لیبی می‌رسد. در نتیجه باید پایبندی به ممنوعیت صادرات سلاح جهت جلوگیری از تشدید جدید اوضاع صورت بگیرد.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر چهارم آوریل گذشته از آغاز عملیاتی علیه "تروریسم" در طرابلس خبر دادند.

از سوی دیگر، مسئولان لیبیایی به دست کم ۱۰۰ مهاجر اجازه خروج از مرکز نگهداری از پناهندگان در طرابلس را که هفته گذشته در آماج حملات قرار گرفته بود، دادند.

پس از اعتراض مهاجران نسبت به عدم درج نام آنها در لیست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در خصوص خروج مهاجران از این مرکز، مسئولان مرکز نگهداری از پناهندگان که اداره آن بر عهده دولت توافق ملی لیبی است، تصمیم گرفتند که اجازه خروج دست کم ۱۰۰ تن از این مرکز را بدهند.

در همین راستا، یک مسئول در این مرکز که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: این لیست شامل ذکر نام تنها ۵۵ مهاجر بود. اما ما درها را باز کردیم و اجازه دادیم آنها از این مرکز خارج شدند.

این مسئول همچنین تصریح کرد: پس از ترک این مهاجران حدود ۱۱۰ مهاجر دیگر در داخل این مرکز باقی ماندند. آنها از بیم اینکه حملات هوایی دیگری به این مرکز انجام شود، نمی‌خواهند به این مرکز باز گردند و در هوای باز مانده‌اند و گرمای هوا را تحمل می‌کنند.

به دنبال حمله هوایی در سوم ژوئیه به مرکز نگهداری پناهندگان، ارتش ملی لیبی و دولت طرابلس انگشت اتهام را به سمت یکدیگر گرفتند و یکدیگر را به دست داشتن در این حمله متهم می‌کنند.

سازمان ملل سه‌شنبه شب اعلام کرد که در اثر یک حمله هوایی به مرکز نگهداری آوارگان غیرقانونی در منطقه "تاجوراء" در اطراف طرابلس بیش از ۵۰ مهاجر کشته و ۱۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =